Fico
Tko dobiva veću vrijednost time da se drugima ista oduzima ne zaslužuje nikakvu vrijednost.
To je idealistički pogled koji nije argument.
Izvukao si nešto iz konteksta da bi sebi pokazao da si u pravu
Nisam. Zapravo je u potpunosti u kontekstu. Kontekst je bila digitalna kupovina za koju sam kažeš da ima dosta mana (osim GOG-a i itch) i u kojemu nemaš pravo svoga vlasništva bez DRM-a. Nemaš ni pravo preprodaje tog medija kao kod primjerice fizičkog medija.
Digitalna kupovina ima samo JEDAN benefit naspram svih ostalih, a to je komoditet. Ne moraš čekati, sve je tu i odmah dostupno, ali za sve to mijenjaš ostala velika prava. Pogotovo na konzolama (a dobro znaš u kojemu se smjeru to kreće).
Znači digitalna kupovina ima očite velike nedostatke PREMA KUPCIMA, ali kao što si rekao "lijepo imaš TOS, uzmi ili ostavi"...pa isto se primjenjuje na ove ekskluzive. Lijepo unaprijed piše gdje je igra dostupna, sadržaj (koji u većini slučaja nije game breaking za NITI JEDNU platformu) većinom kozmetičke prirode ili vremenske ekskluzivnosti. Realno.
Ovo je možda najtužniji stav koji pojedinac može imati. Apatija prema biločemu i nedostatak stava
Opet, idealističko razmišljanje nije argument. Dobro sve to zvuči, ali u praksi je to skroz drugačije. Vjeruj mi.
Dokazi su ti pred nosom da se stvari mogu mijenjati na bolje kada se glasa novčanikom
Pa ja uistinu mislim da se i glasa novčanikom. Pa vidjeli smo koliko je puta u ovoj generaciji neki izdavač ili developer dobio po prstima (EA) bilo to zbog lažnog reklamiranja, mikrotransakcija, ekskluzivnosti nešto manje (COD MW s jednim game modom), igre koje izlaze u nevjerojatno lošem stanju. Mislim da je malo slijepo i neinformirano govoriti kao da nitko ništa ne radi, nitko ništa ne kritizira, kada se JASNO kritizira i to od strane igrača. Da li su loot boxevi otišli na sud? Zašto? Zbog akcije igrača. Da li su se izbacivali loot boxevi? DA! Zbog koga? Akcije igrača.
Isto tako ono što je očito je da igrači ipak nemaju toliki problem (i za to nema pravnih argumenata) s nekom igrom ili manjim sadržajem koji je ekskluzivan na nekoj platformi u nekakvom obliku. Da li je "moralno i objektivno" kazati da to "nije u redu"? Je, ali u potpunosti je ludo i nerealno očekivati da ekskluzivnosti neće biti ne samo u gamingu, ali i u bilo kojoj drugoj industriji.
Ako boriš tu borbu, moram ti odmah kazati da je nećeš dobiti i da se boriš s vjetrenjačama. To moraš i sam priznati.
To je kao da se RTL buni jer je NovaTV platila više za intervju s Majom Šuput. Jebiga, platili su i njihovi gledatelji će to gledati, a sutra će izaći članci na Indexu. Ili kada jedan lanac prodaje ekskluzivno jedan proizvod u npr. Intersparu ili kada proizvođači plate bolju poziciju u prodajnom prostoru kako bi ih više kupaca zamijetilo.
To su nezaobilazne stvari u SVAKOJ grani. Nije samo gaming tu već i doslovno sve ostalo. Tu boriš borbu koju nikada nećeš dobiti s trenutnim slobodnim tržištem koji ne brani nikome poslovne dogovore koji se temelje na marketing ekskluzivi. Pobogu ovo mi je struka i znam što govorim o ovome.
Ideš kupovati auto da bi mogao gledati Netflix? To je kao da ideš kupovati konzolu da bi gledao obiteljske slike.
Kako si ovo izvukao? Znaš li što je Apple Carplay? Nema veze s Netflixom...
Netflix, HBO, Disney sam spomenu u kontekstu ekskluzivnosti i kako svaki servis ima sadržaj, serije, filmove koje nećeš pronaći na drugom servisu zato što sadržaj prodaje proizvod/platformu.
Kao i Master, u potpunosti ignoriraš problem na koji se ukazuje. Ovo nije novo. Znači li to da se ne bi trebalo kritizirati?
Ja opet moram ponoviti, da ja nisam tebi ni nikome drugome rekao da NE SMIJETE kritizirati. Ne znam da li znaš priču oko Dogme, ali pogledaj ako ne znaš. Ja ti samo dajem drugi pogled, koji je po meni realan. Jedno su ideali, a ipak nešto drugo je stvarni svijet. To je cijela moja poanta.
Isto kao što ne smetaš tvrtkama da lakše mlate pare na sve lošijim proizvodima.
Ako je proizvod loš, tržište će to pokazati. Kad tad. Primjer je Mass Effect Andromeda koji je s nekvalitetnim nastavkom (nakon valjda jedne od najuspješnijih i kritički prihvaćene franšize) uništila sve ono od prije i igrači nisu popili tu gorku pilulu. Imaš takvih X primjera.
Skraćeno: razlozi zašto je gaming danas grozan
Gledaj...ovdje su jedino validne mikrotransakcije, ako govorimo o striktnom odnosu i interesu gamera s proizvodom (igrom).
Crunch je poslovna stvar (koja ne može od jednom postati bitna, ako sve prethodne nisu bitne u ovoj raspravi just because) + crunch postoji u SVAKOM poslu pa makar ti bio skladištar.
Ovo oko nametanja spinova i tehnologija...pojasni? Jer opet, kako to utječe na igrače? Oni će kupiti ili ne kupiti igru. Nema treće.
Rezanje sadržaja se može direktno povezati s mikrotranskacijom tako da je ovo jedan te isti argument.
Ekskluzivnost sam već pojasnio + tu je od samih početaka gaminga. To se neće promijeniti i nerealno je išta drugo tražiti u slobodnom tržištu.
Rast cijena igara na stagnaciju plaća? Pa mislim...NITKO te ne tjera da pod 1) kupiš igru po većoj cijeni day one,
2) Gaming je luksuz i to ne jeftin jer nikada nije ni bio jeftin
3) Plaće nisu stagnirale u ostatku svijetu (čak ni u RH, ali pusti to što je za nas realno sve preskupo počevši od osnovne hrane, ali neću ulaziti u to jer to možemo raspraviti u drugoj temi i to rado. Tu bi našli dosta zajedničkih stavki)
4) najbolji argument - glasaj svojim novčanikom. Nemoj kupiti, ako ne smatraš da igra ne vrijedi ekstra 10 eura.
5) Moje iskreno mišljenje je da jedan Witcher ili TLOU ne mogu vrijediti isto kao godišnja Fifa ili COD...60 eura svaka. Ulože trud, novac, budžet se ne mogu ni usporediti kao ni konačna kvaliteta istih igara. Da npr. TLOU 3 ili novi Cyberpunk koštaju 10 eura više, IMO mogu opravdati to. Sportske i igre očite manje kvalitete i budžeta - ne.
Napuštanje razvoja igara nema veze s odnosom igrač - proizvod jer kao i u svakom poslu, da je proizvod pokazao određeni uspjeh i target onda bi ga nastavili financirati. Ovako nitko ne brani developeru da pronađe kapital za nastavak, ali ako ti je igra bila neuspješna zbog ovog ili onog razloga...jako ćeš teško pronaći financije za drugu. To je tako.
radikalizacija dojmova: ili je nešto odlično ili je smeće
Jako zanimljivo, upravo radim na jednom radu koji se bavi s trenutnim generacijama i ovo je uzorak koji se pojavljuje u gotovo svakoj grani (nevezano za gaming), a najviše se događa iz nekoliko razloga. Društvene mreže s kojima su se očito ljudi dosta oslobodili i daju bilo kakva mišljenja bez nekakvih posljedica, što može utjecati na javno mnijenje, a još jedan od razloga su mediji koje svakodnevno ljudi čitaju. Naslovi i senzacionalizam prodaje klikove, ljudi čitaju naslove i tako dobiješ radikalnije stavove nego u zadnjih 30-ak godina. Ljudi manje čitaju (pa tako i o igrama, jel)
E da naplata online igranja na konzolama. To je validan argument protiv kojeg se ne mogu, a da se ne složim s tobom. Mislim da je to svima jasno, ali izgleda da su se igrači navikli na to i prihvatili. Nažalost i MS i Sony se dogovaraju oko ovakvog poslovanja, a trenutno ne postoji neka veća inicijativa da se to prekine.
Ja ipak ne bi rekao da je gaming nešto grozan ili da je u lošem stanju. Naprotiv, već sam naveo razloge zašto mislim da je u objektivno nikad boljoj poziciji. Naravno čim nešto ode toliko u mainstream vode kao danas gaming, onda tu dolaze i određeni potezi koji ne idu na ruku kupcima (igračima), ali kao i u svemu ipak mislim da kvaliteta ispliva i da najbolji ostanu u vrhu.