Sad ću vam ja zorno dočarati koliko je zapravo umjetno pushanje performansi /zahtjeva grafičkih kartica u zadnjih 10 godina.
Davne 2012. sam složio PC sa i5 2500K OC na 4,5GHz, GTX 680 2GB GDDR 5, SSD od cijelih 64GB za sistem , 8GB RAM na 1,6. I uglavnom, u to doba je izašao Crysis3. Još imam nekoliko videa na starom Youtube kanalu sa testom performansi u C3 Beta i Full igri.
I te sam testove napravio i objavio upravo zato što ekipa sa BUG foruma nije mogla vjerovati da mi C3 ide na više od 30, a ksmoli na preko 60fpsa na Ultra.
I to je trajalo tako neko vrijeme, BF4 se igrao, Witcher3 u to vrijeme i odjednom izlazi GTX 780 i novi nvidia driveri i gle "čuda" odjednom Crysis3 neće na više od 35fpsa. TW3 neće na više od 60, BF4 nema više šanse iznad 100. Zvučalo bi kao" teorija zavjere" da ne znam bolje.
Taj PC nisam puno do nikako koristio zadnjih 4 godine, kad je bilo vremena igralo se samo na Ps4 Pro i PS5.
Uglavnom, sad dolazimo na moju smjenu PC generacija ove godine gdje sam prešao sa tog PC na i512400f, RTX 4060Ti, DDR4 RAM i 3 SSDa od kojih je jedan M2 sa zabijenim šapama direktno u CPU takoreći .
Što će reći brži je od jadnog SSDa 500Mbps SSDa kojeg sam imao na starom PC. Kod tranzicije na novi PC pokušavao sam spasiti ogromni projekt koji sam godinama on & off radio u Lightworksu( NLE video editor) o Metal Gear serijalu i Death Strandingu i transferirati na novi PC. Projekt je bio dosta kompleksan(može se vidjeti na mom novom yt kanalu) i u milimetar sam znao koliko mi stari PC može renderati, gdje šteka i sve te sitnice.
Sad, logično, svi bi pretpostavili da će skok od 8 generacija Nvidia grafičkih, intel procesora i SSDa donijeti ZNATNI napredak u fluidnosti real time rada i brzini rendera.
Nemalo iznenađen, novi PC, nova verzija Lightworksa, skok sa HDD od 5800rpma i SSD sa 500mbpsa na ovo sad i opet mjestimično usporava na očekivanim mjestima. Daleko od toga da je isto, sad mogu exportati 4k video u razumnoj količini vremenq, ali nije ni očekivani multigeneracijski napredak.
Pogledam svoje capture videe iz MGS5 na starom PC u 2560x1080 rezoluciji i ne vidi se ogroman , super očiti napredak u današnjim PC ili konzolaškim igrama. (Čisto za referencu, uploadat ću direct capture koje sam sačuvao iz 2017. godine)
I usto pogledam kako mi radi i izgleda npr. Cyberpunk 2077 na PS5 sa uključenim RT, pogledam što je zapravo papirni ekvivalent PS5 hardwarea na PC i koliko mi je sadašnja konfiguracija teoretski jača od toga , i onda je jedini zaključak koji se nameće da je PC hardware duboko, sistemski, namjerno i umjetno softwareski ograničen, preko drivera i samih programa i igara , radi prodaje sljedeće generacije GPU, CPU i MBO. O optimizaciji na PC se ne vrijedi niti raspravljati, jer se sve svodi zapravo na brute force dok ne propjeva.
Znam da ovo može zvučati subjektivno i anegdotalno, ali ne mogu se oduprijeti tom osjećaju.