• Gaming Vijesti
  • Bivši šef PlayStationa misli da bi AAA igre trebale biti manje: “One više neće biti održive”

weky Yep, s tim je i Unreal Engine 5 krenuo žešće i kako stvari stoje, u ovoj novoj generaciji bi mogli biti i zastupljeniji nego je to bio slučaj tijekom PS3/X360 ere. Postavili su se kao najbolje 3rd party rješenje za visokobudžetne igre i to mjesto neprikosnoveno drže i dalje, sve dok stalno idu u korak s vremenom i tehnologijom.

Slažem se donekle s Wekyjem. No, to se ionako već radi - imaš primjerice Epicov marketplace gdje možeš kupiti pakete tematski povezanih modela, tipa steampunk, školska učionica, groblje, post-apokaliptični setting itd. Isto tako postoje biblioteke poput Megascansa koje pokrivaju teksture, decalse, maske, vegetaciju i određenu (vrlo specifičnu) skupinu skeniranih 3D objekata. Ima studija koji to kupuju i koriste. Doduše, obično nećeš odmah nabaciti gotov Megascans materijal na model, već će ga netko prvo doraditi, popraviti mu reflektivnost i prilagoditi umjetničkoj direkciji, ali svejedno je to puno kraće nego kreiranje svakog materijala od 0 u Substance Designeru. Ako je baš potrebno nešto vrlo specifično, onda si i dalje primoran sam napraviti materijal.

Ali isto tako i ovo što je wooddie rekao, nekad ne želiš koristiti gotove stvari zbog manjka kreativne kontrole, a i nije baš lijepo vidjeti iste assete u više igara, barem meni. Malo mi to ubije dojam. Recimo A Plague Tale je koristio Megascanse i vidio sam njihove 3D assete posvuda jer imaju jako specifičan izgled.

Znam za to. Dosta sam gledao i čitao o tome i mislim da je to jedini način da se skrati development i da sve opet dobije neki okvir i smisao.

Gle, ne možeš napraviti Super Maria s megascansima, ali za realne objekte iz realnog okruženja, model bi trebao biti model, zar ne?
Nakon što se kupe gotovi modeli, dizajneri u pola skraćuju vrijeme developmenta i onda imaju 2-3 godine isključivo za dotjerivanje svojoj viziji.

Velim, vrati se na filmove, sve je to isto. I Dark Knight i Avengersi su snimljini u Pittsburghu, oboje su superhero filmovi, a imaju potpuno drugačiju atmosferu i ton. Kako to, kako to, kako to?

wooddiebone Razmišljao sam malo prije o tome i mislim da je neki dev čak i u nekom intervjuu naveo zašto to nije isplativo, ali ne sjećam se razloga.

Nije isplativo utoliko što je puno lagodnije razvući development na sedam godina dok ti netko drugi uredno plaća račune, a ako nakon toga igra flopne, nije tvoj problem, ti ćeš posao naći u drugom studiju jer imaš sedam godina više iskustva u industriji i nije te briga.

Imam osjećaj da su devovi postali baš jebene povlaštene mimozice posljednjih godina. Prije su devovi živjeli za neku igru. Za viziju, za plod neke ljubavi. Bili su pioniri u neistraženom području, stalno pomicali granice, hakirali hardver i lemili dodatne čipove da bi igre radile. Game director je bio i lead programer i pisao djelove scenarija i crtao mape i bogtepitaj što još. A igru je bio jebeni pakao izdati jer je trebalo naći izdavača koji će fizički izdati igru i skupa s tobom biti spreman na rizik.

Danas creditsi idu 40 minuta s 1000+ imena. Koristi se jedno 20 middlewareova. Postoje investicijski anđeli, kickstarter, greenlight za izdavanje igre. Postoji samostalno izdavanje putem storeova. Veliki studiji su poput dugogodišnjeg krstarenja na jahti s playroomovima, bazenima i pitaj boga čim. A ekipa je stalno u kranču, pa ih bole leđa, pa kurac, pa im se neda raditi jer su solidarni s BLM, pa se žale medijima jer ne smiju imati peseke na poslu, pa su opet u kranču jer eto, game development je najteži posao na svijetu.

Mogu skužiti da ti za TLOU 2 treba 5 godina jer se radi o brutalno detaljnoj igri s 30+ sati linarnog singleplayera s top produkcijom jedno pet godina ispred ostatka industrije. No većina igara, da se devovi prime posla kako spada, bile bi gotove za godinu i po, do dvije.

S druge strane, Horizon, Uncharted ili Witcher ne bi bili to što jesu da koriste skenirane gotove assete, upravo zbog specifične umjetničke direkcije koja zahtijeva da svaki model u sceni ima specifičan izgled. Hiperrealizam je dosadan.

Ali nije to baš tako drag & drop i ajbok. Previše je parametara u igri i trebalo bi postojati 100 verzija svakoga modela da pokrije specifikacije studija. Može doći do nekonzistentnosti ako se ne poklapaju stvari poput polycounta, veličine tekstura, potrebne razine detalja, specifične dimenzije objekta itd. I što kada jednom dođe trenutak gdje se art director odluči za neku izmjenu jednog ili pak cijelog niza objekata? Što ako sad treba izmijeniti nešto na teksturi kako bi objekt bolje pasao u okruženju u kojem se nalazi? Teže je onda izmijeniti zapečenu teksturu s kupljenog modela i na njoj raditi izmjene, nego da se taj model prvotno izradio u internom studiju, gdje su dostupni svi potrebni Substance fajlovi na kojima se može samo izmijeniti jedan sloj i bok. Sad pak tu gubim vrijeme. Ili što ako radim igru iz trećeg lica, a premade asset je izmodeliran za pogled iz prvog lica? E NEMERE. Nije isto modelirati prop za prvo ili treće lice, treba uzeti u obzir neke stvari prilikom izrade. Onda ga treba i prilagoditi za specifičan material pipeline koji studio koristi. Možda se ne koriste unikatne teksture za svaki prop već nekoliko trim sheetova koje je studio izradio. Isto tako treba paziti da se scale objekta poklapa s trenutnim blockoutom koji su level dizajneri napravili, u centimetar preciznosti.

I kao što sam već spomenuo, na kraju svi dijelovi moraju biti dio jedne cjeline, a što to znači? Gotovo sigurno nakon prvog passa slijedi još nekoliko passova gdje se prop prilagođava sceni, rade se neke izmjene na modelu i / ili teksturi jer zbog osvjetljenja u levelu dolazi do određenih vizualnih problema koji se nisu odmah mogli primijetiti i sl.

Tako da se na kraju više isplati dati dijelu tima da izradi te stvari interno, ili pak outsourcati, no pritom i dalje usmjeravati svaki prop u pravom smjeru. Govorim za veće studije, manji neće uvijek imati tu mogućnost.

    electronicus S druge strane, Horizon, Uncharted ili Witcher ne bi bili to što jesu da koriste skenirane gotove assete, upravo zbog specifične umjetničke direkcije koja zahtijeva da svaki model u sceni ima specifičan izgled. Hiperrealizam je dosadan.

    A vjerojatno bi.

    Kojima je uzeo gotovu Decimu, koristio valjda gotovo sve gotove assete od Horizona, isfurao hiperrealizam i DS je ispao predivno.

    Kojima mi nije drag, ali kuži kako stvari funkcioniraju i vidi unaprijed. Na kraju krajeva, uzeo je pola Horizona i "prave" glumce. Ima sve predispozicije da bude generičan kao što vi pričate da bi igre bile. Pa opet je toliko jedinstven.

      weky koristio valjda gotovo sve gotove assete od Horizona

      Svakako pošalji neki link gdje se ovo spominje, zanima me. Ja još nisam igrao Death Stranding, ali ovako iz screenshotova i gameplay videa nisam to primijetio, izuzev par easter eggova i možda kojeg filler propa u pozadini.

      a neznam, slazem se s laydenom, svaka jebena igra traje 20+ sati, meni osobno bas fale ti neki naslovi koji se predju za 10-12 sati, postalo mi je bas zamorno kad znam cim upalim novu igru da cu je tjednima igrati. daj mi nesto poput uncharteda(1-3), max paynea ili spec ops:the linea.

      Kad ispljunem 550kn sigurno ne želim da igra traje 10-12h.
      Osobno nemam ništa protiv kratkih igara, no onda bi trebalo regilirati i cijenu za takve igre. Što se naravno neće dasiti. Zato ću i dalje za takve i slične igre uvijek čekati debeli price drop..

      Treba vratit igre srednje veličine od 10 - 20h, pa da se ostalo kompenzira dobrim replay valueom

        yakuza_stinger Treba vratit igre srednje veličine od 10 - 20h, pa da se ostalo kompenzira dobrim replay valueom

        OVO, ogromni potpis!!!

        Evo meni Metro Exodus pada na pamet, Devil May Cry 5, Resident Evil 2 Remake, Uncharted 4 i Lost Legacy, Doom Eternal, Wolfensteinovi... Ima jako puno AAA igara koje traju onoliko koliko ljudi traže. Ima i puno većih igara po satnici. Ako se ode u AA i indie igre, može se naći još veći broj i kraćih i duljih igara. Ponuda postoji za bilo koga i potrebno je istražiti i onda igrati ono što im odgovara.

        Ja nisam mislio na sredne igre trajanjem, ali ok.

        Ja sam mislio da me živcira kaj je hrpa serijala koji su prije bili žanrovske igre namjenjene ljubiteljima žanra pretvorena u AAA ili AAAA sranja koja samo idu u skupljanje publike.
        Od kad je Elder Scrolls mainstream hit? Nekad si morao tražit takve igre, a danas svi znamo ko je Skyrim grandma.

        Igrao sam malo AC Odyssey neki dan kod frenda i ostao sam jako ugodno iznenađen ugođajem igre.
        Da to je AAA igra, ali pristup razvoju je bio jako odl school AA i to se vidi. Nije trošeno ne znam kolko love na animacije i voice acting nego su napravili dosta opuštenu igru di se možeš dobro nasmijati na svaki razgovor, a lik ti trči 60 km/h zato jer su htjeli da ti nije naporno ići po mapi.

        Fale mi takve igre.

        E da, još nešto.
        Why is the RTS gone?

        Pa jebem mu kada izađe igra koju jedva čekam i volim, želim da traje vječno a ne 10h.
        Tko nema vremena ne treba niti igrati igre onda. Ili gledati filmove, serije itd. Za sve je to potrebno vrijeme.
        Složite si prioritete, pronađite si vrijeme, ili jednostavno odustanite ako ne ide, i to je to.

        da, najbolje da svi imamo vremena da mozemo igru od 100h preci, volim igre ali postoje i druge stvari u zivotu. ne kazem da ne trebaju postojati dugi rpg-ovi ili neke duze open world igre ali pobogu jedan uncharted ili the last of us ne trebaju trajati 30h.

        Zbog čega ne bi? Svaka igra traje onoliko koliko je zamišljeno da traje i ograničavanje toga trajanja je diranje u viziju osobe koja vodi projekt. Jasno, to ne znači da će igra biti kvalitetna ili nekvalitetna, ali nije na drugima da diraju nečiju viziju. Ako im nešto ne odgovara u toj viziji, može svoje mišljenje jasno pokazati novčanikom. Ponavljam, ima ogroman izbor igara različitih žanrova i trajanja. Nikada više igara nije bilo na tržištu i na igraču je da pronađe ono što mu odgovara. To što netko nema vremena za igru od 100h samo znači da treba naći neku kraću igru, a onu koju ne stigne preći neka ostavi na miru jer ima onih koji će moći.

        Meni ova Laydenova izjava više vuče na to da se skrati razvojni ciklus kako bi se mogle češće štancati igre jednake cijene kao i sada, standardnih 60€. To što su igre kraće ne znači da će biti kvalitetnije, ovo više naginje tome da se može više zaraditi u istom vremenskom periodu i nije garancija kvalitete.

        dobro bi bilo da recimo igre koje imaju jaku singleplayer komponentu traju dugo jer eto dev je imao toliko ideja i to je mogao dobro realizirati. no nemojmo se varati danasnje igre su prepune nepotrebnog filler sadrzaja koji umjetno produzuje igru. ja sam prvi koji sam bio protiv kratkih igara dok su izlazili igre poput ryzea ili the ordera ali presao sam poprilican broj igara sto na plejki sto na xboxu gdje su igre toliko nepotrebno u duzinu otisle da me je to realno vise kostalo jer sam trosio svoje vrijeme na dosadan sadrzaj.

        Možeš li primjer tog dosadnog sadržaja dati? Čisto da znam o čemu pričamo.