Nakon 11 ipo sati gotovo.
Ovo je bila najiscekivanija igra godine i moram reci, da je uvelike ispunila ocekivanja unatoc problemu sa pacingom i odlasku u shooter vode pri kraju.
Igra pocinje sa vrlo zanimljivom bajkom koju Mia prica svojoj bebi te nakon nekoliko minuta Cris upada u njenu kucu, puca u nju i otima bebu (Rose) i oca joj Ethana.
70% igre ne znamo vise nista (osim nekih detalja koje citamo u notes razbacanim po levelima), misterij je u zraku, napetost se osjeca pri svakom koraku i motivi horora su prisutni, iako ne u mjeri kojoj bi neki fanovi zeljeli, no za mene i vise nego dovoljno. Tako ostaje gotovo do samog kraja igre i onda se bacaju karte na stol i daje potrebne odgovore no usput ostavlja i dovoljno pitanja na koja cemo (ili barem neka od njih) dobiti u nadolazecem/im dlc za koje sam siguran da dolaze. Kraj je vrlo dobro smisljen posebice jer se nadovezuje na pricu koju Mia nikada ne dovrsi u uvodu igre svojoj Rose.
samo pisanje je vise lore based bez previse nepotrebnih cutscene, bas kako ja i volim za ovakav oblik igara.
Glavni like Ethan je meni bio ok u Resi7 iako mnogima nije lego, a ovdje je jos bolji. Nista vrijedno oscara, ali sasvim pristojan lik za jednu igru ovoga tipa i prica o njemu je zapravo vrlo tuzna i tragicna. Cris se ne pojavljuje puno, ali uvjek mi ga je drago vidjeti kad god se to dogodi.
4 Lords i glavni antagonist nisu nista ekstra po pitanju karakterizajcije, ali na to smo navikli u resi serijalu i iskreno meni to ne igra neku ulogu, a ponesto vise saznamo o njima kroz,vec spomenute, notes koje vrijedi procitati.
Zadnja cutscene nagovjescuje da bi mogli dobiti novoga protagonista ili pak antagonista ili sredisnju figuru neke buduce resi igre i bas me zanima kojim smjerom ce serijal dalje ici.
Da napisem nesto o gameplay-u. Nisam ljubitelj prvoga lica i to odmah moram reci jer normalno da cu imati vise problema s pogledom iz istoga nego netko tko voli taj pristup. Medjutim ono funkcionira u 75% igre, ali u onih 25%, gdje je ujedno i vrlo vazno da funkcionira, ipak pokazuje svoje probleme kao sto je slucaj Boss (i mini boss) borbi gdje je kretanje limitirano, sporo (cak i nakon upgrade za brze kretanje) i cesto puta moras nasljepo izbjegavati udarce (citaj okrenuti ledja) i nadati se najbolje sto naravno u 50% slucajeva ne funkcionira najbolje. Postoji block mehanika koja je tu upravo da malo kompenzira taj nedostatak, kao i cinjenica da je igra vrlo lagana. No ne volim kad se moram oslanjati na srecu vise nego na skill.
Napucavanje je solidno i mesnato, oruzja ima dovoljno i upgrades su opet tu i obozavam ih.
Attache Case iz Resi 4 je dozivjela svoj povratak i hvala bogu da je te se nadam da je tu da ostane jer ne mogu svariti onu ogavnu skrinju i limitoranost inventory-a iz prijasnje 3 igre.
Crafting je tu kako bi pomogao u slucajevima kad nestanete bez municije i healtha, a hocete upravo zbog toga sto bossovi mogu popiti goleme kolicine municije, a zbog problema sa kamerom i kretanjem je vrlo vjerojatno da cete se morati i ljeciti barem jednom, ako ne i vise puta tokom borbe.
Zagonetke su ok, nista specijalno, ali meni to takodjer ne igra bitnu ulogu i iskreno nemam ni volje naprezati mozak oko takvih stvari.
Sad dolazimo do level dizajna, lokacija te pacinga.
Selo, iako mozda nema atmosferu i kompleksnost pa ni velicinu onoga u Resi 4, je vrlo dobro izvedeno. Sluzi kao svojevrsni central hub, cega je nisam ljubitelj jer postaje backtracking lokacija sa minimalnim izmjenama, ali sta je tu je. Medjutim prvi prolazak kroz njega je atmosferican i napet, a prvi veci Encounter je fantasticno izveden i odmah nagovjescuje s kakvim cemo protivnicima imati posla.
Lady D castle je omage onome iz original resija i re4 i jako je dobro i detaljno dizajniran sa tematski pogodjenim protivnicima. Traje taman toliko koliko treba da ne postane zamorno bas kao i treca, meni atmosferom najdraza lokacija koju necu odavati jer mislim da ni u trailerima nije prikazivana.
Cetvrta lokacija je ok, opet vuce korjene iz resi4 i takodjer nije preduga sto uvelike pozdravljam. zatim imamo Nest kojeg nisam ljubitelj i koji je enemy rush i onda zloglasnu factory koja je s pravom zloglasna i s kojom odlazi pacing u vraziju mater.
Oteze se predugo (skratio bih je upola) oslanja se previse na backtracking, a situacija kad nestane struje i kad lutas ko budala bjezeci od ogromnog protivnika sa tonom metala na sebi i naostrenim svrdlom i sve izgleda isto te otvaras mapu svakih 3 sekunde je mrtvo sranje zbog kojeg, kao i zbog segmenta koji dolazi nakon factory nemam poriv za ponovnim igranjem igre, sto je vrlo steta s obzirom da je igra do toga djela odlicna.
Boss fight koji dolazi na kraju Factory segmenta je meni mozda i najdrazi i vizualno zasigurno najatraktivniji.
Nakon toga Capcom dobiva posiljku teskih droga u studij i posljedica toga je igra koja postaje Kal of Djuti. Necu trositi rjeci na taj dio jer je ZLO.
Zatim mali twist u prici i finalni boss fight koji se oteze predugo samo zato jer je nemastovit i protivnik moze popiti skladiste municije.
Moram spomenuti kako volim side content tipa kad dobijes neki item/kljuc pa se vracas na prijasnje nedostupne lokacije i za trud dobivas novo oruzje ili treasure, a nerijetko sljedi i mini boss fight. Volim takve stvari u igrama.
Za kraj moram spomenuti fantasticnu glazbenu podlogu i zvucne efekte koji uvelike pridonose atmosferi i ugodjaju. Capcom sjedi 5 za taj segment!
Konacni sud je pozitivan. Steta sto je Capcom opet zbrljao zadnju cetvrtinu igre. Nevjerojatno da im to uspjeva vec dobrih 15ak godina, ako ne i vise. Medjutim ova igra je Must Play za resi fanove, a i ostali koji daju sansu nece biti razocarani jer igra ima puno vise dobrih trenutaka zbog kojih je itekako vrijedna vaseg vremena i novca.
Zivili.