Završio i platinirao pa da se malo raspišem.
Intro
Kolko god open world igre bile apsolutno naporne više, ovo je totalno primjer kako se one rade.
Sami open world ovdje nije reda radi nego je svaki centimetar svijeta napravljen da probudi želju za eksploracijom. Svaki detalj koji nađeš je popraćen nekim loreom koji možda i nije direktno opisan u komadu ekspozicije, ali se može iz odvojenih stvari i priča slagati priče zašto je i kako to tu di je i zašto izgleda kako izgleda.
Preporučam svima koji igraju da ne sprintaju bezglavo kroz svijet kao što to open world igre često po defaultu izazivaju, nego da budu nježni s gljivom i hodaju kroz svijet.
Prvo kaj ćete bit poćašćeni najboljom animacijom bokova ikad, a drugo kaj se onda igra naizgled pretvara u linearnu avanturu bok uz bok sa Unchartedom. Možda naletite i na random NPCeve koji ovaj put dinamično putuju svijetom svojim poslom i čine ga posebno živim.
Open world, side questovi i aktivnosti…
Gotovo da ih i nema šablonskih. Najšablonskije aktivnosti su Hunting Groundsi, Melee Pitovi i Gauntlet Runovi od kojih svakog ima po 4 i izuzev Hunting Groundsa nude pravi mali questline. Ne na razini Witchera, ali i dalje je jako lijepo imati razlog za rješavati takve aktivnosti od pukog komplecionizma.
Side Questovi i Errandsi, su pak druga stvar. Prvo da napomenem da fetch ne postoji. Svaki quest ili errand je svoja priča i ima svoju progresiju, a neki čak mjenjaju i svijet u kojem se igramo i reakcije NPCeva.
Razgovori su ovaj put izvedeni potpuno mocap što znači da nema ukočenih konverzacija iz jedinice i većine RPGeva na tržištu.
Da, ova igra je RPG. Punokrvni RPG, ne akcija sa elementima RPGa kao original.
Combat sistem
je sve kaj je bio u originalu, samo više, bolje, jače i razrađenije. Imamo nova oružja, nove status efekte, nove passive i active skillove. Sve zadržava onu robusnost, suvislost i easy to learn tough to master pristup iz jedinice. Svaki tip oružja ima svoja svojstva, mane i benefite i svako je prokleto zabavno za korištenje. Točno se vidi da je ekipa uložila puno truda u feeling svakog pojedinog oružja, uključujući i dinamične crosshaire koji su zapravo korisni, a ne samo šminka (koplja npr.)
Melee borba je dovedena sa razine afterthoughta na kompletni i u detalje razrađeni sistem sa kombosima i mehanikama koje dozvoljavaju vrlo efektivne melee buildove i iako ga nisam savladao kao ranged borbu, definitivno mi je izvukao guzicu iz problema više puta nego u jedinici kad je bio samo tu da bude.
Mehanike i tipovi aktivnosti koji su postojale u originalu nisu vraćani samo zato jer su bili u originalu pa moraju biti u nastavku, nego je izbačeno hrpu mehanika koje jednostavno ne bi imale smisla narativno nakon kraja jedinice i zamjenjene su novima. Npr. Corrupted mašine koje bez HADESa nemaju puno smisla, ali da je Ubisoft ovo radio, kladim se da bi našli način da to ubace umjesto da izmisle nove aktivnosti.
Priča
E tu dolazimo do najbolje stvari od svega.
Dečki i cure iz Guerille su odlučili toliko izgraditi svoj svijet i toliko ga kvalitetno transformirati iz zanimljive ali konzervativne post-apokaliptične spike u full-blown SF epik sa unikatnim idejama i orginalnim motivacijama likova.
Ne mogu opisat kolko mi je svaki quest bio gušt za odigrati i koliko sam bio uzbuđen sa svakom novom informacijom koju nam igra daje o novom, svijetu, starom svijetu i stvarima o kojima kad bi pričao bi spoilao.
Gotovo niti jedno pitanje koje se vuče iz jedinice ne ostaje neodgovoreno i neobjašnjeno, a to je napravljeno tolko prirodno i logično da daje dojam kao da su pisci originala apsolutno znali kamo priča ide i kako do određenih točaka žele doći.
To sve me čini jako uzbuđenim za nastavak.
Mass Effect 2
Empire Strikes Back i Blade Runner 2049 su klasični primjeri nastavaka koji su nevjerojatno kvalitetne originale ostavili u svojoj prašini, Mass Effect 2 je primjer toga u video igrama, ujedno je i moja najdraža igra ikad.
Zašto spominjem Mass Effect 2?
Zato kaj je Horizon Forbidden West u gotovo svakom momentu izazvao isti osjećaj epičnosti, napretka, kvalitete i talenta. Ne mogu se oteti dojmu da svjedočimo samom vrhu Guerillinog stvaralaštva kao što smo svjedočili istoj stvari za Bioware u doba Mass Effecta 2.
Zaključak
Nisam se previše osvrtao na grafiku, to je nešto što svi mogu pogledati online. Samo ću napomenut da je ovo jedna od onih igri gdje je svaki screenshot dostojan wallpapera. Tehnički nevjerojatno dobro iako sam čuo da je na izlasku bilo problema sa shimmeringom u Performance modu. To je popravljeno do trenutka kad sam ja započeo igrati. Jedva čekam vidjeti što nam spremaju za full current-gen nastavak.
Bugova i glitcheva je bilo, vrlo malo, ali je bilo. Neki bezazleni kao lebdeća glava radnom lika, neki bitniji kao nestajanje NPCa usred side questa zbog čega sam morao reloadati save. Srećom igra je jako darežljiva sa autosaveom tako da ne bi trebalo biti gubitka progresa.
Po mom mišljenu, radi se o ponajboljoj igri generacije, a i šire.
Žao mi je samo kaj je igra ekskluziva i kaj će dosta ljudi proći ispod radara čak i kad izađe na PC.