fensisuperstar
Nije to toliko baš daleko. Machine learning je rapidno rastuća tehnologija koja doslovno radi skokove.
Kažem ti, nemoj se začudit ako već iduće desetljeće nećemo prave konzole u obliku mobitela ili sličnog.
Pogledajte za što je sposoban PlayStation 5: Ovo je Unreal Engine 5 demonstracija
Čudo je što je sve Epic napravio za industriju u samo zadnjih godinu dana, i koliko je novih stvari omogućio developerima. Od Megagrantsa, podrške open source projekata, pa do preuzimanja Quixela, da bi istoga trenutka sve njihove proizvode učinili besplatnima (ili barem za UE korisnike). Mixer, Quixelov novi alat za teksturiranje trebao je ući u betu, pa se onda plaćati, no sada je u potpunosti besplatan za sve, što je odlična stvar jer sada napokon postoji i dobra besplatna alternativa Substance-u koji dominira industrijom. Jest da još uvijek nedostaje puno funkcionalnosti da bi svi samo tako prešli na njega, jer je još u ranoj fazi, ali svejedno se veselim njegovom razvoju. Megascansi su pak besplatni za sve koji koriste UE, i to je isto bila ogromna stvar, jer se radi o daleko najboljoj biblioteci tekstura i skeniranih 3D modela, čije ste assete zasigurno vidjeli u brojnim igrama. Ovo znatno može ubrzati razvoj okoliša, pogotovo kad se upari s Mixerom, koji omogućuje kombiniranje i modificiranje svih tih tekstura, čime dobivamo praktički neograničenu količinu visokokvalitetnog sadržaja. I još sve lijepo funkcionira s Bridgeom, pomoću kojeg se sve s jednim klikom importa i setupa u Unrealu. Na kraju, tu su i silni asseti vrijedni stotine dolara, koje Epic poklanja svaki mjesec, ne samo vizualne stvari, već i gotovi gameplay sustavi.
S druge strane imamo Unity koji je zadnjih par godina u takvoj kaotičnoj situaciji s 3 (tri) različita rendering pipeline-a, svaki sa svojim nedostacima, manjkom fokusa i tonom nedovršenih alata, a koji je sada još više na aparatima nakon ovog predstavljanja. A koliko smo poklona dobili od njih? 0. Svaka glupost se plaća. Svaka tehnologija koju su pak oni otkupili ne postaje odmah besplatna za sve. Evo, uzeli su nedavno ArtEngine, ali i dalje se plaća, samo je sad pod Unityjevim imenom na Asset Storeu. Ista stvar i s Boltom, alatom za vizualno skriptiranje. Sve to skupa stvarno postaje iritantno.
Jedine svjetle točke koje vidim su ECS / DOTS. E sad, što ovo sve znači za manje studije i solo developere ostaje za vidjeti. Recimo, iz programerske perspektive Unity je i dalje većem broju ljudi bolji izbor jer je C# jednostavno puno ugodniji za pisanje od Unrealovog C++. Isto tako, u Unrealu postane sve teže raditi što su mehanike više "out there", jer je dosta fokusiran na specifičan tip igara. Također, Unity je puno bolji izbor za 2D. Zbog toga ne znam baš koliko će indieja odmah skakati na UE5. Ali opet, s novim poslovnim modelom, UE5 je praktički skroz besplatan za njih.
Ja sam najviše nahajpan na dinamički GI jer trenutno ni UE4 ni Unity nemaju nikakvu soluciju, a bakeanje rasvjete je uvijek bilo bolno iskustvo. Unity je imao Enlighten, UE4 je imao neke svoje tehnologije koje više nisu u aktivnom developmentu. Jedino su sad u prošloj ili pretprošloj verziji izbacili SSGI, ali nije mi baš nešto. Unity je također najavio svoj realtime GI u 2021., pa ćemo vidjeti na što će to ličiti. Ali mislim da je borbu u vizualnom polju sada definitivno izgubio.
U svakom slučaju, bravo Epic i neka Fortnite živi vječno! :^)
@electronicus taman sam ti htio dat plus kad ono
electronicus i neka Fortnite živi vječno! :^)
bas si morao usrati post
- Uređivano
Nije da smo imali sličan Unreal Tech demo prije 7 godina pa gdje smo danas, lol
Epic je iskoristio hajp za PS5 da si napravi promociju nove verzije enginea prema developerima koji će razvijati igre za najpopularniju konzolu (i malo vode na mlin prema Sonyju, valjda imaju nekakav deal).
Rezime cijele priče je da su konzole otkrile SSD, sličan vizualni raskoš jedino je Naughty Dog sposoban realizirati u vrlo linearnoj igri (kao i do sada) te će i dalje biti standard na konzolama 1440p upscale na 4K u 30 fps, osim ako ne zaživi DLSS.
a nije da su konzole otkrile SSD. i ps4 je mogao imati ssd ali nije imao hardversku optimizaciju za njih
SSD u playstationu 5 je cca ono što će pc useri dobit dok nove matične shippaju sa novim PCIe 4.0 kontrolerima.
i mean 9giga u sekundi i nije malo. Jel se zna tko je ssd manufacturer za ps5 da sad ne trazim?
Pa da, igre bi već kudikamo prije počele koristiti prednosti brzih diskova da standard u konzolama nije još uvijek klasični HDD. Ovaj SSD u novoj plejki je zbilja impresivan, no trebat će proći još vrijeme cross-gen igara prije nego li se počne koristiti taj potencijal. Znači još 2-3 godine čekanja.
fensisuperstar Koliko znam, nije objavljeno tko je proizvođač SSD-a. Nagađa se Samsung, ali ne bi me iznenadilo i da je Toshiba, HGST ili već neki od brendova koji su se mogli naći u njihovim konzolama. Seagate je u novom Xboxu.
- Uređivano
Deadwalker
Zero
pa mislim da na kraju krajeva oni moraju razmišljati o tome koliko im se isplati. osobno mislim da je samsung u pitanju pošto oni trenutno trebaju izaći sa novim ssdom za koji se priča da će rokati standardne brzine od 7 giga na pci e 4.0. koji je dva put brži od PCI Express 3.0
za one koji ne razumiju kako to funkcionira, pci express 3.0 je sa x16 slotom imao maximalni bandwith od 16 gb dok je kod 4.0 to 32. kod računala se mora uzeti u obzir da grafička kartica isto tako koristi dobar chunk tog istoga.
PCIe 3.0 / x1 1.97 GBps
PCIe 3.0 / x4 3.94 GBps
PCIe 3.0 / x8 7.88 GBps
PCIe 3.0 / x16 15.75 GBps
PCIe 4.0 / x1 3.94 GBps
PCIe 4.0 / x4 7.88 GBps
PCIe 4.0 / x8 15.75 GBps
PCIe 4.0 / x16 31.5 GBps
PCIe 5.0 / x16 63 GBps
ako se ne varam oni su rekli da imaju heavy customized pci-e 4.0 za plejku i tu ce se igrati dobitna snaga konzole jer ce grafika i ssd radit zajedno. nešto što i nvidija sprema za seriju novu seriju grafičkih
Btw već se počelo draftanje za PCI-Express 6.0 koji će koristit 64 gb bandwitha up/down. think of the fucking speed.
- Uređivano
Ne samo da je potvrdena Ampere arhitektura za nove gaming RTX kartice, nego govore o dinamickom prebacivanju bandwidtha za ssd, vram i ddr u isto vrijeme!
Iako nisu otkrili mnogo u consumer segmentu, mnogi se slazu da je ovo najubudljiviji komad hardwarea nakon dugo godina, pravi next gen.
P. S. a ovo je samo jedan od enginea, tko zna sto nas ceka jos
Deadwalker
Taj UE4 tech dwmo danas izgleda kao PS3 igra.
Pogledaj ga opet.
Krš koji kad bi danas izašao kao full naslov bi dobio masu kritika da je zastarjeli.
Ako napredak kroz generaciju bude na razini ove generacije, imamo se veseliti masi stvari.
Napokon sam uspio pogledat video i jedino mi nije jasno dali ce ovako nesto biti moguce i u igrama ili je ovo samo tehnicka prezentacija koja ce se dostic za tek nekoliko godina?
Mislim, stvarno su napravili da se demo cini ko igra i nevjerojatna je kolicina detalja na ekranu i stvarno bi bilo genijalno da ovakvi prikazi u sljedecoj generaciji postanu standard.
Budem objasnio danas-sutra. Jako zanimljivo i ono što se već godina priča, ali veliki devovi dosta koče razvoj industrije.
Cekam
eagle znači to su mogućnosti enginea. Sve dalje ovisi o developerima.
eagle Napokon sam uspio pogledat video i jedino mi nije jasno dali ce ovako nesto biti moguce i u igrama ili je ovo samo tehnicka prezentacija koja ce se dostic za tek nekoliko godina?
Mislim, stvarno su napravili da se demo cini ko igra i nevjerojatna je kolicina detalja na ekranu i stvarno bi bilo genijalno da ovakvi prikazi u sljedecoj generaciji postanu standard.
Možda bude kroz godinu dvije ( možda Horizon 2 već nešto bude blizu ). Vostalom, ovaj engine je napravljen prema ranijoj verziji PS5 devkita, a vostalom, ovaj engine je trebao biti spreman za GDC prije 2 mjeseca i da bude igriv za developere, al je odgođeno zbog korone.
@PS2MASTER ovaj engine neće biti dostupan za developere do 2021
"a vostalom, ovaj engine je trebao biti spreman za GDC prije 2 mjeseca"
Mislim da nisi skužio o čem pričam kad sam spomenuo GDC.
PS2MASTER jesam. samo kazem, generalno za developere neće biti dostupan do 2021. Vjerojatno je trebao biti prije ali to je trenutna informacija sa njihove stranice. S druge stranice možda epic ima exclusivity deal sa sonijem kojeg mi ne znamo. Možda se več igre rade na "nekoj" verziji ue5 jer po onome što su rekli Ue5 će biti kompatibilan sa ue4.25 sa promijenom par linija koda. To znači da već sad mogu igre biti rađene za ps5 i biti spremne nedugo nakon "pravog" izlaska UE5.
Ako netko u Sonyu radi to je onda Bend Studio, koji je radio Days Gone pomoći UE4.