Čudo je što je sve Epic napravio za industriju u samo zadnjih godinu dana, i koliko je novih stvari omogućio developerima. Od Megagrantsa, podrške open source projekata, pa do preuzimanja Quixela, da bi istoga trenutka sve njihove proizvode učinili besplatnima (ili barem za UE korisnike). Mixer, Quixelov novi alat za teksturiranje trebao je ući u betu, pa se onda plaćati, no sada je u potpunosti besplatan za sve, što je odlična stvar jer sada napokon postoji i dobra besplatna alternativa Substance-u koji dominira industrijom. Jest da još uvijek nedostaje puno funkcionalnosti da bi svi samo tako prešli na njega, jer je još u ranoj fazi, ali svejedno se veselim njegovom razvoju. Megascansi su pak besplatni za sve koji koriste UE, i to je isto bila ogromna stvar, jer se radi o daleko najboljoj biblioteci tekstura i skeniranih 3D modela, čije ste assete zasigurno vidjeli u brojnim igrama. Ovo znatno može ubrzati razvoj okoliša, pogotovo kad se upari s Mixerom, koji omogućuje kombiniranje i modificiranje svih tih tekstura, čime dobivamo praktički neograničenu količinu visokokvalitetnog sadržaja. I još sve lijepo funkcionira s Bridgeom, pomoću kojeg se sve s jednim klikom importa i setupa u Unrealu. Na kraju, tu su i silni asseti vrijedni stotine dolara, koje Epic poklanja svaki mjesec, ne samo vizualne stvari, već i gotovi gameplay sustavi.
S druge strane imamo Unity koji je zadnjih par godina u takvoj kaotičnoj situaciji s 3 (tri) različita rendering pipeline-a, svaki sa svojim nedostacima, manjkom fokusa i tonom nedovršenih alata, a koji je sada još više na aparatima nakon ovog predstavljanja. A koliko smo poklona dobili od njih? 0. Svaka glupost se plaća. Svaka tehnologija koju su pak oni otkupili ne postaje odmah besplatna za sve. Evo, uzeli su nedavno ArtEngine, ali i dalje se plaća, samo je sad pod Unityjevim imenom na Asset Storeu. Ista stvar i s Boltom, alatom za vizualno skriptiranje. Sve to skupa stvarno postaje iritantno.
Jedine svjetle točke koje vidim su ECS / DOTS. E sad, što ovo sve znači za manje studije i solo developere ostaje za vidjeti. Recimo, iz programerske perspektive Unity je i dalje većem broju ljudi bolji izbor jer je C# jednostavno puno ugodniji za pisanje od Unrealovog C++. Isto tako, u Unrealu postane sve teže raditi što su mehanike više "out there", jer je dosta fokusiran na specifičan tip igara. Također, Unity je puno bolji izbor za 2D. Zbog toga ne znam baš koliko će indieja odmah skakati na UE5. Ali opet, s novim poslovnim modelom, UE5 je praktički skroz besplatan za njih.
Ja sam najviše nahajpan na dinamički GI jer trenutno ni UE4 ni Unity nemaju nikakvu soluciju, a bakeanje rasvjete je uvijek bilo bolno iskustvo. Unity je imao Enlighten, UE4 je imao neke svoje tehnologije koje više nisu u aktivnom developmentu. Jedino su sad u prošloj ili pretprošloj verziji izbacili SSGI, ali nije mi baš nešto. Unity je također najavio svoj realtime GI u 2021., pa ćemo vidjeti na što će to ličiti. Ali mislim da je borbu u vizualnom polju sada definitivno izgubio.
U svakom slučaju, bravo Epic i neka Fortnite živi vječno! :^)