well. u rukama dobrog developera ovo će biti raketa.
Pogledajte za što je sposoban PlayStation 5: Ovo je Unreal Engine 5 demonstracija
- Uređivano
Genesis nemoj da te zavaraju te brojke. Ovo je sklepani tehnički demo koji je doslovno nakrcao scene milijardama poligona baš u svrhu stres testa.
Recimo kad ženska uđe u onu prostoriju tamo je 500 kipova od kojih svaki ima preko 30 milijuna 8k poligona. Znači doslovno su ih tek tako nabacili da se prikaže sposobnost enginea. I to sve GPU iscrtava s osvjetljenjem u realnom vremenu. I onda tko zna koliko milijardi poligona iscrtava u onom preletu, u puno većoj brzini i s istom efikasnošću.
Stvarno impresivno za jedan stroj od 500 eura. Impresivno je i što su napravili od enginea. Pogledajte u 4K na Vimeu obavezno:
[deleted]
Machine learning je najveća revolucija koja se trenutno događa u svijetu i mislim da tu ima jako puno iznenađenja koja bi nam mogla stići u skorijoj budućnosti. Pogotovo jer je ta tehnologija praktički u začetcima.
U kombinaciji sa brzim SSDima bi developerima u budućnosti trebalo biti puno lakše kreirati svjetove i likove koje žele bez da su limitirani mogućnošću hardvera.
Tehnologije poput RTXa su samo početak početaka i tek su prve od tehnologija koje će relativno stagnirajućem hardveru omogućiti bolji pipline i optimizaciju.
Puko napucavanje tranzistora i dizanje takta procesora lagano postaje prošlost, a umjetna inteligencija će preuzeti veliki dio problema koji danas koče razvoj.
Onda kad tu tehnologiju prenesemo u cloud ili čak minijaturiziramo da radi lokalno, mogli bi se dosta skoro stvarno iznenaditi kad vidimo čak Playstation 6 ili 7 u obliku novog Sony mobitela.
Ne znam, možda sam malo zabrijao, ali tehnologija ide naprijed u skokovima.
- Uređivano
Žao mi je što je ovo samo tech demo, što ovo neće biti igra. Ja bi radi ovo igrao na launchu
@wooddiebone nista ne zabrijavas, vec si dobro upucen u smjer kojim ide ova industrija, ali i mnoge druge. Machine learning, AI, IoT samo nagovjestavaju neke buduce autonomne sustave i interakcije izmedu covjeka i stroja koje pomalo postaju nepoznanica odnosno ne zna se kako ce sve to zavrsiti. Botovi u igrama koji uce kroz gameplay, igra koja sama slaze puzzle i stazu, dok u real lifeu vjerojatno krecu impantanti i polagana cyberpunk spika.
Sto se tice gaminga, Nvidia je vec prije par godina usla u AI podrucje i sada vrse veliku ekspanziju na tom polju. Rtx je samo pocetak, a mislim da mozemo vrlo brzo ocekivati nesto novo i prosirenje middlewarea
wooddiebone Puko napucavanje tranzistora
veličina tehnologije je itekako bitna. svaka tehnolgija ima svoju granicu sve dok litografija ne napreduje. Na kraju krajeva softver se pokreće na hardveru. Kad waferi postaju tanji chip postaje manji i za istu snagu se treba manje hladit. Plus na istoj veličini stane više čipova i automatski sa istom tehnologijom mozes izvuci više snage. Može engine biti savršen ali na kraju krajeva ne možeš sa jednom AA baterijom pokrenuti auto. Sve treba svoj juice.
- Uređivano
fensisuperstar Istina da, ali htio sam sa time reći da smo u periodu kada sirova snaga ne raste više eksponencijalno nego izmišljamo pametnije načine da povećamo iskoristivost, a ti pametniji načini bi uz pomoć umjetne inteligencije trebali dati čak i bolje rezultate i brži napredak nego da hardver guramo istim tempom kao npr. krajem prošlog stoljeća.
Mislim da u ovom desetljeću možemo očekivati velike stvari.
- Uređivano
pa to i je istina. snaga i performanse ne rastu istom mjerom. čak kad puknes dvije grafe u SLi/nvlink ne dobijes duplo snage. mislim ljudi se snalaze kako znaju i umiju sa hardverom koji imaju. sam se sjeti koliko je studija koristilo fore kao da se renderira mrvicu šire od onoga u što igram gleda trenutno i time rastereti hardver. ako je UE5 upola dobar koliko tvrde to će biti gamechanger. Ne za konzole, ne za PC već za android i iOS. To ljudi još ne vide, ali mobilni gaming je čista Masa. Engine koji moze rasteretit hardver i iskoristit ga maximalno sa današnjim powerhouse telefonima će napraviti takav boom u gaming industriji da vi toga niste svjesni.
što se tiče machine learninga. Daleka je to budućnost da bude na toj razini.
Čak mislim da AMD cilja na tu umjetnu intelogenciju. Mislim da je AI jedini šansa da im netko napiše dobre drivere za grafičke kartice.
daj ajde, kakva je to fortnajt faca?
Za početak odlično najavljena "igra" lol. Drugo, koga briga za engine prezentaciju. Koliko te brije za novi engine i štrebersku statistiku išta znače najbolji je pokazatelj kad se se ovu generaciju najljepša Unreal igra vrtila na U3, a ne U4.
fensisuperstar
Nije to toliko baš daleko. Machine learning je rapidno rastuća tehnologija koja doslovno radi skokove.
Kažem ti, nemoj se začudit ako već iduće desetljeće nećemo prave konzole u obliku mobitela ili sličnog.
Čudo je što je sve Epic napravio za industriju u samo zadnjih godinu dana, i koliko je novih stvari omogućio developerima. Od Megagrantsa, podrške open source projekata, pa do preuzimanja Quixela, da bi istoga trenutka sve njihove proizvode učinili besplatnima (ili barem za UE korisnike). Mixer, Quixelov novi alat za teksturiranje trebao je ući u betu, pa se onda plaćati, no sada je u potpunosti besplatan za sve, što je odlična stvar jer sada napokon postoji i dobra besplatna alternativa Substance-u koji dominira industrijom. Jest da još uvijek nedostaje puno funkcionalnosti da bi svi samo tako prešli na njega, jer je još u ranoj fazi, ali svejedno se veselim njegovom razvoju. Megascansi su pak besplatni za sve koji koriste UE, i to je isto bila ogromna stvar, jer se radi o daleko najboljoj biblioteci tekstura i skeniranih 3D modela, čije ste assete zasigurno vidjeli u brojnim igrama. Ovo znatno može ubrzati razvoj okoliša, pogotovo kad se upari s Mixerom, koji omogućuje kombiniranje i modificiranje svih tih tekstura, čime dobivamo praktički neograničenu količinu visokokvalitetnog sadržaja. I još sve lijepo funkcionira s Bridgeom, pomoću kojeg se sve s jednim klikom importa i setupa u Unrealu. Na kraju, tu su i silni asseti vrijedni stotine dolara, koje Epic poklanja svaki mjesec, ne samo vizualne stvari, već i gotovi gameplay sustavi.
S druge strane imamo Unity koji je zadnjih par godina u takvoj kaotičnoj situaciji s 3 (tri) različita rendering pipeline-a, svaki sa svojim nedostacima, manjkom fokusa i tonom nedovršenih alata, a koji je sada još više na aparatima nakon ovog predstavljanja. A koliko smo poklona dobili od njih? 0. Svaka glupost se plaća. Svaka tehnologija koju su pak oni otkupili ne postaje odmah besplatna za sve. Evo, uzeli su nedavno ArtEngine, ali i dalje se plaća, samo je sad pod Unityjevim imenom na Asset Storeu. Ista stvar i s Boltom, alatom za vizualno skriptiranje. Sve to skupa stvarno postaje iritantno.
Jedine svjetle točke koje vidim su ECS / DOTS. E sad, što ovo sve znači za manje studije i solo developere ostaje za vidjeti. Recimo, iz programerske perspektive Unity je i dalje većem broju ljudi bolji izbor jer je C# jednostavno puno ugodniji za pisanje od Unrealovog C++. Isto tako, u Unrealu postane sve teže raditi što su mehanike više "out there", jer je dosta fokusiran na specifičan tip igara. Također, Unity je puno bolji izbor za 2D. Zbog toga ne znam baš koliko će indieja odmah skakati na UE5. Ali opet, s novim poslovnim modelom, UE5 je praktički skroz besplatan za njih.
Ja sam najviše nahajpan na dinamički GI jer trenutno ni UE4 ni Unity nemaju nikakvu soluciju, a bakeanje rasvjete je uvijek bilo bolno iskustvo. Unity je imao Enlighten, UE4 je imao neke svoje tehnologije koje više nisu u aktivnom developmentu. Jedino su sad u prošloj ili pretprošloj verziji izbacili SSGI, ali nije mi baš nešto. Unity je također najavio svoj realtime GI u 2021., pa ćemo vidjeti na što će to ličiti. Ali mislim da je borbu u vizualnom polju sada definitivno izgubio.
U svakom slučaju, bravo Epic i neka Fortnite živi vječno! :^)
@electronicus taman sam ti htio dat plus kad ono
electronicus i neka Fortnite živi vječno! :^)
bas si morao usrati post
- Uređivano
Nije da smo imali sličan Unreal Tech demo prije 7 godina pa gdje smo danas, lol
Epic je iskoristio hajp za PS5 da si napravi promociju nove verzije enginea prema developerima koji će razvijati igre za najpopularniju konzolu (i malo vode na mlin prema Sonyju, valjda imaju nekakav deal).
Rezime cijele priče je da su konzole otkrile SSD, sličan vizualni raskoš jedino je Naughty Dog sposoban realizirati u vrlo linearnoj igri (kao i do sada) te će i dalje biti standard na konzolama 1440p upscale na 4K u 30 fps, osim ako ne zaživi DLSS.
a nije da su konzole otkrile SSD. i ps4 je mogao imati ssd ali nije imao hardversku optimizaciju za njih
SSD u playstationu 5 je cca ono što će pc useri dobit dok nove matične shippaju sa novim PCIe 4.0 kontrolerima.
i mean 9giga u sekundi i nije malo. Jel se zna tko je ssd manufacturer za ps5 da sad ne trazim?
Pa da, igre bi već kudikamo prije počele koristiti prednosti brzih diskova da standard u konzolama nije još uvijek klasični HDD. Ovaj SSD u novoj plejki je zbilja impresivan, no trebat će proći još vrijeme cross-gen igara prije nego li se počne koristiti taj potencijal. Znači još 2-3 godine čekanja.
fensisuperstar Koliko znam, nije objavljeno tko je proizvođač SSD-a. Nagađa se Samsung, ali ne bi me iznenadilo i da je Toshiba, HGST ili već neki od brendova koji su se mogli naći u njihovim konzolama. Seagate je u novom Xboxu.
- Uređivano
Deadwalker
Zero
pa mislim da na kraju krajeva oni moraju razmišljati o tome koliko im se isplati. osobno mislim da je samsung u pitanju pošto oni trenutno trebaju izaći sa novim ssdom za koji se priča da će rokati standardne brzine od 7 giga na pci e 4.0. koji je dva put brži od PCI Express 3.0
za one koji ne razumiju kako to funkcionira, pci express 3.0 je sa x16 slotom imao maximalni bandwith od 16 gb dok je kod 4.0 to 32. kod računala se mora uzeti u obzir da grafička kartica isto tako koristi dobar chunk tog istoga.
PCIe 3.0 / x1 1.97 GBps
PCIe 3.0 / x4 3.94 GBps
PCIe 3.0 / x8 7.88 GBps
PCIe 3.0 / x16 15.75 GBps
PCIe 4.0 / x1 3.94 GBps
PCIe 4.0 / x4 7.88 GBps
PCIe 4.0 / x8 15.75 GBps
PCIe 4.0 / x16 31.5 GBps
PCIe 5.0 / x16 63 GBps
ako se ne varam oni su rekli da imaju heavy customized pci-e 4.0 za plejku i tu ce se igrati dobitna snaga konzole jer ce grafika i ssd radit zajedno. nešto što i nvidija sprema za seriju novu seriju grafičkih
Btw već se počelo draftanje za PCI-Express 6.0 koji će koristit 64 gb bandwitha up/down. think of the fucking speed.
- Uređivano
Ne samo da je potvrdena Ampere arhitektura za nove gaming RTX kartice, nego govore o dinamickom prebacivanju bandwidtha za ssd, vram i ddr u isto vrijeme!
Iako nisu otkrili mnogo u consumer segmentu, mnogi se slazu da je ovo najubudljiviji komad hardwarea nakon dugo godina, pravi next gen.
P. S. a ovo je samo jedan od enginea, tko zna sto nas ceka jos
Deadwalker
Taj UE4 tech dwmo danas izgleda kao PS3 igra.
Pogledaj ga opet.
Krš koji kad bi danas izašao kao full naslov bi dobio masu kritika da je zastarjeli.
Ako napredak kroz generaciju bude na razini ove generacije, imamo se veseliti masi stvari.