Evo da se konačno malo raspišem. Ne želim razmišljat šta nekome može bit spoiler a šta ne tako da ću sve zacrnit za svaki slučaj. Također sam spomenuo i o neke stvari iz originalne igre i onaj tko nije odigrao i ne želi znat detalje nek preskoči.
Počnimo od stvari koje su odlično odrađene.
Grafička prezentacija je vrh. Square tu rijetko podbaci i igra stvarno izgleda predivno. Početni pogled na midgar, crkva u sektroru 5, vrt oko Aeris-ine kuće, wall market, uspon do grada, Shinra building... Sve izgleda predivno. Ne samo grafički dobro, već lokacije odišu istom atmosferom kao i u originalu. Mislim da to nisu mogli bolje pogodit.Istu stvar mogu reć za likove koji izgledaju ljepše nego u bilo kojoj verziji do sad, bolje nego u advent childrenu te je njihova karakterizacija kroz većinu igre vjerna originalu i usuđujem se reći bolja i detaljnija.
Proširena karakterizacija za likove, manje i veće dodatne scene te proširene lokacije isto udišu život ovoj verziji midgra i većina sadržaja, čak i dosta generički sidequestovi su za mene plus.Čim sam počeo radit sidequestove u sektoru 7 odmah sam pomislio kako je super ideja da upoznaš šta više likova u tom dijelu jer će bit još jači efekt kad svi oni umru kasnije, ali o tome u problemima.
Combat je solidan, nije previše zahtjevan, ali ni potpuno automatiziran kau u 15. Sviđa mi se potreba za mjenjanjem likova, sviđa mi se kako atb radi i uz malo dorade ovo bi mogao bit solidan sustav za buduće igre. Već sam rekao i držim se toga da su suborci mogli izgledat aktivnije dok se boriš a ne samo branit se većinu vremena kad ih ne kontroliraš. Osim toga nekoliko sam puta imao problema sa kamerom u uskim lokacijama te borba sa letećim protivnicima zna bit zamorna ako imaš samo melee likove. Ponekad ih niti možeš napast, niti imaš atb da bi koristio magije jer ih ne možeš napast. Posljednja zamjerka je lock on, ako zaključam kameru na nekog protivnika bilo bi lijepo da se kamera okreće za njim kao u svakoj drugoj igri današnjice, a ne da ja to moram radit ručno.
Boss figtovi su impresivni, ali ponekad imam dojam da su previše razvučeni.Prelazak faza resetira stagger čime se fight nepotrebno odulji. Također, prelazak se može dogodit baš kad aktiviraš limit/summon i time ga bezveze izgubiš.
Glazba je također standardno dobra, ja preferiram stari soundtrack i neke verzije originalnih skladbi mi nikako ne odgovaraju, ali većina je ugodna za slušanje.
Oko miniigra sam neutralan. Bolje su od stvai koje square u pravilu ponudi i miljama bolje od originalam, ali nisu ništa posebno, prekinu rutinu i to je ok.
Od manjih zamjerki tu je količina čekanja u igri. Povlačenje prekidača, prolazak kroz uske prolaze, prisilno sporo šetanje i najgori od svih slanje red XIII da akrivira prekidač gdje moraš čekat najprije da se sjedna pa ga poslat, pogledat uvijek istu animaciju trčanja, čekat da došeta do prekidača i čekat da ga potegne, sveukupno oko 15 sekunda, svaki put. Znam da se scene prikrivaju loadinge, ali kad igra bude na jačoj konzoli i dalje će trajati isto, a nakupi se toga i možda ukupno sat vremena kroz cijelu igru.
Bajveći minus i glavni razlog da ova igra nije 9,5 za mene su promjene u glavnoj priči pa idimo redom:
1. Shinra digne u zrak reaktore a ne avalanche.
Ovo je prvi problem koji kaskadno uzrokuje nekonzistentnosti u priči kroz cijelu igru. Na samom početku to makne bilo kakav moralni ambigguitet oko avalanchea. Oni više nisu teroristi koju su svijesno digli u zrak elektranu i ubili hrpu ljudi već su ju samo želili neutralizirat. Shinra je za sve kriva, avalance su good guys.Cijela ideja da se okrivi wutai i nije tako loša, ali nema smisla u svijetu igre gdje shinra već kontrolira praktički cijeli svijet.
2. Pad sektora 7
Prvo, odluka iz točke 1. i kasnije govor predsjednika shinre o tome kako avalanche nije napravio ništa već su oni sami pokrenuli eksplozije pokvari smrt članova avalanchea.
Kad Jessie u originalu kaže:
"That's... all right...
Because... of our actions... many...... people died...... this probably...... is our punishment..."
To ima smisla. Ona je napravila bombu i ona je kriva sa smrt hrpe nedužnih ljudi te događaja koji su doveli do rušenja platea. Normalno da se osjeća krivo.
U ovoj verziji Barret zna da oni nisu ništa napravili i ne djeluje kad lik koji bi to držao u sebi. Prije bi to sa megafonom vikao s prozora.
Ok, pokvario bi njihovu smrt da stvarno umru, ili da bilo koji lik kojeg smo upoznali umre. Ali ne, apsolutno svaki npc koji je imao neki dialog je sad ostao živ, čisto očekujem da je u jessie živa u nastavku. Sve posljedice jednog od ključnih događaja u igri su izbrisane. Više puta napomenu kako je tisuče ludi umrlo u nesreći, ali sve koje mi znamo su tu, tako da koga briga za likove koje nikad nismo vidjeli.
Najgore je da te promjene pokvare i Barretov character arc. To da je prouzročio smrt tolikih ljudi, a pogotovo svojih najbližih prijatelja potakne čovjeka da sam sebi prizna da nije sve to radio za dobrobit planeta i čovječanstva već sbog sebične želje da se osveti shiri zbog stvari iz svoje prošlosti.Ovako nema nikakvog razloga da se osjeća krivo, shinra je kriva za sve.
3. Konstantni Cloudovi flashbackovi
Jedna od stvari koju original odlično napravi je twist da cloud ne zna pravu istinu o prošlosti i da je cijeli njegov život i persona laž. Kroz cijelu igru ima sitnih hintova da nešto ne štima, ali u prvom je prolasku skoro nemoguće zaključit u čemu je stvar dok to nije otkriveno u ključnom trenutku i ta spoznaja slomi clouda. U ovoj je igri je toliko toga pokazano da je do sad i sam mogao zaključit da s njegovom pričom nešto ne štima, a kamoli igrač koji sve to prati izvana.
4. Pokazivanje Sephirota i borba protiv njega
Još jedna stvar koja mi se sviđa u originalu je način na koji predstave glavnog negativca. Umjesto da ga pokazuju svake 3 sekunde, cijeli prvi dio igre jedva da ga spomenu, a kad ga konačno vidimo u akciji jedina stvar koja ostane za njim je mrtvo tijelo ili ogromna zmija nabodena na kolac te flashbak iz vremena kad je bio pozitivac. Ne zna se kakav je sad ni koji mu je cilj, jedino da je višestruko jači od tvojeg partija i da ćeš se jednom morat borit s njim. Ta napetost jednostavno fali kad staviš borbu s njim na kraj prvog dijela.
5. Smrt predsjednika Shinre
Nema krvi, nema napetosti, ton je potpuno promašen, a o ubijanu i vraćanju u život likova šta manje kažem to bolje.
6. duhovi i kraj igre
Svrstat ću ovo skupa jer se sve svodi na isto. Ić prčkat po priči koju je s razlogom voljela horda fanova nakon šta si obećao vjeran remake je u najmanju ruku bezobrazno. Pogledao sam i pročitao veći broj teorija od kad sam završio igru o tome šta sve to predstavlja i izgleda da se većina slaže da su duhovi želja igrača da priča ostane ista i borba protiv njih simbolizira ljude koji su radili na igri i žele se odmaknut od originala. Ako je istina, to bi značilo da su išli uništit konzistentnu priču da bi umnjesto nje pokazali vlastitu frustraciju sa svojim poslom. Ako misle da mogu radit na nečem boljem, nitko im ne brani da daju otkaz i napravre svoju igru, potpuno originalnu i bez ikakvog pritiska i očekivanja. Ovo je valjda najgori način da pokažeš fanovima da znaš šta žele i da te nije briga. O samom sadržaju kraja mogu samo reć da su od priče koja govori o tome da u životu ima gubitaka s kojima čovjek mora naučit živit, napravili priču u kojoj nije problem vratiti iz mrtvih lika jer je popularan.Po meni to nije na razini onoga što smo imali i ne vjerujem da je netko tko je pomislio da je je to dobra ideja sposoban nmapisati kvalitetnu priču.
Mislim da sam sad gotov, vjerojatno sam zaboravio spomenut neke stvari koje sam mislio,ali pišem tekst na prekide većinu dana pa zaboravim di sam stao i šta sam već napisao. Ako je neko uspio pročitat do tuda, možda ima malo previše slobodnog vremena.
To je sve skupa samo moje mišljenje i razumjem ljude kojima igra valja i jedva čekaju nastavak.Bilo bi mi draže da sam među njima.
Igra je i dalje super, a ja sam ponovo iziritiran jer su pokazali da je mogla bit puno bolja.
8/10