Screenshot iz otkazanog The Last of Us Onlinea otkriva Battle Pass i mikrotransakcije
Naughty dog, you so naughty!
Zasto naughty? Pa live service i obične MP igre sve redom imaju battlepass. Trebali su outsource-at završetak i održavanje igre nekom jer ih se ionako kritizira i kad izdaju i kad ne izdaju igru. Osobno sam obožavao čak i Uncharted MP. Šteta
somethingwrong Zasto naughty?
Tebi generalno pojmovi battle pass i mikrotransakcije ne dizu zelucanu kiselinu?
@"foggy"#p54967
foggy Tebi generalno pojmovi battle pass i mikrotransakcije ne dizu zelucanu kiselinu?
Ne, jer realno ne možeš izdati i održavati uspješnu MP igru bez ikakvih mikrotransakcija. Zašto bi se trudili održavati igru, izdavati nove modove, nove mape, plaćati servere ako nemaju ništa od toga.
Ta slika meni izgleda jako fake
somethingwrong Jeste vi svi krenuli u gaming svijet prije 10 godina pa tako razmisljate? Kak su igre svih zanrova funkcionirale prije nego se pojavio cancer zvan Gaas? Ocito nikak, developalo se i nitko nije nista zaradio.
monsieurgabe Ne trebam kupiti ili ne kupiti određenu praksu da imam svoje misljenje o njoj. Nemoj smarat
- Uređivano
foggy Ne razumijem, GaaS je posebna vrsta igara koja nije bila prisutna prije 20 godina, osim ako racunas nesto poput WoW-a kao GaaS. U tom slucaju, funkcionirao je mjesecnom pretplatom jer su nekako morali financirati odrzavanje i daljnji razvoj. Isto vrijedi i za igru poput TLoU Factions, ako zele ne samo odrzavati, vec razvijati live-service, pun novog sadrzaja i kontinuiranog poboljsanja, mora se nekako financirati. Jedna metoda je pretplata (i tu bi se moglo popricati o tome da dio PS+ pretplate odlazi na odrzavanje takvih servisa, s obzirom da bezobrazno naplacuju koristenje interneta, ali to je druga prica), dok je druga putem mikrotransakcija, battle-passova i sl.
Da govorimo o bilo kojem drugom zanru, rekao bih ok, kritika uvazena i posve je na mjestu, ali GaaS nekako mora zaradivati jer razvoj na takvoj igri ne prestaje izlaskom iste, a odrzavanje ne prestaje nakon pola godine.
- Uređivano
Fico Wow kind of da, mjesecne pretplate i nikakve gluposti koje sve danasnje igre guraju. Ne znam da se to zvalo GaaS prije, ja sam taj pojam cuo relativno puno kasnije i ne mogu strpati WOW vanillu u GaaS pojam same te rijeci.
To je meni opet skroz druga prica od svega danas sto imamo, po cemu volim opljuvat, pogotovo free to PAY igre.
edit:
Sad citam tvoj post i ne kuzim sta hoces reci
Bottom point - gade mi se moderne kombinacije kad igra mora biti battlepass i mikrotransanction oriented - nista od tog ne ispadne dobro. To je sva poanta, a vi ste otisli malo duboko s tom misli
foggy u gaming sam krenuo '88 kad sam kupio C64.
To tada i masivne MP igre koje su iskljucivo nemaju nikakve veze medjusobno. Cak ni igre od prije 15 godina nemaju veze s live sevice igrama.
Danasnje MP igre i pogotovo MP only igre moraju imati mikrotransakcije inace ih nitko nece developati.
Tko nece- ne mora platiti, ali i dalje moze igrati. Kud ces bolje.
foggy Fico ti je lijepo objasnio. Ne znam šta ti nije jasno.
Ja ću ti navesti primjer uspješne GaaS igre i pokazati ti da nisi u pravu.
Rainbow Six: Siege
Svake godine izađu 4 sezone.
S svakom novom sezonom dobiješ novog operatora ( igrivog lika s drugačijim sposobnostima), novu mapu ili rework stare, neki novi arcade mode, stalna poboljšanja itd.
Naravno, svaka nova sezona donese i novi battlepass.
Ne moraš ga kupiti i sav novi sadržaj ti je dostupan jer je besplatan.
Battlepass donosi samo kozmetiku, odnosno skinove za operatore i oružja.
Znači stvari koje nikako ne utječu na gameplay iskustvo.
Siege ulazi u 8. godinu.
Ti si mogao kupiti igru day one i nikada više ne potrošiti niti lipe na nju i normalno bi dobio sav sadržaj koji je izašao u tih 8 godina.
Od onih ljudi koji kupuju battlepass i troše na mikrotransakcije oni financiraju dodatni razvoj svih tih godina.
Pošteno.
@foggy druze gaas igre jednostavno nisu za Nas i ne vrijedi ti se sekirati. Naucio Sam pustiti ljude da igraju/rade sta hoce, a igara je stvarno toliko da jedna vise ili manje koju cu/necu igrati, ne predstavlja nista u zivotu.
Mene vise pati sto mi svi drazi serijali postaju open world i gube identität poput Dark Souls serijala (pardon Elden Ring) te Zelde, ali to je vec tema za neku drugu raspravu.