foggy gameri s naših prostora, općenito sa old PC backgroundom i vremenima PS1, 2, PSP, gdje je svaka igra bila piratirana, su zajebana sorta. Odrasli na tome, naglo su uletili u doba PS3/x360/steam generacije i agresivnih , copy-protection i anti-piracy programa.
U to doba, i nimalo slucajno su se naglo popularizirale i free to play igre i masivne MP igre. Svaki shooter, pa makar i action TPS ili fighter je imao MP komponentu sa mikrotransakcijama.
Usto, Sony (i donekle xbox) su isli na veliki push exkluzivnih igara kojih nema na PC gdje je piraterija jos zivjela po starom, uvelike je pomoglo i sto su PS3 i PS4 bili odlično zaštićeni od piratstva. PC developerima je ostala samo opcija ili davati masovne popuste na igre ili praviti f2p igre sa masom mikro transakcija. I to je ostala praksa i do danas.
U isto vrijeme, PS i xbox su uveli svoje digitalne online storeove gdje su stare i nove generacije gradile svoj library i prakticki iskorijenili pirateriju. Dolazak smartphonea u tu industriju je samo pojacao push na f2p live service igre sa MT kroz cijelu industriju. Negdje u doba PS4, kad su vidjeli da imaju dobru bazu korisnika na PSN, Sony je opet počeo gurati ekskluzivne SP igre da se diferenciraju od konkurencije.
I tu dolazimo na ovu generaciju gdje je za vrijeme pandemije apsolutno dominirao COD warzone i napravio dotad neviđenu zaradu na mikrotransakcijama i BPima, gdje su i najtvrdokorniji protivnici tog modela otvarali novčanike na svim platformama.
U biti, ispada da je cijelo postojanje tog modela igara rezultat pokušaja developera(industrije )da se izbore protiv piraterije, i s druge strane prilika manjim developerima da zarade brz dolar sa raznim Battle Royale klonovima, a isto sam tako uvjeren da veliki developeri zapravo ne vole taj model i da bi radije radili SP igre.
I još tako sam uvjerenja da su najveći krivci za negativan doživljaj takvog modela EA , Blizzard i Activision i to tim redoslijedom.
Naughty dog Factions situacija je baš indikativna kolika je količina entitlementa prisutna u gaming zajednici, pogotovo na istočno europskim prostorima, a taj sentiment se proširio i na ameriku. Htjeli bi i dobro i džaba i da još izdaju i vrhunske SP igre. Takav model je neodrživ ako bar dio igrača ne troši lovu, ili ako se nisu spremni oprostiti sa vrhunskim SP naslovima. isto kao što je bila neodrživa situacija sa masovnom piraterijom.