Šteta za propuštenu priliku da se sagleda problem iz drugih perspektiva osim one novčane. Ja radim od ponedjeljka do nedjelje i guštam u svom poslu, no radim za sebe pa je to potpuno drugačija perspektiva. Problem u cijeloj priči što je do sada vjerojatno većina radnika ionako radila prekovremene uz one situacije da te kolege "ružno gledaju" ako se digneš u 17:00h jer imaš i druge prioritete u životu osim posla (npr. družiti se s djecom ili ne znam, igrati Knack). I problem burnouta kao posljedica prekovremenih zbog kojeg si kudikamo manje produktivan i dobar u svom poslu. Been there, done that.
I know, posao je stvar izbora, ako ti se ne sviđa gdje radiš, široko ti tržište. No ako je crunching prisutan u cijeloj industriji, onda je to nešto o čemu treba pričati. Iz moje perspektive, kritike prema CDPR-u su opravdane. Oni koji hendlaju projekt trebali su kudikamo bolje procijeniti obujam poslova i deadlineove za pojedine faze projekta. Ono, 3 puta su odgađali igru i sada su uveli obavezne radne subote. Znači totalno su fulali procjene oko opsega posla. Izuzetno sam skeptičan da je većina radnika OK s time, bez obzira na pare. Kao da imaju nekog izbora usred nove recesije i kada znaju da ih lova čeka, ako izdrže još malo. Svega toga je svjestan i menadžement 🙂
Postoji rješenja (npr. zaposliti još ljudi), samo je uvijek jeftinije upregnuti ekipu koju imaš. Mogu oni to. Dok ne izgore. A prema van se sve fino zapakira u PR "najteža odluka ikad", "svi će biti dobro plaćeni", "igra nam je sve na svijetu". Respektiram CDPR jer rade sjajne igre uz izuzuetno consumer friendly policy, no imaju iste probleme kao većina AAA produkcije diljem svijeta. Koje je rješenje za crunching, pojma nemam. To možda zna netko tko je izbacio na tržište 10+ AAA igara.