Zero Iz iskustva govorim.
Prije 4 godine je lik koji me je mijenjao na webshop zabunom stavio PS4 za 3.99kn umjesto pune cijene, ne sjećam se više koja je bila. Čovjek naručio (najbolja fora član sa Reboota s kojim sa trejdao masu puta i znao da tu radim mamicu mu njegovu pokvarenu) PS4 i mi ga zovemo da je došlo do greške i da moramo stornirati. Frajer pozove apsolutno sve moguće inspekcije i prijeti tužbom. Kako se baš nismo dali jebat, zovemo odvjetnika da nam vidi što možemo napraviti. Citirao je dio nekog zakona gdje smo dužni ispoštovati narudžbu po onim uvjetima kojima je narudžba ostvarena u tom trenutku. Rekao naguzite se primite ga, jer ako vas lik tuži, dobit će tužbu, a troškovi će biti daleko veći od jednog PS4. Rekao nam i da ne pokušavamo fejkat da je out of stock, jer ako dođe do suda, morat ćemo pokazati stanje skladišta na datum narudžbe i ako ne odgovara da fkt PS4 nema na skladištu onda smo tek najebali.
Tako da, šupački je forsirati ovakve zajebe, no po zakonu se na to ima apsolutno svako pravo.
Drugi primjer, oglasi po Njuškalu i agencijama gdje se prodaju stanovi i stavi se cijena 1kn (čitaj po dogovoru). Ljudi ne znaju, ali po zakonu imaš pravo kupiti stan/kuću/auto po toj cijeni. Jedna neimenovana agencija je stavila kučerinu za 1kn i čovjek zvao da bi kupio za kunu. Iz agencije se nasmijali i odjebali ga. Lik stavio sve na sud i dobio parnicu protiv agencije, pošto je ona stavila nekretninu za kunu. Više se ne sjećam koji je ishod bio, da li mu je agencija morala "kupiti tu kuću", isplatiti njenu vrijednost ili su se dogovorili oko nekog trećeg iznosa.
Treći primjer, jako raširen u našim trgovinama. Artikal ima zaljepljenu cijenu recimo 16,99 ili piše akcija 19,99 prekriženo i nova cijena 16,99 no na kasi ti kucaju staru cijenu 19,99. Imaš se pravo žaliti i dobiti artikal po označenoj odnosno reklamiranoj cijeni. U protivnom tužba. Zbog toga recimo mrzim Špar, jer tamo moram bilješke voditi koliko je šta označeno na policama i onda uspoređivati na kasi, jer je uvijek, ali UVIJEK neka greška/razlika. I kad se na kasi krenu bahatiti da je "slućajno ostala stara cijena", tražim voditelja smjene i ako se nastave bahatiti samo pitam trebam li zvati udrugu za zaštitu potrošača i poneku inspekciju. Iste sekunde promijene ton i prihvate reklamiranu cijenu.
Poanta je, greška ili ne greška, sve što se prodaje se prihvaća as is te se smatra da je točno. Ukoliko nije, obmana kupca, odnosno lažno reklamiranje, što nije dozvoljeno. Na stranu to što se u hrvatistanu svašta dozvoljava i svašta prolazi, a zakoni često budu samo slovo na papiru.