...ako se želite zvati iole ozbiljnijim gamerom. Ok, malo pretenciozna i bahata izjava, no poanta teme bi bila predložit neku igru, reć za koju je platformu, žanr i neki kratki info. Pretpostavka bi bila da je igra za starije (retro) platforme koje uglavnom današnji igrači ili zaobilaze ili nisu čuli za njih, a igre su za svoje doba bile kvalitetne. Pa ajmo redom:

SYSTEM SHOCK (1994) - Za PC

Mislim da je ovo bilo očito. Naspram jednostavnog Doom-a koji je imao filozofiju "upucaj sve što se kreće", ova igra je bila a i dan danas je jedna od najkompliciranijih za igrat što se tiče kontrola. Mnoge stvari kao što je WASD layout (odnosno XASD), neural nadogradnje (prototip RPG elemenata u FPS-u), crawling, pogled gore dolje, odabir težine za zagonetke ili combat ili cyberspace dijelove, dinamično osvjetljenje i dinamična promjena glazbe ovisno o tome što se događa, e-mail audio logs, komplicirane mape nivoa, biranje streljiva za pojedina oružja... sve je to donio System Shock. Tako da, ovo je bio tata modernih FPS-ova za kojeg većina ljudi ne zna jer uglavnom počne sa Bioshock-om. Kao u dvojci, SHODAN je i ovdje, kao i njeni mutanti, jedino se radnja događa na Citadel stanici 2072 godine. I to je ona klasična situacija sam protiv svih gdje sve morate proći i obaviti sami što naglašava horror aspekt. Mnogo je situacija gdje je atmosfera usamljenosti dovoljno jaka da čovjeka iritira i još pogotovo što dinamična promjena glazbe naglašava da je neki mutant blizu a ne znate gdje je. I onda se samo okrenete i gotovo - smrt. Za ovu igru je potreban DOSBox jer je ipak stara, i preporučujem skinuti SSP verziju koja ima ugrađen Mouselook mod čime se jako olakšava igranje (princip je tada kao SS2). Bilo bi zgodno jednog dana da netko moda tu igru jer stvarno zaslužuje overhaul.





REVIEWS:
https://www.youtube.com/watch?v=AXrlsiPTQS4
https://www.youtube.com/watch?v=Vnh0l_Ecpx4

But those vanilla controls...



Damn, kako sam propatio prvi put kad sam je prelazio bez tog moda xD.
Ali fantastična igra nevertheless, System Shock 1 i 2 imaju takvu atmosferu da su pokušali replicirati u Bioshocku, ali nisu uspjeli.

Odličan retrospective za pogledati što si stavio, svakako pogledati.

O da, kontrole su doslovno pola tipkovnice Iako se kretanje moglo raditi isključivo pomoću miša al tako je po mom mišljenju još nespretnije igrat... Igra time bude kao FPS PnC avantura praktički (neki čudan hibrid). Al eto, kad se temeljila na modificiranom Ultima Underworld engineu onda mehaniku nisu mjenjali, samo su dodali 2. razine puzanja. Fala bogu, takvih kontrola danas više nema

Budem još tih nekih igri nadodavao s vremenom. Ima da topik bude lijep  8)



Slika govori više od tisuću riječi
Crash legenda

PS1 nastavci definitivno + zaključno sa The Wrath of Cortex. I to je to ak se mene pita. Šteta što je serijal kao i Spyro praktički propao.

PS1 nastavci definitivno + zaključno sa The Wrath of Cortex. I to je to ak se mene pita. Šteta što je serijal kao i Spyro praktički propao.
A ak se dobro sjećam Blitz ili netko je postao da je Sony odustao od Crasha



Edit
Prije cca mj dana sam vidio članak online gdje se spominje novi Crash Bandicoot (ili barem remastered verzija) za ps4, danas nelatim na informaciju da čak i postoji mogućnost ali da ga Naughty Dog definitivno neće raditi jer su svoje resurse usmjerili prema U3 i TLOU2 (vjerojatno)

http://www.playstationlifestyle.net/2015/02/02/doesnt-look-like-crash-bandicoot-ps4-will-happen/

PS1 nastavci definitivno + zaključno sa The Wrath of Cortex. I to je to ak se mene pita. Šteta što je serijal kao i Spyro praktički propao.
A ak se dobro sjećam Blitz ili netko je postao da je Sony odustao od Crasha



Edit
Prije cca mj dana sam vidio članak online gdje se spominje novi Crash Bandicoot (ili barem remastered verzija) za ps4, danas nelatim na informaciju da čak i postoji mogućnost ali da ga Naughty Dog definitivno neće raditi jer su svoje resurse usmjerili prema U3 i TLOU2 (vjerojatno)

http://www.playstationlifestyle.net/2015/02/02/doesnt-look-like-crash-bandicoot-ps4-will-happen/
Idioti :(

Zakon igra, koja je prošla igračima poprilično ispred radara, isti slučaj kao sa RE: Remake-om.Razlog ---> slaba prodaja GC konzola.Ali svrstao bih je među najbolje igre te generacije. Od fantastične atmosfere i priče, do breaking of 4th wall, and so on.Ako vam je nedostupan gamecube, učinite si uslugu i odigrajte ovu igru barem preko emulatora, skoro je 100% bug free.Šteta, stvarno šteta za Shadow of the Eternals.

FULL THROTTLE (1995) za PC

Nekako mi se čini da ljudi uglavnom kad dotiču Lucas Arts-ove igre uglavnom odigraju Monkey Island serijal (s naglaskom na the Curse of Monkey Island) ili Grim Fandango. A ova igra bi se trebala definitivno odigrati ako ste fan PnC avantura. Komični dijalozi i scene, poneke situacije koje će vam zadat glavobolju dok ne skužite rješenje problema i ona specifična atmosfera LucasArts igara je tu. Pošto je stara igra, ja sam je igrao na ScummVM dok mislim da se danas može igrati standardno na DOSBoxu.




Reviews:

https://www.youtube.com/watch?v=ZwmLwiw0Enc
https://www.youtube.com/watch?v=jx7CjqArhsE

PLANESCAPE TORMENT (1999) - PC

Čini mi se da po forumima nisam baš vidio da ljudi spominju ovaj RPG što je šteta jer iako nije toliki naglasak na borbi nego naraciji i dijalogu. Navodno igra sadrži oko 800 000 riječi teksta što je valjda u ono doba bio rekord. Iako je igra hvaljena i njoj se dogodio komercijalni flop baš kao recimo kod System shock dvojke. Što je šteta jer je to baš atmosferičan RPG u kojem vodimo glavnog protagonista The Nameless One-a kroz Sigil i ostale plane-ove. U svakom slučaju zagriženici u zapadnjačke RPG-ove nebi trebali ovaj naslov uopće propustiti.


ANOTHER WORLD (1991)
OUT OF THIS WORLD (alternativni naziv)
Platforma: Od prastare Amige, PC-a, pa sve do PS4


Nisam uspio nać onaj lijepi big box PC cover pod imenom out of this world, štetaaa

Dokaz da su (nažalost) cinematic pizdarije postojale i prije 20ak godina. No ovdje je to, barem mi se tako čini sve bilo više u stilu da se dočara atmosfera u igri. Ova igra bi bila nekakav blend avanture i platformera sa in game cut-scenama koje bi se odvijale realtime što je, vjerujem, u to doba bila novost. HUD praktički uopće ne postoji nego eventualno oxygen bar kada je protagonist pod vodom. Njegovo ime je Lester koji je znanstvenik po zanimanju i vršeći eksperiment sa svojim akceleratorom završava na nekom alien planetu i tu avanturica počinje.




Koliko vidim, pošto ima 20th anniversary edicija, mislim da je igra definitivno lako nabavljiva, stoga nema isprike da se ne odgira.

Hmmm Yakuza i dalje potencira pc retro kutak. A NES, a SNES a Sega. Kada uhvatim vremena nabacim par bisera, plus neke nostalgicne poslijeratne igre sa Rambo konzole odnosno kopije NES igara. Kada sam ugledao nedavno onaj cirkus i skakanje kroz vatrene obruce suza je krenula.



Taktički RPG objavljen za PS2, Xbox i GC krajem 2003. godine. Proglašen jednom od najboljih igara za Xbox koju igrači nisu odigrali.

Gladius employs a rigid rock-paper-scissors approach to character classes and combat. There are three main classes of characters: heavy, medium, and light. In the same pattern as rock-paper-scissors, heavy beats medium, medium beats light, and light beats heavy. Barring a large level gap or terrain advantage, this pattern will almost always hold true in any one-on-one battle. There are also the support and arcane classes, which are neutral in the class relationship. Finally, there are several affinity classes, such as the Fire, Water, Earth, Air, Dark, and Light.

To determine the effectiveness of an attack, the game employs two types of swing meters. Most swing meters consist of three segments: blue, yellow, and red. Blue denotes a "miss", resulting in an attack that either misses completely or causes very little damage. Yellow results in a standard damage attack that may still be avoided, depending on the chance to hit given. Red results in a critical hit, which cannot be avoided or blocked and does much more damage. The secondary form of the swing meter is a yellow bar with a small green insert, used for mainly for status-affecting skills. Here, the goal is simply to aim for the green, which will make the skill function properly.

Depending on the swing meter, the player will either be required to press a specific key once to stop the meter on a color, press two buttons in rapid succession to move the meter to a color, or press a specific series of buttons before the meter runs out. Combo meters act in the same manner as the former, but are lined up next to one another, thus requiring the player to repeat the process up to five times.

As the player purchases higher-level skills, using the meters becomes progressively more difficult. While scoring a critical hit using a standard attack is fairly simple, the strongest skills have swing meters which can be quite difficult to use, thus making the points spent to gain them a gamble. Another point to consider is the state of alertness of the player. Given the reflexes necessary to consistently and accurately use the swing meters, and the consequences of missed hits, a tired player will inevitably fare poorer than an alert one.

The game has an option which will run the swing meters for the player with the most common outcome a normal strike. This can make combat much easier or more difficult depending on the skill of the player and the abilities of their school. A player skilled with swing meters can often defeat higher-leveled opponents by capitalizing on critical hits, while a player not using them must rely more on strategy since their fighters will be less effective in battle.

Hmmm Yakuza i dalje potencira pc retro kutak. A NES, a SNES a Sega. Kada uhvatim vremena nabacim par bisera, plus neke nostalgicne poslijeratne igre sa Rambo konzole odnosno kopije NES igara. Kada sam ugledao nedavno onaj cirkus i skakanje kroz vatrene obruce suza je krenula.
Bit će i tog isto, al nekako imam dojam da ekipa previše zanemaruje retro PC igre pa reko da stavim pokoju. Samo ti nalijepi te bisere, baš me interesira koji su to.

19 dana kasnije

Give peasents a little spot of light, jel  .

Just kidding, za one koji bi se zapravo uvrijedili na ovo.



Po meni jedna od najboljih igri sa Sega Mega Drive II sustava
Ako se ne varam, ima je sada i na Steamu, pa bacite oko.




The game to play :) Death Rally je predobra igra kojoj se sa gustom vracam svakih godinu dvije :)

https://youtu.be/Lq5lEXwbV68


Želim nastavak ove igre.
Pravi gem, iako je imao svojih nedostataka, uvijek sam je smatrao odličnom igrom.

Što nije izišao nastavak pod imenom Black Monday? Samo što je opet i od tog nastavka prošlo ohoho godina pa želja ima smisla i dalje :)

Sjećam se hvalisanja kako će London biti fotorealističan i kako će to biti GTA/Driver killer, no ipak...
Bilo je pogrešno igru na takav način uspoređivat. I navodno je prvotno igra trebala biti razvijana za PS1 ako se ne varam.
Evo i slikica: