Pa ja bih rekao da to zavisi od zemlje do zemlje. Recimo primjer Austrija koja dopušta da se napravi maksimalno 7 kopija nekog softvera.
Ali što se tiče konzole, u Americi je prema njihovom zakonu dopušteno dumpanje Biosa originalne mašine pod "fair use" principom, tj. sve dok je korisnik na legalan način kupio kopiju te mašine/konzole.
No pošto je to i dalje opipljiva situacija, slažem se, mnogi developeri emulatora su na malu štetu preciznosti prilagodili svoje emulatore da vrte igre (Cemu, Dolphin, Gameboy Advance emu...) bez bios filea, tj. simulirajući Biosove potprograme. Tako da je i taj problem riješen.
Inače, my 2 cents, većina (i to se neće uskoro promijeniti) ljudi kad misle na emulatore pomisle na piratstvo i zlouporabu, ali to jednostavno nije razlog zbog koje i sami developeri razvijaju emulatore.
Oni to rade zbog očuvanja igara, da nam se ne bi desili opet slučajevi poput P.T.-a koji je sada bespovratno izgubljeni u Konamijevim rudnicima. Zbog mase igara od najstarijih konzola koje se možda ne zovu Mario i Zelda, ali i dalje su dio historije. Za neke igre koje se ne mogu ni kupiti jer se ni ne zna više tko ih posjeduje. Očuvanje igara je jako bitno, zato se ja i najviše zalažem za razvoj emulatora i što više igara na PC-u. Jer tako je jedini način da igre koje nisu možda AAA naslovi opstanu za godinu, dvije, 5 ili 50. Da ne ostanu prikovane za jedan komad hardvera koji će se za 20 godina prodavati kao suho zlato ili igre koje će biti nemoguće kupiti.
Zato će te iste igre biti njegovane od strane communityja, dobivati fan-patcheve, ispravljati bugove, optimizirati za novi hardver i generalno open source omogućavati da i za deset godina istu onu kopiju igre koju ste nekad kupili jednstavno opet pokrenete na svom uređaju, a ne moliti se za backwards kompatibilnost.