#135 Ninja Gaiden Sigma

Igra 9/10
Težina 10/10
Vrijeme: 178 sati
Došao je i taj dan. Platinirana Ninja Gaiden Sigma. Kakvo putovanje je ovo bilo i iskustvo. Sjećam se prvog dana kad sam je pokrenuo na easy, mislio sam se kako ljudi ovo prođu na većim težinama kad i easy na nekim mjestima je zna biti gadan. Malo pomalo, igralo se, učilo se dok me igra nije full primila. Postoje igre koje imaju savršenu priču i soundtrack (Red Dead 2), savršenu grafiku (Uncharted 4), savršen TPS gameplay (Vanquish), ali nijedna igra mi nije dala ovoliko rewarding osjećaj gdje moraš zagrijati stolicu da bi nešto naučio pa onda opet zagrijati stolicu da bi naučio nešto drugo pa deseto jer kad misliš da znaš i da si siguran protiv nekog neprijatelja, bossa igra te stavi na mjesto tako što izmjeni neke stvari i kaže, ne, moraš još vježbati. Takav vam je put do platine, a to dobro zna Tuhy. Postoje teže igre i teže platine što sam osvojio kao što su Ikaruga i SF IV koji su po meni skill wise teži od najgorih stvari u Ninji, ali ni oni mi nisu dali toliki rewarding osjećaj kao masteriranje ove igre. Korak po korak, sat po sat, došlo se do cilja.
Ninja Gaiden Sigma je hardcore hack n slash igra koja po meni ima najbolji combat od svih hack n slash igara koje sam igrao dosad. Priča koja mi je inače faktor broj 1 u igrama nije vrijedna spomena, a kamera je kriminal. Mislio sam da će me Metal Gear Rising i Devil May Cryi pripremit za ovo, no prevario sam se. Ovo je skroz drugi nivo i praktički nitijedna igra te nemože pripremit osim Ninje same jer je stvarno kralj težine daleko od svih. U MGR si mogao parryat s lakoćom samo mašući gljivom, u DMC si mogo manipulirati kamerom tako da neprijatelji van ekrana te nikad ne mogu napasti. Ovamo toga nema, mashanje će te odvest u smrt relativno brzo, napadaju te sa svih smjerova i simultano neovisno o kameri, nekad i koordinirajuće, dakle kad jedan stane i imaš opening za udarce, drugi neprijatelj te poremeti i jednostavno nemožeš doći do udarca. Na easy, normal i hard su još koliko toliko prihvatljivi, problemi pocinju na very hard pa onda jos i više na master ninja. Izuna drop je OP potez, ali na većim težinama ako AI osjeti da ga ides abuseat izbjegnu je prilikom drugog zamaha mačem ili u mid airu, ako ideš abuseat UT tehniku, izbjegnu je prilikom lansiranja, progresivno su pametniji, lukaviji, podliji kako se težina povećava a uz to nanose puno više štete, a tvoji resursi postaju sve više ograničeni. Potrebno je analiziranje patterna i ponašanja njihovih da stekneš tu intuiciju kad bi mogao upotrijebiti koji napad, ali kasnije više ni ne razmišljaš nego mahinalno igraš, kao mašina jer nemaš vremena niti pola sekunde za stati i razmisliti. Iskustvo koje bi ponovio od nule ponovo.
Što se tiče platine, ovo mi je treća najteža platina što sam osvojio i ujedno najljepša ikonica trofeja što sam osvojio. Krenuo sam igru na easy odnosno hero mode gdje kad ste pri kraju zdravlja dobijete timer besmrtnosti, na kratko vrijeme ste besmrtni i automatski izbjegajete sve poteze, a kad istekne možete umrijeti. Hero mode mi je služio kao tutorial odnosno uvod u igru i njenu mehaniku, isprobavanje oružja, ucenje patterna bosseva i neprijatelja. Kada sam prešao na Hero mode, išao sam odmah na Hard i tu sam u početku imao problema. Iako im se ponašanje nije razlikovalo enormno od Hero moda imali su jači damage i više healtha. To je bio prvi pravi korak ka učenju igre. Kad sam prešao na Hard, krenuo sam sa Very Hard i tu su se stvari počele komplicirati. Very Hard je osjetno teži od Harda. Rekao bi da je Easy bio tutorial za Hard, Hard tutorial za Very Hard, Very Hard tutorial za Master Ninja, a Master Ninja tutorial za Ninja trials odnosno mission mode. Svaki taj korak je bio osjetno teži od prethodnog. Very Hard je stavljao teže neprijatelje već pri početku, agresivnije sa većim damage outputom, lukavije, a resursi za healanje su postajali sve skuplji i ograničeniji. Prvi pravi problem je bila Alma koju sam čudom uspia rješit sa samo 2 mala healing potiona, sačuvavši tako talisman of rebirth. Drugi pravi problem je bila Awakened Alma koja je po meni najgori boss u story modu, ona mi je zadavala probleme dok nisam uspio naći "donekle siguran" strategy. Zatim Spirit Doku koji je po meni odma iza Awakened Alme jer radi nenormalan damage i ima dobru varijaciju napada. Nakon što sam prošao Very Hard, krenuo sam na Master Ninja, ali sa Master Ninja rankovima. Da bi osvojili MN rank potrebno je chapter riješiti u određenom vremenu, sa određenim brojem killeva, uz full ninpo bonus i sto više UT tehnika napravljenih i encountera rješenih u vremenu. Prvi chapter je bio (uz 16) najteži budući da si najslabiji, a pred tobom stoji gomila red ninja koje su ekstremno agresivne. Treba odigrati perfektno do prvog save pointa pa se onda može koristiti quit to main menu metoda kako bi se vrijeme zadržalo. Unatoč tome jako je teško jer treba perfektno odigrati cijeli chapter. U ch 16 unatoč ambushu moguće je dobit Head Ninja rank ako niste dovoljno killeva napravili pa se treba backtrackati na neka mjesta kako bi se farmali killevi.
Što se tiče Alme na Master Ninja koristio sam Flying Swallow tehniku budući da njena 2 miniona koja se spawnaju na određenim health vrijednostima čine borbu 10 puta težom nego što jest. Kvaka je u tome da treba savršeno tajmirati izuna droppove na minionima kad ona baca projektile, a zna ih prečesto spammat kako bi iskoristili i-frameove da vas netaknu. Problem je taj što je to easier said than done jer su minioni na MN jako lukavi i nedaju se izuna droppat tek tako jer ti izbjegavaju dosta udaraca, a tebe mogu često u mid rolu udrit budući da su AI jebeni aimbotovi po tom pitanju, njihov udarac te uvijek prati gdje god se rollao. Drugi problem koji bi zapravo mogao biti prvi je da Flying Swallow tehnika ima ekstremnu nekonzistentnost. Na MN mislim da svako deseti udarac je uspije pogodit i onda ideš u STSSS combo za max stetu sa dragon blade. Jako rijetko se desi da spojiš dva puta zaredom Flying Swallow, a jednom mi se desilo da mi je dvadeset dva puta u komadu dodgala Flying Swallow, esktremno nekonzistnetno, ali opet najoptimalnije. Krucijalno je znati svaki njen moveset i kako ga dodgat, odnosno kako sto duze ostati ziv, stupovi znaju bit jako gadni za izbjec cak i nakon dosta prakse zbog male mape.
Awakened Alma - kod nje sam promijenio taktiku nego što je po guideovima i youtube videima. Guideovi i yt videi i dalje koriste Flying Swallow tehniku koja je i dalje ekstremno nekonzistnenta dok ti se ne posreći, ali tu sam promjenio takitku. Umjesto FS, minione bi joj riješio sa Inazuma Ninpom ( do tog chaptera vec trebate pronaci Inazuma scroll ), dakle stackao bih eliksire za Ninpo koliko mogu. Kada minioni umru ona se zna spustit na zemlju, cekao bi u nekom kutu da charga na mene i rollao bi se u zadnji tren i sa dragon blade išao u STT combo. Nije najsavršenija tehnika jer dok tebi traju recovery framei od udarca ona te može uzest u grab i napraviti dobar damage. Eksperimentirao sam i skuzio da je to ipak najbolje jer sanse za grab nisu visoke niti je ona konzistentna sa grabovima, dok kod FS tehnike osim sta je nekonzistentna može te kad ti blokira udarac odma combo u grab napravit i onda si najebo, to mi je napravila masu puta te zbog tih nekih caka Awakened Alma je jos tezi boss od Alme, a strategija se pokazala kao pun pogodak protiv nje. Potrebno je nauciti sve njene poteze koje je jos teze izbjec nego kod regular Alme te vrlo cesto u zraku voli krenut put tebe da te uhvati u grab, jednostavno morate dobiti feeling kada ce to napraviti i onda roll UVIJEK prema njoj i GG, nikad u stranu ili pozadi jer kako sam rekao da su AI aimbotovi uhvatit ce vas gdje god se rollali, jedino nece ako prema njoj rollate.
Spirit Doku - jako težak boss, guidovi kazu da se koristi Wooden sword odnosno kad se upgradea postaje Unlabored Flawlesness koji ima jedan buff, sto manji health imate veci damage radite, ako imate pixel healtha mozete sa tim oruzjem one shotat Spirit Dokua cak i na master ninja, ogroman damage radi kad ste pri kraju smrti samo jel na MN bossevi dodgaju 90% toga i tesko je dat udarac kad vas chip damage dijeli od smrti. Treba nauciti sve njegove patterne, opet dragon blade STT combo ili SSST combo je dobar protiv njega, nisam namjerno htio sa Unlabored cheesat tako da sebe dovedem do low healtha i one shotam ga nego sam igrao fair, a razlog tome je sto su me kasnije cekale mission mode gdje nemate Unlabored protiv njega. Najbolje je cekat njegov charge napad pa onda iskroistit jedan od dva comba, opet mana ove strategije moje je ta sto može blokirati te napade, a čak i ako ne blokira i nanesete mu stetu, može iznenada napravit jedan napad ili krenit u neki combo i ranit vas. Opet sam eksperimentirao i statistički gledano vrijedilo je tog rizika jer ipak ne radi toliki brzi combo često. Nekad zna napravit potez ko da ce napravit charge napad pa cancella ga u neki drugi i sjebe te i umres. Ima masu caka i treba ga ono u dusu naucit kako razmišlja. Naravno nije on sam, tu su ghost fishes koje borbu cine jos tezom ali fire wheels ninpo je dobar za njih, nemojte trositi vrijeme na Flail.
Poredao bih 4 najteza bossa ovako: Awakened Alma, Spirit Doku, Alma, Doku
Za obicnu verziju Dokua, možete čekati razne napada njegove iz daljine da dobijete opening za nanijeti stetu, puno je laksi od navedene trojke iznad, razlog tome je ogromna mapa za kretanje. Naravno minioni red ninje znaju bit naporni pa se njih treba prvo rijesiti.
Eh, ovo je tek bio uvod u ono sto me cekalo, mislio sam da nemoze gore od Master Ninja kampanje dok nisam krenuo sa Ninja Trials. Postoji 76 misija koje treba proći ČETIRI puta za platinum coinse. Svaka misija ima progres u tezini i nemozete kreniti sa Master Ninja nego prvo morate na Normal, pa na Hard, pa na Very Hard i tek onda na Master Ninja proci. Ne samo sto je dugotrajno, nego neke misije su bolesno teske gdje je doslovno nemoguce se boriti fair i treba koristit neke cheese metode. Svaki set se sastoji od 5 misija koje treba svaku po 4 puta proci. Setovi postepeno rastu u difficultyu tako da pred kraj imate najteže setove. Da sad ne duljim jer misija ima stvarno raznih sa jednim ciljem, a to je pobit sve na ekranu. Na razne načine, sa raznim oruzjima, u raznom vremenskom roku, protiv raznih neprijatelja bosseva… Ima tu kreativnih misija, ali ja bi se osvrnuo na 4 najgore misije (od najlakse ka najtezoj)
Battlefield of the Abyss (Phase 1)
Borba ISTOVREMENO protiv Alme i Nicchae. Za sve koji neznaju Nicchae je po potezima ekvivalent Almi, dakle kao da se borite protiv dvije Alme istovremeno samo sta Nicchae radi veci damage i teža je nego Alma, kaos, kaos, projektili na sve strane, nemozes popratit, kad imas sekundu openinga za jednoj nanijeti damage druga te sabotira tocno u tom momentu projektilima, najbolji ishod je da obe chargaju istovremeno put tebe pa mozes wall attackat ih simultano, znaci ovdje je potrebno masterirat wall attack, samo bezglavo skakanje i udaranje wall attacka ce vas ubit doslovno u sekundama, treba bit strpljiv i naucit kada wall attack koristit, i donekle izbjegavati njihove ultra precizne projektile na jako maloj mapi. Uzas od misije, mislim da sam stotine i stotine puta ponavljo, dok malo pomalo nisam dobio feeling kada koristit wall attack, naravno treba imati i srece da naprave neke napade koji idu vama u korist.
Giants of the Underworld (Phase 5)
Borba ISTOVREMENO sa Doku, Alma i Marbus. Mislim da nemam sta rec, svaki od njih ponaosob su zajebani, a njih troje odjednom je jedan veliki kaos. Mislim da ljudi koji su radili ovu misiju nisu uopce testirali mogucnost prolaska, nego rokaj wall attack i dva ninpa koja ti dadnu da ih koristis ko i-frameove, ovdje vise sreca ima ulogu nego skill jer su sad tri bossa na jako maloj mapi. Doduse ne spammaju projektile ko u prosloj misiji jer Doku i Marbus su ipak za klasu laksi od Alme i Nicchae ali i dalje nenormalno jer nemas sekunde za opening dobar i ovisis samo o wall attacku koji doduse Dokuu radi nenormalno veliki damage. Najoptimalnije je nekako Almu prvu sredit jer ona je najveci pain in the ass tu. Ova dva je dosta lakse handleat kasnije.
Eternal Legend
Zadnja i zasebna misija koja sama u sebi ima 5 phases gdje izmedu faza mozete kupovat upgradeove i saveat progress. Ovo je totalno skill dependent misija i fair misija, ali iz nekog razloga na Master Ninja mi je zadavala ogromne probleme, vise nego itijedna druga misija, a nije ni najteza. Četiri dana sam proveo igrajući phase 4 na Master Ninja, pokusavajuci ga proci bezuspjesno dok danas nisam uspio konacno rjesit. Cak bi rekao da je laksa od Giants of the Underwold phase 5 sto sam opisao iznad, ali mi nikako nije legla. Treba rijesiti prvi val od 10 neprijatelja, pa drugi od 13, pa treci od 8 i onda cetvrti od 16, onda ide borba protiv Dokua gdje summona 2 miniona kad mu zdravlje padne ispod odredene razine, i borba protiv Marbusa gdje takoder zove minione, puno opasnije (ovdje su minioni macke koji su uz red ninje najgori minioni zbog svoje ekstremne mobilnosti i agresivnosti) i puno cesce nego ih Doku zove. Da su oni 1 na 1 pa ajde laganica borbe, ovako sam pisao krv da prodem taj phase 4, koliko puta bi dosao do Marbusa i znam mu napamet sve poteze, znam ga u dusu, ali macke igraju zongliranje sa mnom i onda me on dokrajci nekim potezom koji bi inace izbjego da nema macaka. Uzas, 5 faza je bila lagana iako su Nicchae i Ishtaros u petoj fazi, doduse borite se 1 na 1 sa Ishtaros gdje sam je toliko naucio da je mogu loopat u no damage, dok Nicchae ima 2 miniona po 2 koje zove, ali ih mozete inazuma ninpom rijesti lako, za 4 fazu nemate dovoljno inazume jer Marbus precesto zove macke.
Unearthed Challenge (Phase 4)
Daleko najgora misija u cijeloj igri i onaj kome je palo na pamet ovo stavit je lud. Borba ISTOVREMENO sa Nicchae i Ishtaros i to sa RACHEL koja ima limitirani moveset i traljavije je upravljat sa njom nego sa Ryu, koja ima niskoristi Ninpo (doduse Nicchae i Ishtaros su poznate po tome da u 95% slucajeva perfektno iznjegbu Ninpo) i koja ima jedno jedino oruzje za koristit. Borba 1 na 1 sa njima u pocetku predstavlja ogroman izazov, Nicchae sam koristio svoju taktiku da cekam charge i onda je sa dark dragon blade SS, nikako treci S tu stavit jer ce vas kaznit, a zna kaznit i sa dva S jer dodga veliku vecinu toga a moze uhvatiti u grab, radi veci damage od Alme ( u grab jedan ode 70% healtha) zato je jos teza od nje. Istharos se moze loopat u jedan combo kada digne nogu pa napravi jedan udarac i zatim drugi, nakon drugog treba tajmirati STSS i tako moze ici u loop dok ne odluci neki drugi potez napravit, mana ove taktike je da ona moze i hoce cancellat taj napad, krene nogom i mislis sad ce odma druga noga, a ona cancella drugu nogu i napravi neki combo koji od brzine nemozes popratit uopce i izubija te, dakle tu takitku treba oprezno koristiti. Mixao sam tu taktiku sa njenim tarzan moveom kad sa bičem leti oko cijele mape i padne u jednom trenutku na tebe, tu treba imat jeben timing, al ono bas jeben jer ako si iti malo kasnio pada na tebe sa ogromnim damageom. Vjezbao sam dok nisam doveo tajming do velike konzistencije. E sad to su taktike 1 na 1 sa njima, a kad su 1 vs 2 jednostavno ste bespomocni, jedu vas i jedu i jedu i jedu i jedu u 10 sekundi sve bude gotovo. Istharos spama lasere ova leteca Alma spama projektile, Ishtaros ima veliki range sa bicem pa te dohvati, kad radi tarzan move nemozes imat dobar timing jer te konstantno Nicchae gada projektilima, nema jednostavno nema nitijednog openinga u kojima ti njima mozes iole normalan udarac uputit, da ne kazem da od svih bosseva njih dvije imaju najveci rate dodganja udaraca. Pokuso sam otkrit nesto gdje ce biti ranjive, ali ne savrseno sve pokrivaju, koordinacija kakvu jos nisam nigdje vidio. Jedini nacin je dobri stari wall attack i equippat kostim i nausnice sta rade buff damage i molit se Bogu da sto prije jedna od njih rikne i da ostanes 1 na 1 ( po mogucnosti da rikne Nicchae prva ). Od vjerojatno tisuce pokusaja, samo 3 puta sam imao neke sanse za proc, jednom je Ishtaros prva riknula, ali me Nicchae 1 na 1 ubila jer sam bio sekundu neoprezan. Drugi put su oba dvije imale nizak health ali su me ubile i treci put sam uspio tako sto je Istharos ostala 1 na 1, svi ostali pokusaji nisu bili niti blizu prelaska.
Mislim da sam se dovoljno raspisao, jedan video sam uploadao na yt vec, ici ce jos nekolicina ovih dana, a onda Boze moj sta drugo nego Ninja Gaiden Sigma 2!