Developer(s) - Mistwalker

Publisher(s) - Mistwalker, Square Enix (Neo Dimension)

Director(s) - Takuto Nakamura

Producer(s) - Hironobu Sakaguchi, Saho Nishikawa

Designer(s) - Shunsuke Kobayashi, Masahito Inoue

Programmer(s) - Takuto Nakamura

Artist(s) - Jun Ikeda, Takatoshi Got, Manabu Kusunoki

Writer(s) - Hironobu Sakaguchi, Atsuhiro Tomioka, Masaru Hatano

Composer(s) - Nobuo Uematsu

Engine - Unity

Platform(s) - iOS/ Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S and Windows


Sramota da nemamo topic. Sramota.

Prešao sam igru maloprije, kakva sreća. Moram se sad skulirat malo.


Fantasian Neo Dimension Review | PS5

Mislim da ću možda New Game + odigrati. Prekrasna igra, predivan art (mutnih pozadina koje su nekad bolesno predivne, nekad najmutnije ikad), nadnaravna mjuza i FF vibra all over the place. Grind je malo previše nekad, ali boss fajtovi su nešto najbolje in a long time. Najveći minus je što sam odigrao Metaphor prije ovoga, tak da mi fajt nikad nigdje više neće bit dobar na toj razini.

Sakaguchi, majstore, volim te. Stvarno igra koja me dirnula u dušu.

Review:https://foggyproductions.com/reviews/fullreview/fantasian-neo-dimension

  • FFA +1
mjesec kasnije

Krenuo danas sa Fantasianom.

Odigrao sam nekoliko sati i, za sada, je čisto ok. Dosta je spora (pritom mislim općenito na izvođenje igre) i podsjeća na PS1 naslove. Zanimljivo je manevrirati lokacijama jer je kamera katkada dosta dinamična pa mi se sviđa taj prijelaz. Prava je šteta što kontrole ostanu "zaključane" kad se to dogodi pa lik često ode ravno iako bi, recimo, trebao ići desno. Moram baš stati, pustiti gljivu i krenuti u drugom smjeru da bi to ispravio.

Borba je apsolutno klasična i lijepo to sve plovi. Jako mi se dopada mehanika "pospremanja" random encountera koje zatim možemo riješiti sve odjednom. Em ubrzava igru em donosi brzo exp-a odjednom.

Izvođenje (igram Switch verziju) je sramotno, jako puno dugog učitavanja, bilo u borbu, ulazak u prostoriju ili početak animacije. To mi je za sada najveći minus i baš me nervira.

Muzika je apsolutno savršenstvo (to znamo od prije) ali baš paše i u kontekstu same igre djeluje odlično. Pravi mini FF, ništa manje niti više. Ogromna doza nostalgije.

    kabegami Ja se neckam, sve mi govori da je igra solidna a ja zelim od oca jrpg-a savrsenstvo. Drugo, full price remasterane igre me apsolutno odbija i smatram to ultra bezobraznim. Trece, vidio sam neke exp packove za kupit.

      foggy full price remasterane igre me apsolutno odbija i smatram to ultra bezobraznim.

      Square je izdavač, nisam niti očekivao ništa drugo. Još ima i Denuvo a igra je sama po sebi dosta niche… Ne znam što da mislim uopće.

      Što se same igre tiče, mogu reći da je super. Jel full price super ili ne teško mi je reći jer sam tek na početku.

      Borba je prvoklasna, u suštini jako klasična sa vlstitim twistom. Napade namještaš kroz trajectory pa je svaka borba zabavna, nudi nešto novo i tjera na taktiziranje. Ima nešto u tome kad jednim napadom udariš šest neprijatelja pa se oni razlete na tisuću komada.

      Za priču je jako rano, ali čini se emotivna, polako se gradi, iako se, za sada barem, ne ističe kao nešto posve originalno. Postoje one epizode, kakve su bile u Lost Odyssey, gdje određeni likovi pričaju svoju priču.

      Za sada djeluje kao jako veliki klasik žanra, temeljen na elementima koji uglavnom i čine Sakaguchijeve igre zabavnima. Ako ti išta znači, mogu reći da me je igra uhvatila i da me drži, za razliku od Dragon Questa koji sam stavio na čekanje.

      Za nešto konkretnije trebam malo više sati u igri, vidjet ćemo kako će se razvijati sve skupa.

        kabegami Odlicno, drzim fige da je igra sve van onog sto mi je u glavi. Bacaj dojmove, jako sam zainteresiran. Meanwhile, prelazim Sagu 2.

        25h Fantasiana prošlo je u trenu. Čini mi se da sam negdje na pola igre pa evo par dojmova.

        Priča je zanimljiva. Ostajem pri onome da možda nije najoriginalnija ali je svakako prožeta emocijama i ljudskošću. Ostavlja baš upečatljiv dojam.

        Borba je apsolutno fantastična. Planiranje i točno namještanje napada, taktiziranje koje neprijatelje udariti jednim likom kako bi omogućili bolji pogodak lika koji dolazi nakon njega. Elementarni napadi, AoE napadi, buffs/debuffs. Sve skupa djeluje tako prirodno i glatko.

        Bossovi su dosta zahtjevni. Kako igra odmiče tako postaju gori i izazovniji. Jedan se posebno istaknuo kao izazov jer sam točno morao planirati napade te kojim likom kada napasti. Sve je na kraju ispalo poput kakve slagalice. S druge strane, jedan je imao dosta gadan gimmick koji je borbu umjetno otežao i odužio. Tako da ima cijela paleta izazova.

        Najveći problem (glede težine) je to što gotovo svaki boss ima barem jedan super jaki napad (koji redom zahvaća cijelu ekipu) a većina healing magija je namijenjeno za liječenje samo jednog lika. Stoga, dok se izliječimo boss je već gotovo spreman ponovo iskoristiti svoj najjači napad. Nije pretjerano teško ali odužuje borbu.

        Sve u svemu, uživam u igri. Pravi mali JRPG biser i, ako se ovako nastavi, bome najjači kandidat za moj osobni GOTY.

          kabegami Oke, uzmem danas i krenem. Mislio sam DQ3 prvo, ali izgleda da ovo ne gine.

          Miro Meni kupljena ali jos je nisan odigra, sad i necu cekan dlc

          E to je ok deal onda, meni se tesko vratit u igru gdje sam sve zivo odradio.

          Ja sam trenutno na Fantasianu, @kabegami jebat cu te ak nije dobar 🙂 4h imam, mjuza i feel su bas odlicni, combat za sad ok, prica mi se svidja jer jako udaraju na nju kroz jaku karakterizaciju likova…. ali brate mili pozadine su ps1 reza, a kamera i kretnje kad ti okrene smjer… pa sta je ovo? igra ne vrijedi 60 eura kak god da okrenes, ali veseli me sto konacno osjecam nesto dok igram jrpg.

            foggy jebat cu te

            foggy pozadine su ps1 reza

            Samo čekaj, ima par scena gdje se baš jako vidi. Toliko da je čak i meni bilo ružno, a mene uglavnom nije briga za grafiku. Ipak, dok je kamera dalje baš daje taj neki PS1 pre-rendered osjećaj.

            foggy kretnje kad ti okrene smjer

            Niš mi ne pričaj, jednom me "lockalo" i toliko sam se okretao da sam "skupio" dvije borbe. Morali bi to patchat, baš je iritantno. Dodao bih još i abnormalni broj encountera, jest da se "spreme" u kutiju ali brzo se napuni. Idem na drugi kraj po škrinju, skupim tri borbe, vraćam se istim putem, skupim novih četiri (ok, malo karikiram (ali samo malo)). Srećom da su mi borbe zapravo jako zabavne pa se barem malo balansira.

            foggy igra ne vrijedi 60 eura kak god da okrenes

            😉

            Igraš na normal ili hard?

              kabegami Igraš na normal ili hard?

              Normal. Da mecem na hard? Za sad easy peasy. Fajt je fora, dobro je sto mozes smjer napada bendat, nadam se da se to razvije u jos vise kasnije.

              Encounteri, bome, stancanje.

              I naravno, world map <3 i sto ima kopanja po policama i svemu, makar za sad samo neki potioni.

                foggy Da mecem na hard?

                Nisam baš mjerodavan jer sam uglavnom hardcore kežualac i sve što mogu igram na easy, ali bome su neki bossovi gadni i na normal.

                Hard je zapravo originalna (i jedina) težina koju je imala IOS verzija i sjećam se da sam pročitao jako puno komentara da je nesnosno teško. Neki su čak navodili da su skoro svi bossovi u drugoj polovici igre na razini superbossova. Final boss je, navodno, na hardu gadljivo težak (nisam dalje kopao da si slučajno ne spoilam). Uglavnom, zahtijevaju jako puno pripreme i taktiziranja a čak i tada može biti kobno.

                Budu se malo bossovi nabildali kako napreduješ kroz igru i moraš paziti kaj radiš. Mene je jedan koknuo jer sam promašio namještanje pa nisam zahvatio sve što sam trebao i eto… jedna greška i ode sve u jednom krugu.

                foggy world map

                Ne znam zašto ali svaki put kad izađem na world map (u bilo kojoj igri) uvijek me strefe emocije i nostalgija. A Fantasian baš ima krasnu world map muziku… Ah, baš prava igra za nostalgičare. Nije savršena, već smo nešto i načeli gore ali bome mi je jako zabavna i dražesna. Još uvijek GOTY. 😃

                herc

                Tek sada ovo vidim. Definitivno jedan od najboljih RPG-ova koje sam odigrao ali ipak, mišljenja sam kao i foggy. Nekako mi se teško vratiti igri nakon toliko vremena, i to samo radi DLC-a. Ako me jednom uhvati želja za ponovnim odigravanjem, svakako ću strusiti i DLC, ali za sada sam okrenut prema novim (JRPG) horizontima..

                  kabegami Ja sam…Se nakačio opasno na igru 😃

                  Rekoh idem dat dojmove ali nisam uspio joy pustit iz ruke. Jebemti, od kud krenut…

                  Combat mi je najgori dio igre. Dugi fajtovi nekad, mala raznolikost neprijatelja, premalo napada i većinom slični skillovi (iako sam otvorio Growth tree pa je bolje ali i dalje imam feel da premalo opcija imam). Ono što je dobro su boss fajtovi - majko mila ima teških i svaki je challenging. To mi paše i čak mi je zato grind ok jer sve ima smisla i čini razliku.

                  Priča odlična, bazična da ali kak su likove odradili + mjuza, uf. Sakaguchi majstore. Sjetih se da je igra izašla u 2 parta i s time je Fantasian finaliziran, a Sakaguchi zeli nastavak. Mislim da po prodaji ove verzije to nece biti tako, jer uzasna je prodaja - dobro da nisu 80EUR naplatili ovaj port.

                  Najviše volim priču i questove, škrinje, lokacije, secrete… Igra ima toliko secreta, i sve što radim je bitno i daje nešto dobro. Predobro dizajnirana igra, art je predivan makar muljav, i sve skupa uz world map meni je ovo iznenađenje žanra. I da ne zaboravim, konačno u JRPG-u pričam sa svima. Svaki NPC ima neku pričicu koja je nekad urnebesna, a nerijetko daju iteme i traže iste pa daju nešto unique. Genijalno.

                  Neka solidna osmica overal + možda i više, a vidjet ćemo što dalje.

                  34h in.

                    foggy Dugi fajtovi nekad

                    Ovo zaista ovisi o setu neprijatelja koji ti igra ponudi. Sada sam u jednom dungeonu, borbe traju i traju. Iskreno, malko su mi već dosadile jer je broj okršaja stvarno enorman. Pa se dogodi da 15 min ode u prazno jer na kraju takve borbe dobijem nekih 6000EXP-a. Wtf.

                    Taj drugi dio igre je malko pretjeran, u svakom smislu. Ipak, priča je baš jako dobra. Kako kažeš, jednostavna ali jako dobra. Dobar je Sakaguchi pripovjedač, nisam nikada ni sumnjao.

                    foggy otvorio Growth tree

                    Odmah si oključaj Solar Flare i Fire i Lightning Semidare sa Leom. Čini razliku veliku.

                    foggy Ono što je dobro su boss fajtovi - majko mila ima teških i svaki je challenging.

                    Apsolutno svaki, posebno u drugom dijelu igre, je izazov. Bio sam 10lv iznad jednog, skoro me koknuo. Baš se treba pripremiti i znati što i kako napraviti.

                    foggy čak mi je zato grind ok jer sve ima smisla i čini razliku

                    Čak sam grind nije niti dovoljan. Bitna je jako oprema koju imaš, jewels i buffs koje si namjestiš. Čak ni tada ne znači da će biti lako. Baš sam jučer morao malo mućnuti glavom i paziti ne samo na napade koje koristim već i na poziciju na koju stavim likove. Vidim boss ima 134 tisuće HP-a, skoro mi je pozlilo. Ipak, skužim kako mu lijepo skidam HP i da će pasti relativno lako. NEĆE! Ubio me svojim giga napadom jer ga nisam uspio zaustaviti. 11 tisuća HP-a mi je uzeo, instant game over. Malo promrdam opremu, namjestim likove, razradim strategiju i išlo je relativno dobro. Na kraju mu je ostalo 7000, počne pripremati giga napad, rekoh, idem na sve ili ništa i pao je. Nakon 25min borbe. Nakon toga sam ugasio, nisam više mogao razmišljati. Ha-Ha-Ha

                    Super su mi i side questovi, ima onih fetch ali većina vodi ili do skrivenog bossa ili ima neku svoju mini pričicu.

                    Za sada sam oduševljen igrom jer je baš na tragu starih klasika.

                      kabegami Slažem se u potpunosti. Samo da su random encountere sredili bolje, i da je combat ipak puno raznovrsniji - i imamo devektu od igre. Ovako će combat jako utjecat na ukupni dojam, a i taj grind malo.

                      kabegami Čak sam grind nije niti dovoljan.

                      Ma znam, nisam sad htio knjigu pisati. Stalno nešto kemijam i super mi je kak gemovi igraju ogromnu razliku. Prvo sam mislio a šta je ovo, Gem +1 neki, pa di će mi to značit… Ali znači. Level up znači. Attack power znači. Sve znači, ali je jako basic u suštini i u fajtu se osjećaš nekad jako limitirano a to me smeta.

                      kabegami Super su mi i side questovi, ima onih fetch ali većina vodi ili do skrivenog bossa ili ima neku svoju mini pričicu.

                      Meni je gušt bio svaki skoro. I sad kak priča ima više dimenzija i smjerova mi je genijalno. Osjećam se kao u FF6 kasnije kad skupljaš sve. Nekako mi sve ovo ima smisla tu, baš u najbolje vrijeme mi je došlo to da idem okolo i da se sve otvori (world map, ship? ajme sreće).

                      Sve mi je zapravo genijalno osim combata, fali mi više skillova, drugačije taktike i area skillovi najviše. Ostalo je dosta basic, pogotovo u prvih 20h gdje bi mnogi mogli odustati jer growth tree i više svega tek u part 2 krene dobivati karakter.

                      P.S - Si ubio ono govno u labosu u purple chestu? Gangbangao me a 2 levela sam iznad. Btw, imaš video gdje Sakaguchi pokazuje kak ga ubit prije nego spawna Dark verziju 😃 Sakaguchi sve igra i testira - očito je htio da igra bude ovakva. Mislim, ima smisla da se malo mučim, ali nekad kao da je spike prevelik i balans ne štima jednostavno (neka podrućja tipa Omega su level 50 recommended, a lakše mi je tamo nego u šumi gdje je lv 44 recommended).

                        foggy Si ubio ono govno u labosu u purple chestu?

                        Eternal Holy? Ha-Ha-Ha NE! Resitirao sam igru kad sam vidio da mi nonšalantno oduzima 4500HP-a. Činjenica da mi radi tako ogromnu štetu dok je udaljen mi se čini… krajnje nepoštenom. Za sada sam ga prekrižio i uopće ne mislim o njemu. Imam nekoliko L jewela koji umanjuju Holy dmg pa bih rekao da dobro napredujem ali vjerojatno će pričekati dok ne dosegnem barem neki 65lv. Nisam ni znao da može prizvati dark verziju. Tnx kaj si mi rekao, morat ću onda dobrano razmislit kak ga koknuti.

                        foggy Omega su level 50 recommended

                        Omega baš daje lijep EXP, barem dok ne prestigneš lv50. Još si fino staviš Unfamiliar Stone za double exp i lakše to ide, puno lakše.

                        Trenutno sam izgubljen po svijetu i bildam se koliko mogu, želio bih što više popuniti Grow Tree jer vidim da svaki, pa i onaj najmanji, power up znači OGROMNU razliku

                        foggy Sakaguchi sve igra i testira - očito je htio da igra bude ovakva.

                        Ma luđak! Tko bi rekao da će po stare dane servirat nešto ovako hardcore, i to još kao "igrica za mobitele". Igrica za mobitele my ass. Jest da sam kežualac ovih dana ali jednostavno ne mogu spavati u miru dok me tamo neki boss maltretira. Već me dugo neka igra nije potaknula na ovoliko taktiziranje, i točno me vraća u neka prošla vremena (kad nisam sve igrao ne easy).

                        foggy balans ne štima jednostavno

                        Upravo to i mene muči. Dogodilo mi se da je neki boss 5lv iznad puno lakši od nekog koji je 8lv ispod mene. Ne znam uopće po čemu da se ravnam i izgleda mi poprilično random. Ista stvar je sa normalnim monsterima. Dođe mi muka od nekih borbi iako su protivnici slabiji od mene (vidim po broju EXP-a). Fino je to izazovno i sve ali ne mora baš 99% vremena biti takav izazov. Posebno kad borba sa random monsterima (u Dimengeonu) traje 20min.

                        -

                        Da ne bude sve tako crno likovi su mi ODLIČNI. Posebno Tan, koji je mračan, ali ne onako edgy/cringe mračan. Nego baš kao čovjek kojeg život nije mazio a opet ima dozu ljudskosti i dobrote u sebi. Roboti su mi isto zanimljivi, čak i mali Ez za kojeg sam se prestrašio da bi mi mogao ići na živce ako bude bahat. Mali je baš višedimenzionalan. Stari gusar mi je također odličan, podsjeća me malko na Seda iz Lost Odyssey. Leo je odličan protagonist, iako mi se u početku činio dosta suhoparan zbog amnezije i svega što mu se događalo. Srećom, taj dio nije dugo trajao pa mi je baš postao zanimljiv.

                        A tek one pričice koje čitaš. Naprosto mi je odlično kako igra odvoji bome veliku satnicu da ti ispriča neke detalje o likovima, svijetu, događajima. Posvetili su se takvim detaljima i servirali malu slatku narativnu poslasticu.

                        Nažalost, dnevno uspijem poraziti maksimalno 2-3 bossa, nakon toga mi postane malko naporno toliko se boriti pa se rađe posvetim nekim drugim stvarima. Budem igrao polako i otkrivao koliko će mi se dati. Još ako moram malo grindati, brzo se nakupi satnica. Sreća barem se ne moramo brinuti oko love, jer jednom kad dobiješ Money x2, jedan grind od 1h je dovoljan da dosegneš milijun.

                          kabegami Da ne bude sve tako crno likovi su mi ODLIČNI.

                          I meni. Sve čitam, sve slušam, sve tražim. Dizajn storyja kroz priče party likova mi je baš nekak super. Isto doziram kud idem i što mi se radi, a počeo sam skupljati 20-30 Dimengion monstera pa ih zrokam. Najviše to radim kad mi fali ključeva (uvijek 1-2 budu uz takav fajt).

                          Kak mi je super bilo ono sa Warp pointima 😃 Toliko tih sitnica koje daju još jednu dimenziju svakoj linearnoj lokaciji. Stalno je nešto, pa kad se vrneš u te toy box sobe pa kasnije imaš druge opcije i nešto novo otvoriš… Kakav respect starim, dobrim vremenima. I to što kažeš - jedan ATK + skill znači nekad taman da u jednom hitu mlatiš, ili da Arrow Rain bude OP as fuck 😃

                          Mislim da mi je najgori potez bio igrati Metaphor prije ovoga - tam je fajt izvanserijskogalaktički. Nema veze, guštanje je svakako tu. Ali nije bilo prvih 15h - taj part 1 je dosta simple, sve je ustvari kasnije bolje.

                          O Sakaguchi, jebala te ova dva bossa koje sam danas ubio. Ma i onaj treći kojeg nisam uspio.

                          Eto toliko. LP

                          Pridružio bi se - najviše me gimmick ždere u fajtu. Onaj blob u palači… Ubio sam ga bez da sam skuzio kak mu se radi damage 😃 Ima veselja, nekad mi nije jasno što treba pa brute force bacim.

                          Nisam 2 dana igrao, jučer nisam htio ić spavat koliko mi se igralo.

                            foggy Ubio sam ga bez da sam skuzio kak mu se radi damage

                            Pa bome svaka čast, ja ne bih imao živaca biti toliko ustrajan. Da, njega zvizneš kad se podigne prema gore, sjećam se jednog sa početka igre, tamo u Vence, pa mi nije bio problem. Mechteria neprijatelji su općenito najnaporniji i uvijek treba duže da ih se ubije.

                            Naživcira me igra brutalno, ali ima nešto zarazno u sebi da je jednostavno ne mogu pustiti. Jako je hardcore, kao turn based Dark Souls Ha-Ha-Ha Uopće ne vjerujem da takvo nešto i igram jer inače lako odustanem ako je baš jako teško.

                            Danas je "boss rush" bio puno bolji i uspješniji i čak sam zadovoljan koliko sam ih počistio. Još koji level i bome se bacam u koštac sa Eternal Holy (taj mi je još uvijek najgori). Trenutno sam lv58 i ide nešto lakše kad si desetak levela iznad svega što ti stane na put, ipak ne toliko da se možeš opustiti. Slaganje opreme je najključnije od svega.

                            Baš daje osjećaj satisfakcije kad sve posložiš kak treba i onda borba samo klizi, a opet moraš ostati dovoljno oprezan jer će te te u protivnom smlaviti ako.

                            foggy najviše me gimmick ždere u fajtu

                            E tu sam dosta podijeljen. Gimmick daje neku posebnu čar i još dodaje jednu razinu taktiziranja ali samo ako je dobro izvedeno. Ono kamenje koje lebdi oko neprijatelja i blokira tvoje udarce ako ne paziš kad udariš mi je super bilo. Ima i nekih potpuno glupih, kao one male biljkice koje boss "posadi" a eksplodiraju ako ih ubiješ, taj mi je baš išao na živce. Imao sam auto counter pa sam 3 puta umro jer mi se nije brisao Growth Tree. Pao je odmah čim sam maknuo counter.

                            Ali priča! Kako je dobro raspoređena po side questovima, tako da imaš osjećaj da ništa što ti igra baci nije opcionalno. Posvuda ima neki detaljčić, neka priča, NEŠTO. Ma milina.