herc netko je napisao da je Unreal 5 stvoren za brze stvaranje visokobudgetnih igara koje u konacnici izgledaju isto, dijele iste probleme i unistavaju industriju

    Izdvojeno u novu diskusiju jer bi moglo bit zanimljivo.

    Video sumiran od Chatgpt:

    Kratki sažetak
    • Youtuber otvara pitanje: Je li Unreal Engine 5 uništava industriju videoigara?
    • Mnoge tvrtke prelaze na Unreal Engine zbog jednostavnosti, no to donosi niz problema: homogenizaciju grafike, monopol Epic Gamesa i moguću cenzuru.
    • Nedostatak jedinstvene umjetničke vizije dovodi do generičnog izgleda igara.
    • Unreal Engine potiče outsourcing razvoja, što smanjuje kvalitetu i kreativnost.
    • Visoka grafička vjernost gubi smisao u usporedbi s umjetničkim stilovima koji jačaju iskustvo igre.
    Opširniji sažetak

    Youtuber otvara pitanje utjecaja Unreal Enginea 5 na industriju videoigara. Objašnjava kako su mnogi igrači, izdavači i developeri opsjednuti Unreal Engineom zbog njegove grafičke kvalitete i lakoće korištenja. No, postavlja pitanje: Je li ta opsesija štetna za gaming industriju?

    Mnoge velike tvrtke, poput CD Projekt Reda, Biowarea i Crystal Dynamicsa, prelaze na Unreal Engine 5, što izaziva zabrinutost zbog homogenizacije igara. Grafika i stil postaju generički jer mnoge igre stječu "standardni Unreal izgled" koji izgleda kao tech-demo bez prave umjetničke vizije.

    Unreal Engine omogućuje lako outsourcanje rada, čime se smanjuje kvaliteta i originalnost igara. Osim toga, Epic Games, vlasnik Unreala, postaje sve utjecajniji, s monopolom koji omogućuje cenzuru sadržaja i kontrolu nad vrstama igara koje se razvijaju.

    Još jedna briga je da se programeri oslanjaju na Unrealove osnovne grafičke postavke umjesto na jedinstvene stilove, što igre čini vizualno jednoličnima i fokusiranima na fotorealizam umjesto na kreativnost.

    Na kraju, Youtuber smatra da Unreal nije uvijek najbolji izbor jer igrači sve više cijene umjetnički stil nad realističnom grafikom, i tvrdi da su mnogi vizualni efekti već dosegnuli vrhunac prije desetak godina.

      To što je sumirao se već moglo vidjeti i u Unreal četvorci. Već se tu dalo vidjeti štancanje asset flip igara kao na traci koje izgledaju generično.

      Jel to uništilo industriju? pa i nije baš.

      Fenix

      Ček možeš CHAT GPT-u dati link na YouTube video i on ti napiše sažetak?

      Inače nema mi ovo smisla. Radile su se igre prije i u UE4, sad se rade u UE5. S obzirom na cijenu izrade igara danas mislim da studiji ni nemaju više opcija održavati svoj engine i da zbog toga sve više prelaze na ove gotove.

        Brijac sam po sebi to ne može, ali napravio sam si plugin koji YT transkript ubaci u GPT sa zadanim promptom pa iskopiram ovdje. Bit će na forumu automatizirana opcija

        Već UE3 je donio uglavnom sivilo u igre, likove s predimenzioniranim udovima i pretjeran fokus na realizam. Što ne znači da su to bile karakteristike svake UE3 igre. Studio koji uloži vrijeme i resurse sigurno će izvući puno više od enginea u odnosu na projekte koji će se oslanjati na outsourcing i assete koji se mogu platiti i replicirati.

        Naposljetku svima je jasno da tržište ima ograničen kapacitet za igre koje neće između ostalog imati i vizualnu distinkciju. UE5 je sada vjerojatno na toj razini da omogućuje stvarno jako mnogo pa ne iznenađuje tolika adopcija.

        Ali da mi je žao za vidjeti da se npr.CD Projekt "odriče" svog in house RED Enginea nauštrb UE5 - je. Witcher 3 i Cyberpunk su vizualno i danas vrhunske igre i prava je šteta što tu razvoj njihovog enginea završava.

          Zero Ali da mi je žao za vidjeti da se npr.CD Projekt "odriče" svog in house RED Enginea nauštrb UE5 - je. Witcher 3 i Cyberpunk su vizualno i danas vrhunske igre i prava je šteta što tu razvoj njihovog enginea završava.

          UE5 ima svoje prednosti i mane, dobar je primjer i to da je Codemasters pod EA prešao sa svog dugogodišnjeg engine-a na UE4 u EA WRC igri, najviše zbog ogromnog open-worlda ali su zato imali probleme sa performansama…Assetto Corsa Competizione je na UE4, MotoGp i Ride su od 2018. na UE4 jer studijski engine nije mogao izvesti vizuale kao UE…

          Assetto Corsa EVO ce biti na novorazvijenom studijskom engine-u, ipak je to profi simulacija. UE je dobar zbog unificiranosti te veliki broj developera ga koristi, slicno kao i Unity u nekim AA i indie igrama, razvoj RED engine-a je vjerovatno preskup i adaptacija novih developera na taj engine je teža.

          Odigrao sam jako puno igara u U4. Nisam primjetio da se asseti ponavljaju i da igre izgledaju isto.

          Ozbiljni dev pajdaši dodatno zamaskiraju assetse, dodaju nekaj svojeg da se ne kuži. Mislim to tak svi rade jer žele bit origigi ali manje-više sve potjeće kak se ono veli: iz istog jajca.

          6 mjeseci kasnije