Miro Sve bi to bilo divno i krasno kad bi izlazile nove igre a usput i poneki remaster. Sad se godina puni sa remasterom i to je kao super?
Pa da se radi o starijoj igri koju si i zaboravio ajde ali ne ovako.
Kad je Naugty Dog izbacio nesto novo?
Bogami neznan
Ali znan da svake godine izađe neka verzija Last of Usa
Tri su ogromna problema ovog tvog pitanja i sve je isprepleteno.
Prvi je produkcija. Naughty Dog je neosporno u top 3 Sonyeva deva, što znači da su očekivanja od njih iznad svake razine. Produkcijski, TLOU je nadmašio Uncharted trilogiju, U4 je nadmašio TLOU, TLOU 2 sve dotad izdano i shvatio si poantu. TLOU 2 je izašao prije četiri godine, što nije velik odmak. Igrači, kritika, Sony, pa i cijela industrija očekuju da će Naughty Dog uvijek nadmašiti onu zadnju igru. Očekuju grafički, produkcijski i gameplayom bolju igru od TLOU 2, koji je i danas u vrhu industrije. Zato si Naughty Dog ne može priuštiti neku manju igru, neki brzi projekt koji će svi posrati i reći da nije na njihovoj razini i tražiti opravdanja u ostavkama i svemu što se interno dogodilo. Naughty Dog će iduće, možda one iza izbaciti igretinu koja će obilježiti cijelu generaciju, ali za nju treba gomila vremena. Novac sigurno nije upitan, ali takve stvari se ne mogu požuriti. Probao je EA nebrojeno puta i svaki put su se opekli.
Druga stvar je opet o vremenu, ali ovaj put o omjerima tvog i njihovog vremena. Izlazi gomila igara, čak i Sonyevih first party. Ali ono za što njima treba pet godina razvoja, tebi treba pet dana da završiš igru. Evo recimo 2022. Izašli su GT7, Forbidden West, Forspoken, Stray, Ragnarok i ne znam još što. Te igre izađu u roku nekoliko mjeseci, a tebi treba samo nekoliko dana za završavanje. Plus ako neka igra ne uspije, lošija je poput Forspokena ili jednostavno nije za tebe jer ne igraš taj žanr, dobiješ osjećaj da ništa ne izlazi dugi period.
Treće, mnogi podcjenjuju koliko je corona zapravo razjebala industriju. Svi su mislili da će usporiti izdavanje igara dok traje, ali te su se igre razvijale kroz raniji period i ostalo je samo poliranje i izdavanje. Konzola je izašla u jeku korone i imala je sasvim pristojan launch obzirom na okolnosti. One prave posljedice se osjećaju tek danas, s odmakom vremena. Igre koje su trebale biti u full produkciji za vrijeme corone su bile odgađane, cijena im je rasla i jednostavno kasne. Prve corona igre ćemo dobiti tek 2025 i kasnije. Tu mislim da su remasteri došli kao nekakav madrac koji je ublažio pad, igre koje su održavale industriju živom. Nešto se izdavalo i održalo je izdavače profitabilnim.
To sad spoji s onim što sam pisao o canceliranju igara i dobiješ sliku današnje industrije koju su oblikovali igrači i nesretne okolnosti. Puno previsoka očekivanja, konstantna potreba za dozama seratonina i prevelika kazna za sve one koji ne ispunjavaju svaki prohtjev igrača. Horizon Remaster je samo još jedno žrtveno janje na vidiku, doduše, ovaj put jeftinije od Concorda.