Pisao o tome nedavno pa kratko opet - tržište konzola možemo zaokružiti do max 120 milijuna uređaja po platformi po generaciji (puno sam rekao) i više od toga teško ide. Evo na primjeru PlayStationa (službene Sonyjeve brojke):
Xbox vjerojatno nije nikada ni prošao 100 milja u jednoj generaciji. PS5 će ovim tempom opet doći negdje do max 120 milijuna.
Ako dodamo Xbox i Switch koji može vrtiti jedino indie igre, to je tržište od max 300-350 milja uređaja i to je plafon već zadnjih par generacija.
Korporacije trebaju rast (svaka generacija više od prethodne), inače ogroman rast troškova i ulaganja u akvizicije nema smisla. Zato MS-u nije dosta "samo Xbox konzola", koliko god se ona dobro ili loše prodavala (čak da se prodaje dobro poput Playstationa 5, nije dosta, pogotovo nakon akvizicije AB-a i Bethesde. Zato su vjerojatno i napravili XSS jer su se nadali da će tako proširiti konzolaško tržište). Ekskluzive s takvom matematikom nemaju više nikakvog smisla. Usporedite samo rast troškova produkcije jedne PS ekskluzive danas i u doba PS2 ili PS3. Nije ni čudo da je cross-gen igara bilo toliko i da ne znam, EA porta Jedi Survivor na PS4 i Xbox One. I onda bude full jasno čemu ultimate izdanja, season passovi, pretvaranje IP-a u televizijske serije, hrpa remastera / remakeova itd. Milkanje iste baza kupaca da digneš prihode koji se trebaju dogoditi u okviru planiranog rasta.
Sony je zato počeo sve portati na PC (na Xbox konzole im nema smisla - premalo tržište, prevelik backslash core fanova, tj. PR problem), Microsoft izdaje sada igre na svemu što ih može pokretati. Oni su postali preveliki izdavač da bi se ograničili samo na Xbox platformu.