Završio sam. Za main igru i sve DLC-e trebalo mi je blizu 150 sati.
KCD2 je jedan od najboljih RPG-a svih vremena i sigurno jedna od najboljih igara ikada. Znam da je to hrabra izjava ali stojim iza toga.
S obzirom da se radi o sporom realističnom RPG-u s immersive sim elementima ova igra će mnogima proći ispod radara dok će neke druge kompleksnost i težak početak odbiti od igre.
Šteta jer ova igra je fenomenalna i mislim da bi joj svatko trebao dati ozbiljniju šansu.
Otvoreni svijet…
Danas imamo mnoštvo igara s predivnim otvorenim svjetovima. Npr. AC, Horizon, Skyrim, Tsushima, Cyberpunk Itd. Teško bi se složili koji je ljepši.
Srednjovjekovna Bohemia koju je napravio Warhorse ne samo da spada u kategoriju najljepših nego tvrdim da je daleko bolji otvoreni svijet od svih gore navedenih. Zato jer živi i diše.
NPC-i se ustaju ujutro, oblače, doručkuju, odlaze na posao, rade pauze, sretneš ih kako šetaju po gradu, teturaju na izlazu iz krčme, nakon X sati neke sretneš na potpuno drugom kraju mape Itd.
Različito reagiraju na postupke igrača. Svjedok ode do stražara ako te vidi da nešto ukradeš.
Stražar pronađe leš i otrči probuditi ostale stražare da svi krenu u potragu. Ako npr. nosiš ukradene rukavice i sretneš NPC-a od kojega si ih ukrao on dođe do tebe i optuži te. Ima još puno toga.
Jedino sam u RDR i Elder Scrolls ( ali u puno manjoj mjeri ) vidio da NPC-i imaju rutine i reagiraju na događaje u svijetu. Naravno da nije savršeno i da ima puno mjesta za napredak ali je daleko bolje od većine igara gdje se NPC-i samo kreću lijevo desno ili stoje u mjestu. Ponajbolji open world ikada.
Prije 10 godina Witcher 3 je postavio standarde za questove, priču i likove. KCD2 ih je dostigao pa čak i nadmašio.
Questovi su raznovrsni, odlično napisani, zanimljivi, smiješni i nepredvidljivi.
Henryjeva priča uz sve avanture koje je prošao s Hansom mi je odlično zaokružena. Godwin, Katherine, Rosa, Ziska, Dry Devil i njegova banda odlični. Antagonisti Markvart, Istvan, Eric, Von Bergow Itd. jako dobri. Ne samo da su dobro “napisani” nego je i voiceacting na visokoj razini i sve skupa djeluje jako uvjerljivo i prirodno.
Cijelo putovanje ( priča i likovi ) u niti jednom trenutku nije dosadno. Uživao sam.
Borba, gameplay i RPG.
Borba mi se na prvu nije svidjela. Nakon što sam je savladao i naviknuo se postala mi je ok. Neću je svrstati među bolje borbe ali na kraju nisam imao zamjerku.
Svidjelo mi se što nisam mogao postati OP. Čak i kada sam dosegao visok level više puta sam morao bježati kada bi me istovremeno napalo više protivnika ili bi bilo jako gusto.
Questovi i razni načini na koji se mogu odigrati i završiti na više načina je vrhunski izvedeno.
Razvijanje lika, leveling, perkovi, armori Itd. odnosno svi elementi jednog RPG-a jako dobri
Crafting sistem mi je odličan. Posebno Alchemy i čitanje iz knjige recepata.
Još jednu stvar bih pohvalio a to je “autentičnost”.
Warhorse je kroz razgovore u igri, knjige i codexe odlično uspio prenijeti atmosferu, događaje, svakodnevni život i odnose toga vremena.
Prije igranja sam imao neko znanje o Svetom Rimskom Carstvu odnosno zavrzlami oko Wenceslasa i Sigismunda. Zbog toga je gušt bio još veći.
Negativno…
Igra ima jako spor tempo i naglasak na realizmu što ponekad zna biti naporno.
Igra je dizajnirana da traži dosta petljanja po inventoryju i mapi što je također naporno.
Iako mi se svidjelo što te igra “ne vodi za ruku” dosta stvari koje moraš napraviti nije dobro objašnjeno pa sam se dosta gubio u nekim questovima.
Sve to bi rezultiralo da bih nekada jednostavno znao ugasiti igru jer bi me sve to skupa smorilo.
S tehničke strane igra izgleda i izvodi se fenomenalno.
Cijeli playtrough sam 2 puta morao reloadati jer se quest zbugao dok jedan uopće nisam mogao završiti (Post Scriptum).
Zaključak…
U svakom segmentu osim osrednje borbe vrhunska igra. U nekim stvarima kao npr. otvorenom svijetu i questovima jedna od najboljih ikada.
Nemojte si dozvoliti da propustite ovu igru ili joj barem sate ozbiljniju šansu. Vrijedi se namučiti prvih 10-15 sati da vas igra “uhvati”.
Velika preporuka.