• Gaming Vijesti
  • Veliki val otpuštanja u PlayStationu, odlazi 8% ukupno zaposlenih

stitrek

Taj dan kad ai pocne vecim procentom da pravi igre ce biti dan kad cu se vratim starim igrama i ce me boli kita za nove.

Sony polako gubi na identitetu, ne samo zbog ovoga, više zbog micanja fokusa na raznovrsniju ponudu manjih studija i igara. Nedostaju igre kao ICO, Siren, Medievil, neki novi Spyro i Crash, pa i neki Getaway bi danas dobro prošao kad bi imali smjer i viziju što napraviti... Kad makneš te studije iz jednadžbe stvarno ostaje da se zapitaš što ostaje i kojim tempom će to izdavati. Srećom po njih drže ih 3rd party i baza i dalje lojalnih fanova, ali otužan je smjer gdje to sve ide.

    Zero You should see the other guy.

    Zero a ono, vjerojarno su takve igre s financijske strane danas skroz neisplative. Čitam da je London Studio koji je skroz raspušten radio u zadnje vrijeme samo na PSVR 2 naslovima, i nisu izdali ništa, i koliko god je dobro imati VR uređaj i igre za njega u ponudi, očito nema neke financijske koristi od toga, ili još vjerojatnije, stvara se gubitak.

    Šta se tiče manjih, brzih igara, bilo ih je dosta , ima ih još hrpa na Store, ili uključenih u PS Extra, ili za siću, ali nit ih tko reviewa, nit imaju ikakav marketing.

    Zero

    S obzirom na gaming klimu, Sony se treba fokusirati samo na mega ekskluzivne naslove koje ce kasnije dovesti na PC, manje igre se tu i tamo pojave ali najcesce od 3rd party ili indie studija.

    Problem mega skupih eksluziva je riskiranje sa novim ip, Sony je tu malo paraliziran u zadnje vrijeme i zato je suša sa dosta remastera. Xbox sa par novih velikih igara bi mogao uvesti malo svježine, kao npr. Indiana Jones.

    Iduće dvije do tri godine ništa ne bi trebalo izlaziti, da barem malo smanjim backlog.

    Delivering the immersive, narrative-driven stories that PlayStation Studios is known for, at the quality bar that we aspire to, requires a re-evaluation of how we operate.

    Delivering and sustaining social, online experiences – allowing PlayStation gamers to explore our worlds in different ways – as well as launching games on additional devices such as PC and Mobile, requires a different approach and different resources.

    https://sonyinteractive.com/en/news/blog/an-important-update-from-playstation-studios/

    Treba čitati između redaka - mislim da je dosadašnja strategija Sonyju oko sve većeg ulaganja u velike jake AAA ekskluzive financijski sve teži zalogaj. Treba im rast preko PC-a i mobilea da to mogu dalje financirati, kao i razvoj igara s naglašenom social komponentom gdje se može ugurati nekakav kontinuiran prihod. Live service igre to možda nisu, VR igre sigurno ne, no ovo sve skupa postaje neodrživo. Bokte, ako ne računamo Insomniac, produkcija igara sada traje preko 5 godina, a troškovi suludo veliki. I dogodi se ovakva situacija da na horizontu nema nikavih first-party naslova. Općenito rast konzolaskog tržišta je prespor za današnju produkciju i budžete, nije ni čudo da igre toliko poskupljuju, a dodatni prihod se traži kroz sve skuplje pretplate.

    • FFA +1

    Kako god bit ce lose za nas korisnike, podignut ce se cijene, smanjiti rokovi za devove mozda i budzeti. Dobit cemo nakraju skuplje, zbrzane i manje kvalitetne igre. Svakako bit ce zanimljivo pratit, ako ikad dodemo do toga da svi padnu na neki Ubisoft standard “meh” igri onda lagano odustajem od gameinga.

      escoban

      Na PC platformi ces uvijek imati dobre i zanimljive igre, od MP do SP igara, pogotovo što je ekskluzivnost na konzolama sve manje zastupljena.

        escoban

        "Kvaliteta" i budžeti su najmanji problem, problem je što svi igraju na sigurno i nitko neželi riskirati. Sony radi defakto interaktivne filmove sa QTE elementima u trećem licu, Nintendo milka svoje IP-ove već zadnjih 35 godina gdje rijetko šta napravi novo, Microsoft od muke ne zna šta će sa sobom pa kupuje silne studije da ima šta za ponuditi… I sve to uz sve manje i manje marže. Nije ni ćudo da nitko ne radi ništa novo. Današnje indie igre pružaju sve ono što smo iskusili dok smo bili klinci i igrali sve što nam je palo pod ruku i iskreno jedine su koje uopće imaju muda išta novo pokušavati, a fora je što moraju nekako da se istiću. Kvaliteta a niti budžet nije niti približno bitan faktor koliki je faktor zabave, evo recimo par igara koje sam nedavno igrao koje su me više zaintrigirale nego najskuplje AAA igre:

        Sve su ovo igre koje pružaju veći faktor zabave te imaju više duše i mašte 90% AAA igara dan danas.

        A da se dotaknem same teme otkaza jbg, nije više boom svega kao što je bio u koroni i pad svega je očekivan pa tako i prodaje kao i radnih mjesta. Očito para fali pa zbog toga vidimo poteze poput što većih brojeva portova te pivota u obliku PSVR 2 na PC platformi što je i logićno. Ne znam da li su otkazi vezani za sve te silne otkazane GAAS igre ali sam uvjeren da se moglo drugačije riješiti, te me ovakvo što uvijek sjeti na što je Nintendo radio u doba Wii U-a.

          stitrek

          Znao sam da nešto ne štima otkako su počeli štancati igre na PC-u odnosno PS konzola više nije primarna.

          Sad su i PSVR2 najavili za PC. Dobra odluka jer je to skupi uređaj slabe prodaje koji ne odgovara svakome iz zdravstvenih razloga pa je prodaja sama po sebi ograničena na određenu skupinu ljudi.

          Probao sam ga i vratio, igrao najbolju PSVR2 igru Resident Evil 4 Remake, epski doživljaj i nešto neviđeno ali sam imao užasne glavobolje te mi krenulo na povraćanja nakon 20 min. Svaki puta, tak da sam nakon 8. pokušaja odustao.

          Vratimo se na temu.

          prayer Iwata, Shigeru i ostala ekipa u Nintendu prava gospoda, a ne kao ona ljiga Jim.

          Bitno da se sralo kada su druge kompanije dijelile otkaze.

          I nije da nešto ne štima u Sony ili Ms, već je to jednostavno takvo stanje u industriji. Nemojte kojekakve teorije zavjere tu lupati.

            maverick

            Treba raditi SP igre od 15-20 sati max i više ulagati u pricu, likove i optimizaciju a manje u fancy graficka distignuca. Igre i prije 10 godina su odlicno izgledale a na današnjem srednjem hardware-u doslovno lete.

            Za MP treba vidjeti sto ce Leslie Benzies napraviti sa Everywhere, tu ima obecavajucih ideja.

            TITANXIS nece, da radis sa time svaki dan, shvatio bi i zasto 😉 novi tech ce donijeti nova radna mjesta, a ne u potpunosti eliminirati covjeka

              chono umjesto otpuštanja trebali su pojeftiniti igre na izlasku i imali bi masu više prodanih igara u svim žanrovima i riješili problem.

                I 40 eura je puno za novu igru sad kad smo se naviknuli odigrati ih na pretplatu za desetak eura day 1.

                Preprodaja diskova im također ne ide u korist.

                  maverick

                  Jbg, jadni Jimothy mora skupljati sada za koji milijunčić ekstra prije nego što ode u mirovinu, teški dani kod njega a prije par dana se uredni slavilo sa London branšom. Ali da, nažalost je stanje svega tako, balon je puknuo i sad se steže remen jer para nikad dosta. Samo je pitanje da li će još agresivnije kretati prema PC-u ili će povećati opet cijene svojih usluga, konzola i igara.

                  somethingwrong ne govorim za ovaj slucaj, opcenito. Sto se tice ove situacije, nista cudno, tko je prezivio 23. priprema se za 24. i sto nosi 25. Cijeli IT nazalost

                  Znači jučer ujutro dođem na Slack i hrpi amera s kojima radim deaktiviran Slack. Prekjučer isplanirali sprint i dan sutra ih nema. Baš žalosno kako u Americi odrađuju otkaze. Nit ih mogu pozdraviti niti išta, eventualno ih tražiti po Linkedinu.

                    Sterlok

                    Placati Single Player igru 70-80€ je komedija od cijene a Insomniac leak navodno spominje 80-100€ za 2027.😁🙃