Nakon što su objavljeni podaci prodaje za prosinac 2023 i ukupnu 2023. godinu za područje Amerike (Circana,NPD group) gdje je Sony oborio vlastiti rekord po zaradi od prodaje hardwarea u jednom mjesecu sa 1,53 miljuna prodanih primjeraka PS5. Sto je gotovo polovica cjelogodisnje prodaje XBOX series S/X i sa ukupno 6.8 milijuna prodanih PS5 konzola na podriucju SAD u 2023. godini PS5 je dosegao ukupnu brojku od 18,7 milijuna prodanih PS5ica u SAD.
Drugo mjesto za prosinac i cijelu 2023. pripada Nintendu sa 1,25 milijuna(4,4), a trece Xboxu sa 1,13 milijuna(3,55). Ukupno, zarada od prodaje hardwarea nije rasla u odnosu na proslu godinu zbog velikog pada Nintendo Switch i nesto manjeg pada Xboxa.
Zato je ukupna zarada u gamingu rasla 1% i dosegla 57,2 milijarde dolara. Tu je i porast digitalne prodaje punih igara za 13%.
Značajni su i podaci za Europu( u drzavama gdje se prati prodaja) gdje se prodalo ukupno 7,4 milijuna konzola sto je cak 42% vise u odnosu na 2022. godinu. Ps5 je rastao za 177% u odnosu na prošlu godinu, dok su Nintendo i Xbox zabilježili pad od 10 odnosno 18%.
Interesantan je podatak i da je prodaja vec otpisanog PS4 porasla za nevjerojatnih 671% u odnosu na 2022. godinu.
Usto su objavljeni podaci da je rast gaming pretplatničkih servisa potpuno zaustavljen i da bilježi lagani pad te da čini svega 10% od ukupne zarade u gamingu i da raste digitalna kupnja igara.
S tim na umu, zadnjih nekoliko dana smo svjedoci, za mnoge iznenađujućim izjavama šefa Microsofta Satya Nadelle i šefa Sonyja Kenichira Yoshide o prosirivanju svojih ponuda naslovima iz studija u vlasnistvu Microsofta i Sonyja na druge platforme.
Tako Nadella spominje PC, konkurentske konzole, mobile gaming, dok Sony ne spominje druge konzole, samo PC i mobile.
Users will be able to play their favorite games seamlesly. Gamers will be able to find a place to play in different spaces. While PlayStation will remain our core, we will expand our gaming experience to PC, mobile and cloud. - SONY CEO Kenichiro Yoshida
"We're very, very excited about everything that's going on in gaming, specially with the close of ABK. We think that now, we have the ability to really do what we've always set out to do, which is to build great games and deliver them to folks about all platforms, right, which is Xbox and consoles, the PCs, and now even including mobile gaming and cloud gaming." - Microsoft CEO Satya Nadella
Ako se ovo ostvari, a sve šanse su da hoće, to znači veliki zaokret od fokusa na Gamepass i PS extra pretplatničkih servisa i prelazak na izdavanje dosad ekskluzivnih igara na drugim platformama.
I sve nas to dovodi do šuškanja zadnji mjesec kako će sljedeći Xbox biti na mobilnoj ARM platformi i cak šuškanja kako će taj novi Xbox biti zapravo hardwareski neekskluzivan , tj. da će biti platforma gdje ce razni vendori moći izdavati svoje verzije hardwarea dok će Microsoftov biti OS.
Tome u prilog ide i Nadellina izjava o AI koji bi zamijenio klasično korištenje hardwarea za grafiku što podrazumijeva da se igre neće nativno izvoditi na novoj Microsoftovoj konzoli nego na serverima koje bi onda streamanjem i uz pomoću AI upscalinga se u većoj kvaliteti i rezoluciji izvodile na samoj konzoli.
Teoretski,ako to sve bude tako postoji mogućnost da bi Playstation Store mogao biti na sljedećem Xboxu i vrtiti Sony 1st party igre, ako Sony ne bude imao nešto protiv takve verzije budućnosti, odnosno ako se bude ekonomski isplatilo.
Ovo, sjetimo se, ne bi bio prvi pokušaj Microsofta sa izdavanjem mobilne platforme sa vlastitim operativnim sustavom, ali čak i na svom domaćem terenu, na Windowsima, Xbox store nikad nije zabilježio značajan uspjeh.
Čeka se još što će treći igrač, kralj mobilnog gaminga, Nintendo, imati za reći sa objavom svoje nove konzole i tu će se jasnije moći ocijeniti situacija u sljedećih nekoliko godina. Ostaje samo pitanje hoće li Microsoft rebrandirati XBOX koji od svog zacetka da budemo pošteni nije uspio značajnije poljuljati Nintendo, Playstation i Steam.