Screenshot iz otkazanog The Last of Us Onlinea otkriva Battle Pass i mikrotransakcije
foggy Fico ti je lijepo objasnio. Ne znam šta ti nije jasno.
Ja ću ti navesti primjer uspješne GaaS igre i pokazati ti da nisi u pravu.
Rainbow Six: Siege
Svake godine izađu 4 sezone.
S svakom novom sezonom dobiješ novog operatora ( igrivog lika s drugačijim sposobnostima), novu mapu ili rework stare, neki novi arcade mode, stalna poboljšanja itd.
Naravno, svaka nova sezona donese i novi battlepass.
Ne moraš ga kupiti i sav novi sadržaj ti je dostupan jer je besplatan.
Battlepass donosi samo kozmetiku, odnosno skinove za operatore i oružja.
Znači stvari koje nikako ne utječu na gameplay iskustvo.
Siege ulazi u 8. godinu.
Ti si mogao kupiti igru day one i nikada više ne potrošiti niti lipe na nju i normalno bi dobio sav sadržaj koji je izašao u tih 8 godina.
Od onih ljudi koji kupuju battlepass i troše na mikrotransakcije oni financiraju dodatni razvoj svih tih godina.
Pošteno.
@foggy druze gaas igre jednostavno nisu za Nas i ne vrijedi ti se sekirati. Naucio Sam pustiti ljude da igraju/rade sta hoce, a igara je stvarno toliko da jedna vise ili manje koju cu/necu igrati, ne predstavlja nista u zivotu.
Mene vise pati sto mi svi drazi serijali postaju open world i gube identität poput Dark Souls serijala (pardon Elden Ring) te Zelde, ali to je vec tema za neku drugu raspravu.
maverick Ma krenulo je kao zajebancija i onda citam komentare gdje se vec pod normalno i opravdano spominje taj uhljebski recept umjesto da se tjera vraga kao vodu na festama. Nista protiv nikoga, ali definitivno ne za sve te moderne online money cash pizdarije koje ne sluze nicemu. Losa praksa je losa praksa, nema tu cile mile. Igrao sam MHW, igra koja je dobivala content stalno, DLc, pa Rise koji to isto radi stalno, i nema tih sranja. Cudno, pa kak Capcom onda nije propao kad nemaju battlepass.
Fenix gaas je postao sinonim za pohlepu jer često developeri igre podređuju mikrotransakcijama, pa onda to isto rade i u nominativno SP naslovima. Ti si naveo primjer R6 koji je odličan, super primjer su i ostale Ubi igre, pogotovo Division, ali nije ljudima bez razloga dosta svega.
Evo, ovakav response sam ocekivao. Over and out. Svaka cast Feniksce
Mikrotransakcije su opravdane ako je igra free to play.
U nijednom drugom slučaju nije.
Ja takve igre neću dirnut štapom.
Mh je takoder krcat sa mikrotransakcijama od worlda na dalje. Istina, sve su kozmetika, ali sve smo to prije dobivali besplatno.
Mislim da su i dalje puno vise zaradili od mikrotransakcija nego prodanih igara.
Ne smeta dok ne diraju gameplay, ali i dalje nije primjer di dev iz svojeg dzepa updatea igru.
- Uređivano
sanzo Onda nije krcat, a ti si danas krcat krivom stranom rasprave
Niti jedna kozmetika nikad mi nije iskocila da je kupim, nijedna nije narusila igri u smislu kvalitete, kozmetike besplatne je bez pretjerivanja na vagone, i ovako igra ima 20 godina razvoja svih stilova koje nudi, a DLC Worlda kosta manje nego nova igra a kao nova igra je. Bez da sam platio lipe vise odigrao sam preko 1000h genijalne igre. Sad gdje su oni zaradili na toj igri me apsolutno ne zanima jer igra nije reklamirana kao tema rasprave.
Capcom je zato napravio mobilno smece MH igru gdje ce se nabrati jer ocito im nije dosta ako je tako kako kazes. Tj sigurno im nije dosta, korporacija su. Ako to nasteti serijalu, e onda se vracamo na fenixov citat. Iskustva kazu da svi nanjuse pare i sjebu sve sta su radili godinama. Zato to meni smrdi.
foggy gameri s naših prostora, općenito sa old PC backgroundom i vremenima PS1, 2, PSP, gdje je svaka igra bila piratirana, su zajebana sorta. Odrasli na tome, naglo su uletili u doba PS3/x360/steam generacije i agresivnih , copy-protection i anti-piracy programa.
U to doba, i nimalo slucajno su se naglo popularizirale i free to play igre i masivne MP igre. Svaki shooter, pa makar i action TPS ili fighter je imao MP komponentu sa mikrotransakcijama.
Usto, Sony (i donekle xbox) su isli na veliki push exkluzivnih igara kojih nema na PC gdje je piraterija jos zivjela po starom, uvelike je pomoglo i sto su PS3 i PS4 bili odlično zaštićeni od piratstva. PC developerima je ostala samo opcija ili davati masovne popuste na igre ili praviti f2p igre sa masom mikro transakcija. I to je ostala praksa i do danas.
U isto vrijeme, PS i xbox su uveli svoje digitalne online storeove gdje su stare i nove generacije gradile svoj library i prakticki iskorijenili pirateriju. Dolazak smartphonea u tu industriju je samo pojacao push na f2p live service igre sa MT kroz cijelu industriju. Negdje u doba PS4, kad su vidjeli da imaju dobru bazu korisnika na PSN, Sony je opet počeo gurati ekskluzivne SP igre da se diferenciraju od konkurencije.
I tu dolazimo na ovu generaciju gdje je za vrijeme pandemije apsolutno dominirao COD warzone i napravio dotad neviđenu zaradu na mikrotransakcijama i BPima, gdje su i najtvrdokorniji protivnici tog modela otvarali novčanike na svim platformama.
U biti, ispada da je cijelo postojanje tog modela igara rezultat pokušaja developera(industrije )da se izbore protiv piraterije, i s druge strane prilika manjim developerima da zarade brz dolar sa raznim Battle Royale klonovima, a isto sam tako uvjeren da veliki developeri zapravo ne vole taj model i da bi radije radili SP igre.
I još tako sam uvjerenja da su najveći krivci za negativan doživljaj takvog modela EA , Blizzard i Activision i to tim redoslijedom.
Naughty dog Factions situacija je baš indikativna kolika je količina entitlementa prisutna u gaming zajednici, pogotovo na istočno europskim prostorima, a taj sentiment se proširio i na ameriku. Htjeli bi i dobro i džaba i da još izdaju i vrhunske SP igre. Takav model je neodrživ ako bar dio igrača ne troši lovu, ili ako se nisu spremni oprostiti sa vrhunskim SP naslovima. isto kao što je bila neodrživa situacija sa masovnom piraterijom.
Nevezano za ovo. Ne kužim kako nitko iz Sonya ne vidi da je sad (bilo je i prije par god) pravo vrijeme za Killzone reboot ili remake?!
Ali ne čudim se..