Zadnje se igralo:
Ape Escape (PS 1; emulator) - PS 1 klasik čija je najpoznatija značajka igranje isključivo putem Dual Shock kontrolera. S Ape Escapeom sam najviše bio upoznat kao klinac putem frenda iz osnovne/kvarta koji je igru obožavao a poslije sam gledao malo starijeg buraza kako ju igra kad smo ju kasnije dobili. Bila mi je zanimljiva, ali tada nisam imao interes za prelaženje. Ape Escape je završio na popisu PS 1 igara koje sam htio odigrat te se savršena prilika za njegov prelazak ukazao u vidu ožujskog Game Cluba kolege @alexy .
Radnja igre je sljedeća: Specter, zvijezda majmunskog cirkusa, pronađe mehaničku kacigu koja mu poveća inteligenciju ali ga ujedno učini zlim. U takvom stanju skuje plan o osvajanju svijeta te da ostalim majmunima u cirkusu kacige te uz njihovu pomoć zauzme laboratorij Profesora, izumitelja pametnih kaciga. No, njihove planove osujeti Spike, lokalni dečko u posjetu laboratoriju, što primora Spectera na aktivaciju eksperimentalnog vremeplova što rezultira raštrkanjem Spectera, Spikea i ostalih majmuna u različite dijelove Zemlje i vremenskim razdobljima. Kako majmuni ne bi poremetili povijest, Profesor Spikeu daje zadatak da ulovi sve majmune prije nego što učine veliku štetu.
Suština gameplaya je da idete kroz različite nivoe (koji su podijeljeni po vremenskim periodima) gdje morate uloviti određeni broj majmuna da bi ste napredovali dalje. Kako napredujete kroz igru, dobivate razne uređaje koji će vam olakšati lov poput mreže (u principu glavni alat), radara, prijensone elise, praćke i dr. Osim majmuna, na nivoima skupljate Specterove novčiće koji otključavaju mini igre (skijanje, svemirska pucačina i boks) u vašoj bazi.
Pošto se radi o PS 1 igri te uporaba gamepada s analognim palicama nije bila u širokoj primjeni, Ape Escape dosta eksperimentira s kontrolama. Lijevom gljivicom se mičete dok desnom koristite alat. Opremu možete staviti na tipike sa simbolima radi bržeg pristupa, skačete s R1, L1 vam omogućuje pogled iz prvog lica dok s L2 i R2 okrećete kameru.
Vizualno se igra dobro drži. 3D modeli su dobro animirani, koristi se šarena paleta boja te je art design inspiriran animeom/crtićima za djecu. Zvukovna podloga bi rekao da je bolja odrađena. Efekti su solidni, soundtrack je miks različitih žanrova elektronske muzike (imate npr. electronicu, jungle, industrial i malo J-popa) dok je glasovna gluma najslabiji dio.
S obzirom na pozitivnu recepciju igre na Internetu, moram priznat da mi se nije toliko dojmila. Eksperimentalna narav kontrola podrazumijeva da su neki koncepti upravljanja razumljivi, ali njihova egzekucija nije dobro izvedena te utječe na glavni dio igre, platformiranje. Tome ne pomaže ni problemi s okretanjem kamere, koje je em nezgrapno em sporo. Uz to, valja spomenuti da dizajn nivoa u drugoj polovici igre naginje prema nepotrebno kompliciranom.
Unatoč tome, budu se isprobali ostali dijelovi serijala.
Wrath: Aeon of Ruin (PC) - Prije pet godina, novooformljeni 3D Realms je izdao Ion Fury, FPS temeljen na Build engineu (Duke Nukem 3D, Blood, Shadow Warrior) koji je bio dobro primljen od strane publike i recenzenata. Vidjevši ostvareni uspjeh, odlučili su to ponoviti ali ovaj put s Quake, tj. Darkplaces, engineom. Okupili su najbolje modere s te scene, dali im pare i slobodu djelovanja te nakon pet godina development hella i trzavica na relaciji studio-izdavač, izašla puna verzija Wrath: Aeon of Ruin. Ja sam prije par godina dobio ključ na Humble Bundleu pa sam odlučio isprobat igru da vidim na što liči.
W:AoR je dark fantasy FPS u kojem preuzimate ulogu Outlandera, zamaskirane figure koja se nakon duge plovidbe Vječnim Morem nađe na obalama nepoznatog i umirućeg kraja. Nedugo nakon iskrcavanja, sretnete Pastira Kolebljivih Duša, misteriozne figure u bijelom, koja vam objasni da su ovu zemlju osvojile sile tame te od vas traži eliminaciju tri korumpirana Čuvara kako bi zemlja bila slobodna.
Igru je najlakše opisati kao Quake epizodu Dimension of the Machine (ili moda Arcane Dimensions) s daškom Hexena. Nakon početnog nivoa, odvedeni ste u hub iz kojeg imate pristup pet nivoa. Svaki od njih ima runu a kad ih skupite sve, otvara vam se boss nivo. Nivoi su ogromni (prolazak jednog traje oko 50 min - 1h), prepuni tajni i neprijatelja te sejvati možete samo uporabom jednokratnih predmeta i svetišta (osim ako ne uključite opciju beskonačnog sejvanja). Kako bi ste mogli proći kroz njih, na raspolaganju imate devet oružja (koje svatko ima alternativni način pucanja) i power-upove koje možete iskoristiti kada želite (a la Hexen). Nakon što skupite rune i pobijedite bossa, ciklus će te ponoviti još dva puta.
Wrath mi ima jako dobru atmosferu koja je realizirana raznim lokacijama, kvalitetnim modelima, animacijama i teksturama te osvjetljenjem. Zvučni efekti su ok (iako sound mixing nije ponekad dobro naštiman) a glazba mi nije ostala u pamćenju jer se ne koristi prečesto.
Odustao sam od igre nakon desetak sati igranja prvenstveno zbog prevelikih nivoa i jer mi je gameplay petlja postala zamornija što sam duže igrao. Prelazak prve epizode traje kao cijela kampanja većine FPS-ova, a točka na i mi je bila kad sam se igri vratio vratio nakon Ape Escape i shvatio da nemam volje ju nastavit.
Slice & Dice (PC) - Fantasy roguelite igra u kojoj vodite grupu avanturista kroz dungeon run. Glavna caka u igri je da se borba vrti oko bacanja kockica. Svaki lik (uključujući neprijatelje) ima kockice čije strane predstavljaju različite napade ili sposobnosti. Kada ih bacite, možete dobivene strane dati svojim likovima kako bi izvršili napad ili možete ponovno baciti ako ste nezadovoljni ishodom. Borba ide tako da obje strane bace kockice ali vaša ekipa kreće prva, vidite što neprijatelji planira te shodno tome možete planirati potez. Kako idete kroz run, likovi mogu dobiti nove klase i nove predmete koji modificiraju njihove kocke.
Grafički je dost jednostavna igra. Imate pozadinu, pixelart portrete likova i lica kocaka (koje su 3D modeli) te UI. Zvučni efekti su napravljeni u maniri igara s treće i četvrte generacije konzola dok soundtrack nisam previše doživio.
Solidan roguelite. Trenutno mi neće zamijeniti Balatro kao glavnu sporednu igru, ali je dobar način za kraćenje vremena. Runovi u principu traju do 1h tako da je idealna za odigrat prije spavanja.
Sheepy: A Short Adventure (PC) - 2D platformer i prva igra MrSuicideSheepa, glazbenog YouTube kanala. Ne pratim dotični kanal već sam za igrao saznao preko bloga koji pokriva manje poznate indie igre. U igri preuzimate ulogu duha koji zaposjedne plišanu ovcu te istražujete ruševinu misterijoznog laboratorijskog kompleksa.
Glavni fokus igre je kretanje kroz okoliš. Nivoi su prostrani, ali ne preveliki, te imate skrivene kutke koje sadrže ili gramofonske ploče ili audio logove. Kako idete kroz igru, dobijete dodatne sposobnosti poput dvostrukog skoka ili velikog zaleta. Sheepy je osjetljiv te umre nakon jednog udarca ali nemate standardnih neprijatelja već su glavni izazovi boss borbe i razne zamke.
Igra koristi pixel art za likove i pozadinu te su spriteovi detaljni i dobro animirani. Kako bi doličilo autoru igre, tj. njegovom kanalu, soundtrack je kvalitetan te bi rekao da je sličan Ori and The Blind Forestu, samo s više elektronike.
Kratko, ali ugodno iskustvo (that's what she said). Sheepy je besplatan te ga možete nabaviti na Steamu ili Itch.io.
Bugs Bunny: Lost In Time (PS 1; emulator) - Kako sam u siječnju prolazio kroz Game Boy igre, htio sam niz završiti s retro igrama. Gledajući PS 1 popis, vidio sam Bugs Bunny & Taz: Time Busters te sam mislio krenut s tim ali sam odlučio ponovno odigrat Bugs Bunny: Lost In Time, njegovog prethodnika, jer ga nisam prošao 100% kao klinac.
Za one koji ne znaju, radi se o 3D platformeru sa Zekoslavom Mrkvom u glavnoj ulozi. Premisa je jednostavna: Zekoslav se na putu do Pismo Beacha izgubio te našao u maloj kolibi s čudnim strojem. Misleći da se radi o sokovniku za mrkve, on ga slučajno aktivira te na teži način shvati da se radi o vremeplovu te da je sada Izgubljen U Vremenu™ . Kako bi se vratio u sadašnjost, mora putovati kroz različite vremenske periode te skupljati satove i zlatne mrkve za upogonit stroj.
Svako razdoblje je zapravo hub s nekoliko nivoa koji se otvaraju kada skupite određeni broj collectiblea. Većina njih su punokrvni nivoi dok imate i posebne gdje se morate utrkivati ili odigrati nekakvu miniigru te boss borbe. Igra je slična Mickey's Wild Adventure u vidu da je zapravo posveta liku i djelu Zekoslava Mrkve. Neprijatelji su preuzeti iz crtića te prilagođeni vremenskim periodima a nivoi su ili doslovne preslike crtića ili uzimaju dosta elemenata od njih.
Vizualni stil pokušava evocirati stil raznih crtića ali kvaliteta modela odmaže u tome. Zvučni efekti su preuzeti iz istih, glasovna gluma je ok ali soundtrack, iako paše u igri, ne odskače previše.
Ok igra. Pomalo gruba, gledana iz današnje perspektive, ali meni zabavna. Najveće zamjerke su mi svojeglava kamera, loš dizajn nekih nivoa (looking at you, Carrot Factory) i što je nagrada za 100% prelazak malo drugačija odjavna špica. Nastavak će se odigrati, samo ne znam dal ove ili iduće godine.