Zadnje se igralo:
Mario's Picross (Game Boy; emulator) - Prošle godine sam na Video Games Chronicle malo čitao intervju s ljudima iz, meni tada nepoznatog, japanskog studija Jupiter, koji je ponajviše poznat po Picross igrama. U siječnju sam zbog problema s PC-jem na mobitel stavio Game Boy emulator te sam na jednom popisu najboljih GB igara naletio na Mario's Picross za koji je upravo zaslužan ranije navedeni studio pa sam ga iz znatiželje odlučio isprobati.
Premisa je jednostavna: Mario je ovdje arheolog (?) i pomažete mu pri otkrivanju zaboravljenih reljefa koji su slučajno u obliku nonograma. Gameplay je standradan za picross; ispunjavate mreže polja koja variraju od 5x5 do 15x15 kako bi ste na kraju dobili lik. Za svaku zagonetku imate 30 minuta vremena, no svaki krivi potez vam oduzima minute; što više grešaka, više gubite.
Igra ima 256 zagonetke podijeljene u četiri kategorije: Easy Picross, Kinoko, Star i Time Trial. Time Trial se otključava kada prođete prethodne tri kategorije te se od njih razlikuje po tome što nemate vremenskih ograničenja te vam igra ne javlja kada ste napravili grešku. Ovaj mod je više arkadske naravi te je glavni cilj imate što više bodova za bolji plasman na ljestvici.
Solidan picross naslov te mi je bio dobar način za ubit vrijeme na putu do i od posla.
Super Mario Land 3: Wario Land (Game Boy; emulator) - Wario Land sam još kao klinac prošao dva puta no nakon igranja Super Mario Land 2, došla mi je želja ponovno ga odigrat. Počeo sam na mobitelu, no input kontrola je bio previše traljav za platformiranje pa sam krenuo ispočetka na PC-ju.
Kao što naslov kaže, preuzimate ulogu Wario koji, nakon neuspješnog pokušaja osvajanja Mariovog dvorca u SML 2, se zaputi za Kitchen Islands, dom gusara koji su oteli brojna blaga uključujući zlatni kip princeze Peach. Cilj putovanja je jednostavan: pobijediti gusare, pronaći kip te ga prodati nazad Mariu kako bi Wario kupio još ekstavagantniji dvorac od njega.
S gledišta igrivosti, Wario Land se drugačije igra od prethodnika, ali ima sitne poveznice sa SML 2. To su:
- Ekran se ne zaključava kako napredujete kroz nivo te se možete vratiti na prijašnje dijelove
- Checkpointovi u nivoima
- Novčići imaju drugu svrhu u igri
- Dodatne živote dobijete kada ubijete određeni broj neprijatelja
Samo igranje je slično ostalim Mario naslovima, ali Wario je destruktivniji. Glavni potez u igri je zalet ramenom. Osim što vas kratko ubrzava, pomoću njega razbijate prepreke na nivoima te neprijatelji eliminirani njime daju novčiće. Uz to, možete pokupiti šešire koji daju jači zalet, moć riganja vatre ili kratki mlazni let.
Glavni cilj igre je skupljanje novčića te njihova količina na kraju određuje kakav će dvorac Wario kupit. Takav dizajn vas potiče na ponovno igranje nivoa kako bi ste skupili što više i pronašli skrivena blaga koja daju bonus prihode. Osim toga, na kraju svakog nivoa, za određenu svotu možete odigrati mini igre u kojima će te dobiti ili dodatno para ili živote (ovisno o vašoj sreći i spretnosti).
Vizualni dizajn je dobro odrađen uz pomoć kvalitetnog pixel arta i animacija. Zgodan mi je detalj što je trenutno aktivno odijelo vidljivo i u mini igrama. Zvukovna podloga je isto na razini. Zvučni efekti kreativno koriste Game Boyjev zvučni čip dok je soundtrack raznolik i dobro dočarava različite lokacije i scene, bilo da se radi o karipskoj obali, vulkanskoj unutrašnjosti otoka ili mini igri u maniri game showova gdje morate pogoditi u kojoj visećoj kanti se nalazi vreća s novcem a u kojoj uteg.
Sve u svemu, preporuka. Jedan od najdražih mi Game Boy naslova te mi ga je uvijek gušt odigrati.
Balatro (PC) - Poker s roguelike elementima. Za igru sam prvi put čuo kad su počeli izlaziti članci o njoj početkom prvog ovogodišnjeg Steam Next Festa. Nisam veliki ljubitelj pokera, ali sam ipak odlučio isprobati demo. Rezultat toga je bio prvi pre-order igre nakon pet godina. Nije ni odmogla cijena od 12 eura.
Balatro je strukturiran na sljedeći način: idete kroz osam rundi pokera koje se sastoje od tri blinda: malog, velikog i boss. Kako biste ih prošli, morate skupiti određeni broj bodova s raznim kombinacijama karata, a bossevi imaju posebne cake poput neuvažavanja određenih boja ili vuča karata licem dolje.
Zanimljivost u Balatru je da vam igra daje dosta načina poboljšanja vaših izgleda. Nakon svakog blinda dobijete novce i odvedeni ste u dućan gdje možete kupovati razne korisne stvari. Primarna pomagala su joker karte koji daju bonuse, najviše kad odigrate ruku. Oni variraju od jednostavnih bodovnih bonusa do negiranja određenih efekata poput poraza. Plus, prenosite ih između blindova, možete ih imati pet te nerijetko imaju sinergiju. Zatim imate tarot karte koje nestaju nakon uporabe, planetarne karte koje nadograđuju odigrane kombinacije, dodatne igraće karte, celestijalne karte, što su u principu jače tarotice, i vaučere, koji daju trajnije pogodnosti u trenutnom runu. Igranjem i gubljenjem dobivate nove stvari, uključujući špilove od kojih svaki ima neki efekt.
Prezentacijski je Balatro dosta jednostavan. Vizualni stil je razrađeniji Microsoft Solitaire s dodatnim animacijama i efektima dok se soundtrack sastoji od jedne pjesme te sam ga ubrzo ugasio te pustio ili glazbu s kompa ili neki podcast.
Moram priznati da sam ugodno iznenađen. Zasad Balatro tretiram kao igru koju odigram sa strane, kada ne želim trošiti previše vremena. No nerijetko mi se dogodilo da se planiran desetominutni đir pretvorio u višesatnu partiju. Preporuka, posebice ako su vam drage kartaške igre.
Narita Boy (PC) - 2D akcijski platformer inspiriran filmovima iz 80-ih, posebice Tron i The Last Starfighter. Narita Boy, hit igra konzole Narita One, je ustvari živuće digitalno kraljevstvo u kojem se bore snage dobra i zla, vođene programima Motherboard i HIM. Stvari se počinju mijenjati na gore kada HIM nekako uspije korumpirati Kreatora, tvorce igre, s planom da pobjegne u stvarni svijet. Kako bi to spriječila, Motherboard aktivira protokol Narita Boy, koji digitalizira jednog dječaka i daje mu posebne moći kako bi se mogao boriti protiv sila zla.
Gameplay je jednostavan: idite kroz različite lokacije koje su podijeljene na ekrane, borite se s neprijateljima i skupljate ključeve kako bi ste napredovali dalje. Cilj vam je obnoviti Kreatorova sjećanja (vinjete koji prikazuju njegov život) nakon čega se borite protiv HIM-a. Imate bliski i dalekomenti napad (koja oba možete pojačati držanjem tipke) te razne sposobnosti koje dobijete kako napredujete.
Najbolji dio igre su njezini vizuali. Umjetnički stil kombinira digitalno i organsko a realiziran je vrhunskim pixel artom i animacijama. Soundtrack je baziran na synthpopu ali mi nije ostao baš u sjećanju, izuzev pjesme u glavnom meniju.
Ok igra, ništa posebno izuzev grafike. Glavni problem mi je bilo što su kretnje malo labave te nemate dobar feedback ni u borbi ni tijekom platformiranja. Narita Boy sam počeo igrat dok mi je komp bio na servisu u siječnju te sam ga htio dovršiti ali sam jednostavno izgubio volju nakon ponovnog pokretanja.
Osim navednih, igralo se nekoliko demoa jer je u veljači bio prvi ovogodišnji Steam Next Fest. Skinuo sam 20-ak naslova, ali isprobao sam samo deset. Ostatak me gleda s desktopa te nisam siguran dal' ću ih igrati. Isprobalo se sljedeće:
- Balatro - vidi gore napisano
- Mullet Mad Jack - FPS inspiriran OVA animeom. @ZigguratVertigo sve objasnio
- Pepper Grinder - Platformer gdje je glavna mehanika fluidno kretanje uz pomoć bušilice
- #BLUD - Top down akcijska avantura nadahnuta crtićima iz 90-ih i Buffy, ubojicom vampira
- BioGun - 2D metroidvanija gdje se borite protiv virusa koji prijeti svjetskoj psećoj populaciji
- Crypt Custodian - Izometrijska metroidvanija od tvorca Islets u kojoj preuzimate ulogu mačke osuđenu na vječno čišćenje zagrobnog života
- Rollin' Rascal - 3D platformer inspiriran 3D Sonic naslovima
- Pacific Drive - Survival igra gdje autom istražujete napušteni američki poluotok
- Berserk Boy - 2D akcijski platformer
- Gatekeeper - SF akcijski roguelite