Ne znam pod što bi spadalo sljedeće što ću napisati pa ajde ovdje. Jedan je i razloga što sam se aktivirao malo opet na forumu jer me zaintrigiralo mišljenje većine ovdje. Dakle...
Igrom slučaja sam se našao pred nekoliko dana u društvu ljudi među kojima su bili developer za mobilne igre, prijatelj koji radi za Amazon u Lihtenštajnu te jedan dečko koji radi kao programer u jednoj IT firmi kod nas. Jedna tema se nadovezala na drugu i tako smo došli do videoigara. Tematika je nekako skrenula na težinu istih, a prva dvojica koja sam naveo su iznijeli tezu o tome kako u principu niti jedna videoigra nije teška. A sad kreće elaborat o tome, tj. njihove riječi koliko ih se sjećam. Prvo kreće ovaj Amazon guy:
"Stvar je u tome da niti jedna videoigra otkako se proizvode na većim tzv. težinama ne stvaraju igrači veći intelektualni ili motorički pritisak. Igrač ne mora više razmišljati o tome kako će nekog bossa pobijediti na Hard više nego li kako će ga pobijediti na Normal, jer se sve u principu svodi samo na povećanu dozu koncentracije, strpljenje i utrošak vremena. AI ostaje isti neovisno o težini, boss radi iste poteze, a jedino što se mijenja su health i damage kako lika s kojim se igra, tako i tvog protivnika. Što dobivaš novo na hardu? Ne viđaš ništa što nisi do sada vidio. Nije pred tebe predstavljena barijera koju moraš preskočiti na drugi način, već jednostavno moraš raditi istu stvar, samo duže. Dužina trajanja rađenja iste stvari se ne može kvantificirati kao da je tu stvar teže napraviti."
Programer mobilnih:
"U načelu i je tako, i programerima igara je ustvari najmanji posao tweakati te neke bazične statse likova koji onda kao utječu na težinu. Puca se jednostavno na umor i izostanak koncentracije igrača što dovodi do frustracije. Uzmi primjer najbezvezniju igru, nekad popularni flappy bird. Što je drugačije kod drugog skoka i kod 170og? Moraš jednako dobro tajmirati i procijeniti kada tapnuti po mobitelu, no u principu radiš isti posao, samo što ti se u um uvuče mantra da si daleko stigao, mozak ti javlja da je stvar sve teža i teža, no potpuno je ista kao kada si je započeo. Kod modernih igara boss nema novi set napada na ultra hardu, nemaš se čemu novome prilagoditi, uostalom zar ti nije uvijek cilj u igri ne primati damage. Znači ne bi smio dopustiti niti da te pogodi na normal niti na hard. Samo što ti igra na normal oprašta tvoju grešku, no ona je opet - greška. Igra nije teža, tvoje motoričke sposobnosti ne moraju biti brže, ti ne moraš dumati glavom 2 sata kako to sad riješiti, jer u principu nema novonastale situacije, samo je dugotrajnija i traži više koncentracije."
Ja sam se tu nadovezao kako mislim da ipak ti moraju biti motoričke sposobnosti brže i kako se obrasci ponašanja neprijatelja u modernim igrama znaju mijenjati, na što me poklopio amazon guy:
"Obrasci se mijenjaju, ali i dalje su isti napadi zar ne? To što ne ide napad 1 pa 2 pa 3, nego sad ide 2 pa 3 pa 1 ne mijenja stvari, i dalje si iskusio sva tri napada i samo je stvar koncentracije da prilikom početka napada znaš koji je" - onda je uslijedio jedan mali preserans - "osobno mi nije jasno zašto bi itko igrao nešto na hard jer je realno to, ako voliš igre, gubitak vremena koji možeš utrošiti na drugu igru. Dobivaš istu količinu zabave, imaš samo prividni dojam da te igra izazvala na nešto teže, ali si radio sve isto kao na normalu, samo duže. Meni osobno to nije sense of achievement. Igre su namijenjene zabavi i svatko tko se može normalno koncentrirati i želi utrošiti svoje vrijeme, može riješiti i teže levele, no ne vidim razlog za to."
Tu sam ja uletio s pričom: "očito bi po tebi onda svi najbolji igrači trebali biti zen majstori istočnoazijske kulture. Je li zato Azija i dominantna u esportsu?"
I onda je tu priča stala jer se ja zajebavam i jer sam borderline rasist. 😄 ovaj treći momak, programer, je bio jedini i kojeg sam malo bolje poznavao pa mi je rekao: ima razloga zašto nisam ništa pričao, doživio sam ovako nešto već 😀
Uglavnom eto, ne znam kakvo je vaše mišljenje, doživljava li itko to na sličan način kao oni, i koji bi bili kontraargumenti da ste vi upali u tu raspravu.