wooddiebone Ne znam odakle ti taj dojam. Ja o Spider-manu pričam jako objektivno od izlaska same igre.
Nikad nisam spominjao igru u kontekstu najbolje igre generacije, možda meni subjektivno najdraže da, ali svjestan sam svih njenih mana jer ih tražim ko sova miševe u 2 ujutro pošto su mi kao fanu SM igara prečesto servirana govna i imam PTSP.
Dojam je graden kroz dulje vrijeme jer se sjecam objava vise ljudi na racun Spider-Mana, medu kojima si bio i ti. Zao mi je, ali jedno je hvaliti stvarne aspekte igre, a posve je drugo govoriti o "raznolikom sporednom sadrzaju". Svaka sporedna istraga ide istim tokom dogadaja. NPC-evi su napisani samo kako bi postojali i svaki od njih vodi jednom jedinom cilju: borbi. Jedino sto preostaje je hoces li do te borbe doci utrkom kontra vremena ili pracenjem nekoga po ulicama Njujorka grada.
Usporedivati sporedni sadrzaj Spider-Mana s worldbuildingom Controla, koji kroz papirologiju koju pronalazis gradi svijet s kojim ces se tek susresti i pritom najavljuje sitnice koje ti mogu pomoci shvatiti odredenu situaciju ili vidjeti neku prednost ili manu u neprijatelju jednostavno ne drzi vodu. Govorimo o igri koja je mozda i jedina uspjela od papirologije napraviti nesto zanimljivo i interesantno.
Fascinantno mi je da ti je Spider-man upao u oko s tim, a Tsushima koja je doslovno strukturirana kao PS2 igra, nije.
Postoji vrlo jednostavan razlog. Tsushima ima vrlo standardni otvoreni svijet za danasnje igre, ne istice se po gotovo nicemu, osim po jednoj stvari – svaki, apsolutno svaki komadic svake aktivnosti krojen je prema japanskoj kulturi. Svi klasicni primjeri collectiblesa zamaskirani su u japansku kulturu. Pisanje haikua, rezanje bambusa, to se ne uklapa u ostale open-world igre. Lov na golubove i pracenje pojedinca do borbe? Apsolutno svaka igra moze imati tocno taj okus aktivnosti.
Tsushimine su aktivnosti torta koju das napraviti u slasticarnici. Ne onoj skupoj, nego onoj za koju znas da ce ju napraviti korektno i imat ce okus torte. Spider-Manove su one Ledo torte koje imaju okus obicnog Twice sladoleda.
Ti se postavljaš kao da sve pršti devetkama i desetkama u zadnje vrijeme i kao da je Spider-man bio fundamentalno broken igra, ali to nije ni blizu mišljenja velike većine igrača.
Ne znam gdje sam tocno to rekao, dapace, rekao sam da je rijec o cvrstoj osmici. Ono sto sam naglasio je da postoje jasno vidljivi nedostaci koji se jednostavno ne smiju ignorirati ako zelimo vidjeti napredak u kvaliteti. Jedna kritika ne znaci da je igra potpuni raspad i mislim da si i sam svjestan da to nigdje nisam napisao niti na to ukazivao.
U moru jedva igrivih potrganih hitova koji izlaze u zadnje dvije generacije, ti tehnički perfektnu, prezabavnu i kako kome adekvatno raznoliku igru predstavljaš kao da ima kritične game dizajn probleme, a (ak se dobro sjećam) donedavno si skakao na svaki post u kojem neko u negativnom svijetlu spomene Ubisoft i njihove šablonske open worldove.
Assassin's Creed od Originsa pa do Valhalle ima zivlji i kvalitetnije dizajniran svijet od Spider-Mana. Isto kao i Tsushima, ulaze u predstavljanje svih aktivnosti u kontekstu svoje kulture. Stovise, sve tri su uzimale kao inspiraciju Witcher 3. Dok je Valhalla bila manje kvalitetna od dva prethodnika, Origins i Odyssey su imali:
- Istrazivanje znamenitosti na interesantan nacin (dungeoni sa zagonetkama, isprepletene AC i stvarnom mitologijom)
- Sidequestovi koji su rijetko bili kvalitetni, no od Odysseya postaju razradeniji od necega sto postoji u Spider-Manu
- Borbe protiv mitoloskih bica koje traze vjestinu i prilagodljivost od igraca
- Istrazivanje ne samo kopna, vec i mora, u potrazi za materijalima koji poboljsavaju ili oklop ili oruzje ili vjestine
- Razlicit pristup borbama, od borbe na konju, do borbe na nogama i na moru
Daleko od toga da je AC savrsen primjer otvorenog svijeta, ali je naspram Spider-Mana itekako moderniji i aktualniji.
Postavljas se u agresivno-obrambeni stav kao da netko tvrdi da je rijec o groznoj igri, a ne da ukazujemo na odredene nedostatke koji stete inace korektnoj i vrlo zabavnoj igri. Spider-Man ima 87 na Metacriticu i u kontekstu ostalih igara iz 2018. jednostavno ne vidim na koji je nacin toliko visoka ocjena opravdana.