Uglavnom sve one igre koje su najbliže tabletop RPG-ima. Pošto teško da možeš imati dungeon mastera, onda barem bi trebala postojati kreacija lika i da mi kao igrač "budemo taj lik", a ne da nam igra da, primjerice Geralta - on je već definirat u startu. Pa onda karakteristike s kojima se počinje, klasa itd.
A onda, moralne i nemoralne odluke koje stvarno mijenjaju tijek radnje i granaju igru, a ne da imaš iluziju gdje se sve na kraju ipak svede na isto i eventualno pred sam kraj imaš par različitih krajeva. Dakle, drugim riječima, kompleksnu i razgranatu radnju koja utječe i na tvog lika i na sve ostale. Tu već odmah pada gotovo sve što zovemo RPG u igrama.
Takve igre bi eventualno bile stari Wizardry ili Ultima (čijem postojanju cijeli japan može zahvalit postojanje JRPG-a), prvi Wasteland, Diablo ili prvi Fallout recimo. Mislim sigurno ih ima još, samo valja iskopat.
A ne da mi netko Deus Ex nazove RPG-om, a favorizira se samo stealth pristup napram pucanja. Umjesto da recimo stealth daje više bodova za stealth osobnosti, a napucavanje daje više bodova za weapon skillse i tako - da mi se Adam točno razvije po mom načinu igranja kad već ne mogu ništa drugo mijenjat. I tak… Dalo bi se o tome raspredat