doctorfreak Ma ja se apsolutno slažem sa tobom, osobno ne podržavam općenito niti igram bilo kakve igre u koje je uključena bilo kakva vrsta mikrotransakcija, bilo da je p2w ili čista kozmetika. Čak i ako zaigram ne trošim novce na takve bedastoće stoga i nisam neki fan EA, Ubisofta pa i Square Enixa. Opet kažem za mene Tlou "vrijedi" iz nekog kompromisa prema dvojci kolega koji su već X igara uzeli čisto zbog mene i podijelili ih samnom da ne igram sam.

Apsolutno se slažem da Tlou kao takav koji je zapravo samo vizualno napravljen od 0 ne vrijedi 600kn. Ali nažalost šta je tu je, brzo će joj pasti cijena. Ja sam osobno Elden Ring ps5 verziju mj i pol nakon izlaska prodao za 300kn, unatoč tome što mi se i dalje igrala oduzimala mi je previše vremena, a vrijednost joj je brzo pala unatoč ogromnoj popularnosti, tak će i tlou.

doctorfreak

Dobro mu brada narasla od prošli puta i lijepo je oblikoval ali nije zato stigel na kvarcanje.

Ljudi i dalje fulaju poantu da nije uopće riječ o tome je li nekome vrijedno dati te novce ili ne. Poanta je da time što daju 80€ postavljaju standard da i ostali podižu cijene. I onda će Sony opet podići ili Xbox pa će onda se opet kupovati i pratiti taj trend.

Ako je vama vrijedno, dajte pare, ali jednu stvar nemojte ni negirati ni izbjegavati, a to je odgovornost koju imate za posljedice vaše potrošnje. Svatko bira na što troši i koliko troši. Svatko ujedno i pridonosi tome da je ta potrošnja standardizirana jer se govori da je to prihvatljivo.

Sada je vrijedno novca, a kad postane 100€ bit će: "Kako to?"

    Fico cijena igara je otišla gore jer jednostavno cijena izrade igara danas ne košta više kao u eri ps2 i u kojima ti je trebao team od 10tak i manje developera.

      Stvar je vrlo jednostavna. U ekonomiji postoji i nešto što se zove percipirana vrijednost proizvoda. Ako nam nešto vrijedi 100€, plaćat ćemo 100€.

      Ako ne vrijedi, nećemo davati 100€ za igru i izdavači će shvatiti da im se ne isplati stavljati cijenu od 100€ i stavit će realnu cijenu.

        led_zeppelin Ove izlike mi je stvarno dosta. Jedino Sony ima 80€ cijene. Jedino. Sony. Svi ostali AAA izdavači prodaju igre ili po 60€ ili po 70€.

        I stvarno ne razumijem kako se može ignorirati konstantno rastuća popularnost koja je probila sve rekorde u vrijeme COVID-a, sve prisutnije mikrotransakcije i politiku da igre budu gotove tek nakon 2 godine kad izađu svi DLC-i koji se dodatno naplaćuje. Ne raste samo trošak izrade.

        buz Postoji i nešto što se zove ljudska odgovornost i ima je zabrinjavajuće malo.

          led_zeppelin Super samo si zaboravio i da rastu prihodi. Pogledaj bilo koju imalo kvalitetnu igru i njihovu zaradu zadnjih godina. Pa sami se hvale sa stotinama milijuna zarade. Više manje su brojke javne.

          Da se ne prodaju po višim cijenama i dalje bi zarađivali i više nego dovoljno. Problem je što ovo dovoljno nikad nije dovoljno.

          I naravno da je lakše radit remake nego baš sve iz nule.

            Fico Ima, ali sony si može priuštiti taj monopol. Sjeti se ere ps2 čak me i ispravi ako griješim, ali igre iz ere ps2 original su bile 400tinjak kn.

            Danas imaš timove od stotine pa i tisuće ljudi koji razvijaju jednu igru godinama ( o kvaliteti same otom potom ), ali troškovi razvoja za AAA igre su cifre u milijunima, na to nadodaš ogromne troškove marketinga na koje troše izdavači poput EA, Ubisofta, Bandai-a, Square Enix onda imaš PS Store na kojem se također naplaćuje pozicija igre.

            Odnosnk kada ti i ja otvorimo store i prva igra koju vidiš bude npr. Nba 2k23 to su cifre od kojih te zaboli glava da ta igra tebi bude prva na naslovnoj kad uđeš u store. I to sve naravno košta i diže cijenu same igre, meni je uvijek bilo da kažem nerealno da digitalna igra košta jednako kao i verzija na disku.

            Jer realno disk verziju treba staviti na blue ray, tu ti je kutija, print, distribucija. Ali onda opet od svake prodane digitalne ogre na store-u sony uzima ako se ne varam 30%. Što se tiče naslova koji nisu AAA slažem se da su jeftiniji, ali su isto poskupljeli malo bolji indie naslovi su prije bili po 200-300kn evo ti danas Steelrising indie igra 530kn.

            Nažalost to je tako moj novčanik to ne voli jednako kao niti tvoj, ali kažem evo još jedan banalni primjer samsung, xiaomi telefoni. Novci koje Samsung troši samo na marketing su neusporedivi sa mogućnostima i novcima koje troši jedan Xiaomi odnosnk ne troši, što je ujedno i razlog zašto si u njihovom taboru dobio iste specke za manje novaca. Ali se xiaomi koristio drugim trikovima reklamama unutar miui-a, flash sale-ovima unutar ali expressa i da nejdem dalje u off topic.

            Evo npr. otvorim sad PS store prva igra tlou, da ni ne pomišljam koliko je ND potrošio na marketing da Tlou iskače na sve strane kao pašteta, uz samu seriju koja slovi kao jedna od najskupljih dosad. A mi ili barem mi koji imamo hbo max od dolaska ćemo pogledat cijelu sezonu po cijeni od 35kn mjesečno. Nažalost danas to sve diktira cijenu troškovi proizvodnje, marketing, monopol koji sony drži u šaci glede igri. Jbg, promjenu možemo dobiti jedino ako sve što nam smeta nećemo podržati novčanikom.

              doctorfreak Apsolutno ali drže monopol i zato mogu šta hoće, nas naravno nitko ne tjera da kupujemo. Da mi je puna kapa remastera/remake-ova apsolutno.

              Da li je to nedosatak ideja, igranje na sigurno ili jednostavno uzeti ispričanu priču provući je kroz novi engine i prodati po novom uz "minimalno" truda to je nešto o ćemu možemo samo nagađati.

              led_zeppelin cijena igara je otišla gore jer jednostavno cijena izrade igara danas ne košta više kao u eri ps2 i u kojima ti je trebao team od 10tak i manje developera

              Za ovu igru su većinu toga imali riješeno, ovo nije igra od nule pa da košta razvoj, izvedba i marketing. Svejedno je cijena otišla gore. Koji je opravdani razlog za to?

              Također danas igre dodatno zarađuju kroz DLC-ove, mikrotransakcije, osnovna verzija, napredna verzija max verzija. Gaming industrija konstantno raste, novih korisnika nikada više. Stvar jednostavno u današnjem općem mentalitetu, grabež koliko god ide a nebo je granica. Stalno se testira koja je gornja granica po kojoj su ljudi nešto sprani platiti.

              led_zeppelin Ispravi me ako griješim, ali ovdje pišeš kako te smeta monopol, kako te smeta što se toliko naplaćuje, ali napravio si preorder TLOU Part I?

                Ja i dalje stojim pri prvotnom mišljenju kad sam vidio najavu i cijenu, odnosno, da je ovo čisti cash grab, koliko god se radi o ponajboljoj igri ikad i koliko god je dobar ovaj upgrade koji je dobila.

                S druge strane, samo poprilično nesnalažljiv kupac će platit ovo 599 kn (tih famoznih 80€), s obzirom da smo mi u Sancti unazad 2 mjeseca u par navrata imali po 15-20% na igre te se ta cijena komotno mogla pristojno smanjit. I drugi shopovi imaju dobre cijene (Gamershop trenutno na 484 kn, npr).

                Naravno, u mojim očima je i dalje to preveliki iznos, al definitivno se je mogla izbjeć full cijena, tak da ne treba ni tu sad tolko kukat.

                U digitalno izdanje ne ulazim.

                  Tuhy To što pišeš stoji, no isto tako, ako sam dobro vidio, skoro 80% Sonyjeve prodaje igara u prvom kvartalu bilo je digitalno. Kod nas je kupovina fizikalije još uvijek relativno popularan pojam, no čini mi se da je vani digitalija itekako preuzela kontrolu.

                  Fico Ne kažem ja da me smeta monopol, samo da ga sony drži u šaci borit protiv toga se možemo jedino ne kupnjom.

                  Da obrazložim opet svoju kupnju Tlou-a share-am acc sa dvoje kolega uz kompromis da jedan, drugi, odnosno treći kupuje relativno igre koje nam se svoj trojci igraju. Meni se od trenutne ponude novih igara na store-u ne igra ništa ponuđeno osim Steelrisinga ( kojeg uzima kolega ) i Tlou kojeg uzimam ja, treći pak uzima Ragnarok sve digitalno i tako si share-amo pod navodnike štedimo.

                  Dodatan razlog je opet kažem kao bivši pušač trošio sam do 1000kn mjesečno na cigarete od kojih složiti ćemo se nemam apsolutno ništa. Od ove igre jednokratnih 600kn ćemo se neko vrijeme zabavljati nas troje pa mi je to neki kamen sa srca napuhane cijene.

                    Fico nije istina, odi na PSN store, otvori preorder sekciju pa vidi kolike third party igre kostaju, isto koliko i Tlou

                      doctorfreak Jel se ovdje recenziraju zvučnici ili igre?

                      Nebitno recenzira li se igra, auto ili ručak. Zašto bi recenzent pretpostavljao što je meni skupo ili nije?

                      renda nije istina, odi na PSN store, otvori preorder sekciju pa vidi kolike third party igre kostaju, isto koliko i Tlou

                      Renda, sine, prikaži mi starije third-party igre koje su koštale 80€ u svom Standard Editionu. Ja ne mogu vjerovati da se ova rasprava ponavlja. Naravno da ćeš sada u pre-orderu imati određene naslove koji rastu u cijeni, poput Forspokena ili EA/2K sportskih naslova. Zato jer mogu! Jer je Sony pionir cijene od 80€ i jer ljudi kupuju samo zato da bi imali! I znaš što je najfascinantnije? Te se cijene povećavaju samo na konzolama. Hogwarts Legacy je na Steamu dostupan za 60€. Ista verzija kao za konzole i košta 15€ manje nego na PS5.

                      Posljedice glupog trošenja dolaze na naplatu, a ljudi i dalje odbijaju priznati da njihova potrošnja ima utjecaja na tržište jer im je najbitnije da se oni zabavljaju. Ova rasprava je toliko depresivna.

                      led_zeppelin U redu, i to vrijedi jer se na tri osobe dijeli jedan primjerak, no i dalje je riječ o podržavanju preordera i cijene od 80€ jer je prodaja i dalje prodaja.

                      Nije igra skupa nego vi niste u HDZ-u

                      @Tzereen a nije bas tako, jer i verzija iz 2013. ima glitcheva. Sjecam se da prilikom onog suljanja na samom pocetku po kisi, likovi su se zglichali i zabijali jedni u druge, jer nisu pratili moj tempo. Morao sam reload cijelog levela da ga prodem.

                      Sto se tice cijene, ogledni primjer cash graba, preskupe graficke postavke i modovi