sanzo Ok, to je tvoj odabir na kraju krajeva, ja jedino mogu pisati o tome što znam, a ljudi na kraju donose svoj odabir.
Sve stvari koje si govorio o telemetriji, odgovornosti igrača prema drugima i pasivnom poticanju loših praksa u industiriji su i dalje promjenjive na obe igre.
Apsolutno, vrijedi za svaku igru i, kako se kaže, savršenstvo je neprijatelj dobrog. Trebamo znati procijeniti gdje popustiti, a gdje ne. Po meni je Immortal igra koja se jedino bojkotira na način da ju se uopće ne igra. Primjerice, angažirali su PM-ove iz kockarnica u Vegasu i to mi dovoljno govori o štetnim praksama u igri. S druge strane, koliko god ne volim Epic, Fortnite je dobar primjer monetizacije F2P igre. Sve je u kozmetici, od likova, odjeće pa do plesanja. Osim toga imaju najkorektniji battle pass sistem u čitavoj industriji.
F2P igre su neizbježan segment industrije, no na igračima je da reguliraju da monetizacija takvih igara bude korektna. Svaka F2P, proširio bih čak i rekao live service igra, mora nekako zaraditi. Ako je to na temelju nečega poput kozmetike, to je u redu kompromis između igrača i izdavača ukoliko garantira višegodišnju potporu i daljnji razvoj igre.
Možda je F76 mrvicu manje loš, možda je i puno manje loš, ali ako je stvar principa i dobrobiti gaminga, ne bi trebao igrati ni jednu od njih.
Donekle se slažem. Mislim da se pozitivne promjene trebaju nagraditi na neki način, makar uložiti vremena da se malo igra. Kažnjavanje takvih promjena samo pokazuje izdavaču da nema smisla popravljati igru, a ako su slučajno već zaradili na njoj (Immortal je u prva dva tjedna natukao $24mil), onda će se takav obrazac razvoja prenijeti i na druge igre.
Fallout 76 je zaslužio sve kritike i potpuni bojkot nakon što je igra izašla, isto kao što ja zaslužila drugu šansu nakon promjena koje su napravili. Kada bi Immortal sveo MTX na kozmetiku, rekao bih da igra zaslužuje drugu šansu. Međutim, sumnjam da je to moguće s obzirom na to da je jedan od temelja igre upravo ovakav način kladioničarske monetizacije.
Da se vratim na originalnu temu, mislim da isto vrijedi i sa Cyberpunkom. Igra zaslužuje drugu šansu jer sadržaj stvarno je kvalitetan. I dok nije nužno riječ o odličnoj igri, vrlo je dobar naslov, odličnog pisanja, zabavnog combata i atmosferičnog svijeta koji je vrijedan barem jednog prelaska. Najbolji način za bojkotiranje 2077 je bio u periodu povrata novca. Svatko tko je stvarno htio učiniti nešto kao znak prosvjeda, imao je priliku tražiti povrat novca.
Prije bi igrao besplatnu igru koja je provjereno zabavna i nema bugova nego igru koju moram platit, a za to dobijem krš i moram čekat 2 godine da ju dovedu do igrivog stanja.
Samo na kratko da se dotaknem ovoga, zbog toga je bitno zagovarati transparentnost recenzija, a još je bitnije ne prednaručivati igre ili ih kupovati na dan izlaska ako nije u potpunosti jasno iz recenzija o kakvoj je igri riječ.
Ono što uporno pokušavam reći je da svatko bira što želi igrati i dok se meni ne mora svidjeti što netko igra, to je individualna odluka. Međutim, bitno je onda biti svjestan da ta odluka utječe i na ostatak zajednice, a ne zanemariti ono što stoji pred očima. Zbog toga je nekad korisno i poželjno preskočiti neku igru, koliko god bila zabavna, za dobrobit budućnosti industrije.