Blamiraš se jer ni ne znaš koliko su igara izdali, a onda se ovdje postavljaš kao da je netočna informacija realna činjenica. Postoji jako fina razlika između mišljenja i kako se ono predstavlja i bacanja riječi nadajući se da će se iza njih skrivati kvalitetan argument.
Prva stvar, izbacili su jedanaest igara od kojih, ako baš želiš, se može bez problema izdvojiti šest igara većeg budžeta. To su redom:
- The Witcher (2007),
- The Witcher 2: Assassin of Kings (2011),
- The Witcher 3: Wild Hunt (2015),
- Gwent (2018),
- Thronebreaker: The Witcher Tales (2018),
- Cyberpunk 2077.
Od svih navedenih igara, Cyberpunk 2077 je ona koja je dobila najviše negativnih kritika, no za svaki slučaj, spomenut ću i The Witcher Adventure Game koji mi stoji u libraryju i nisam se mogao natjerati igrati dalje od pola sata. Jest da je to zamišljeno kao mobilna igra, ali to uopće nije igra za mene te sam uz to iskusio i tehničke poteškoće (primjerice, COTD).
Prvi Witcher je igra koja vizualno nije bila u samom vrhu ponude, a isto se moglo i reći za glasovnu glumu. Međutim, u svemu ostalome, to je izuzetno kvalitetan RPG koji je postavio temelje vrhunskoj trilogiji. Od glazbene podloge pa do razgranate priče koja uključuje i jedan ogroman istraživački quest koji može utjecati na sudbinu bitnih likova pa sve do atmosferičnog dizajna lokacija, osvjetljenja i pejzaža, The Witcher je jedna od najatmosferičnijih igara koja je ikada izašla. Dok će svakako biti onih kojima će biti odbojna zbog toga koliko je ostarjela, to je igra koja je u svoje vrijeme bila hvaljena te je gotovo jedine kritike primila na račun bugova. CDPR se angažirao i izbacio Enhanced Edition Director's Cut koji ne samo da je ispolirao igru, već je dodao novi sadržaj i mogućnost izrade modula, što je omogućilo igračima da rade svoje priče u svijetu Witchera. To je ujedno i postavilo temelje jednom od glavnih obilježja CDPR-a, izdavanja bogatijih verzija dulje vrijeme nakon što je izašao original.
Čak se sjećam i recenzije u Gameplayu. Dobila je 17/20.
Pri izradi nastavka, CDPR je iskoristio svoje novodobiveno iskustvo te je sve elemente borbe spremio u ladicu i uveo novi sistem, onaj puno bliži modernim akcijskim RPG-ovima. Pritom su napisali jednu od najboljih političkih priča u igrama. Dan danas ne znam koja je igra na toliko kvalitetan način odradila političku temu. Sistem borbe je svakako bio bolji, iako je imao svoje probleme, poput onoga s prejakim backstab napadom. Grafički je igra predstavljala vrhunac industrije, zvučna podloga je i dalje zadržala visoku kvalitetu, dok je glasovna gluma bila na razini igara AAA budžeta. Kasnije je također izdan Enhanced Edition koji je potpuno restrukturirao posljednji čin te dodao dva nova questa koja prije nisu bila prisutna.
O Witcheru 3 mislim da ne moram puno pričati. Igra koja se tretira kao kandidat za igru generacije, a nekima i kao jedna od najboljih igara svih vremena. Jedino bih nadodao kako je igra dobila i dvije ekspanzije nevjerojatno visoke kvalitete, među kojima se priča Hearts of Stonea pogotovo isticala kvalitetom.
Gwent je nastao kao rezultat popularnosti mini igre iz trojke, a sama implementacija je bila uspješna u svojoj prvoj verziji. Potom je igra dobila nekoliko ažuriranja, od kojih je jedno narušilo kvalitetu igre, da bi potom igra dobila potpuni redizajn koji je Gwent uzdigao na posve novu razinu te ju pretvorio u igru koja danas ima svoja eSports natjecanja. CDPR nastavlja podržavati igru redovitim ažuriranjima i dodavanjem predivno dizajniranih kartica.
Thronebreaker je izašao iste godine i nadmašio sva očekivanja. Riječ je o vrlo kvalitetnoj igri koja je standardni Gwent pretvorila u puzzle game koji je u svojoj pozadini imao punokrvnu RPG priču s dugoročnim posljedicama određenih odluka. Bila je vrhunski optimizirana i ispolirana, imala je kampanju od 30 sati, vizualno je bila atraktivna te je glasovna gluma bila na razini očekivanoj od studija iza igre kao što je The Witcher 3.
Cyberpunk 2077 je s razlogom dočekan na nož. Razni skandali vezani uz nedovršenost igre i jasan lažni marketing svakako su se obili CDPR-u o glavu. Međutim, igra je nudila raznovrstan gameplay, solidnu, iako prekratku priču, odličnu glasovnu glumu i OST, kvalitetan vozni model, raznovrstan dizajn pravog cyberpunka, odlično okarakterizirane likove te je grafički bila predivna. Verzija za konzole prošle generacije bila je ništa više od sramote koja nije trebala doći na tržište. Cyberpunk 2077 je nedovršena igra koja bi u nešto ispoliranijoj verziji bila prihvaćena kao solidan akcijski RPG, no ovako će poslužiti kao pouka developerima i izdavačima te ujedno i samim igračima kada je u pitanju prednaručivanje igara.
CDPR je studio koji je svoju kvalitetu dokazao više puta i nju negirati, nakon što je to dokazao reakcijama igrača, kritike i samim financijskim rezultatima, je zavaravanje samoga sebe. Kvaliteta Cyberpunka ne opravdava revizionizam kvalitete njihovih prošlih naslova.