Opet Deadwalker filozofira, no nevermind - tema RPG.
Sve se danas voli nazivati tim žanrom, no istovremeno gotovo da ga više i nema. Očekivao sam da će nakon Dragon Age: Originsa punokrvni (c)RPG konačno zaživiti i u raskoši pune AAA produkcije, no od onda umjesto toga gledamo stagniranje žanra u svim pogledima. Sve se na neki način "automatiziralo", čime se ubila osnovna esencija žanra, a to je da si igrač definira lika kakvog želi sa svim mogućim atributima (a ne samo izgled, iako je i toga sve manje).
Umjesto toga, dobivamo u pravilu preddefinirane likove sa svojim osobnostima, glasom i setom skillova koje je odredio developer jer je to više filmski i pogodnije za reklamiranje igre. Od RPG-a su jedino ostale aktivne i pasivne vještine / perkovi / nazovite to kako želite, no i to nekako postaje manje bitno za korištenje budući da je žanr uglavnom otišao u akcijske vode pa igrač može spamati mahanje mačem, pucanje puškom ili nešto deseeto što vidimo u pravilu u akcijskoj avanturi / pucačini i drugim žanrovima. I vještine poput otvaranja zaključanih škrinja / vrata su se riješile kroz bedaste mini igre koje svaki debil riješi, dok u dijalozima karakterne osobine protagonista uopće se ne mogu iskoristiti pa sama svrha dijaloga gubi bilo kakav osim da igrač u određenim trenucima odabare jedan od dva moguća scenarija završetka igre koje je pripremio developer.
Da ne duljim - jesam li jedini kojima nedostaje pravi RPG ili je svima ok da igramo interaktivne filmove s predefiniranim likovima i s minimalnom dozom utjecaja na svijet u kojem se događa radnja igre?
Odumiranje RPG-a
WRPG je meni u punom smislu ostao Neverwinter Nights kao pravi primjer kako bi to trebalo izgledati. Prije samog početka igranja, čovjek izgubi punih sat vremena na odabir lika, klasa, podklasa, svakog drekeca. Osobno bih volio da je to must have u svakom WRPG-u, iako više preferiram JRPG-ove.
Kakav je ovaj Divinity: Original Sin (Enhanced Edition izašao na PS4)? Zar nije on kao bio jedan od onih RPG-ova koji nije otišao u smjeru zaglupljivanja radi veće prodaje?
Bilo bi zgodno doživit nešto a la Planescape Torment u ljepšoj grafici, ali ipak...
Koga interesuju old school isometric rpg-ovi u novom ruhu svakako ne propustite Pillars of Eternity i Divinity: OS.
Prvi je kreacija Obsidiana, developera Fallout: New Vegasa, Neverwinter Nightsa i Star Wars: Knights of the Old Republic II, veterana industrije, koji su željeli napraviti rpg po uzoru na staru kvalitetu bez sputavanja od velikih izdavača, a uz pomoć velikog odaziva na Kickstarteru u tome su poprilično uspjeli.
Velika preporuka, par mojih screenova tko već nije vidio u screenshot temi:
Ok, nisam možda najbolje započeo topic.
Ima naravno novih RPG-eva koji dobro nastavljaju tradiciju svojih uzora iz kasnih 90-ih, no više sam ciljao na to da gameplay dizajn ovih "modernih RPG-eva" više počiva na ograničenjima, nego li na slobodi. Developeri više-manje sve odluče umjesto igrača, umjesto da im izgrade svijet sa što više različitih opcija. Naravno, postoje tu ograničenja po pitanju raspoloživih resursa, no balans sigurno može biti bolji po pitanju davanja što veće slobode igraču.
Ako ćemo iskreno, tvoj prošli topic i ovaj su usko vezani i vode prema jednom zaključku ---> pojednostavljenje u sferama gameplaya.Ali razumijem tvoju frustraciju jer se i sam tako često osjećam danas.
Ovisno o kojoj igri pričamo i kojoj vrsti RPGa. Ako govorimo o predefiniranim likovima onda takav RPG mora imati jasno definiran glavni lik sa eventualno skillovima po želji. Odluke i tijek priče su stvar koju dev stavi pred nas. Ako govorimo o no name likovima koje mi stvaramo onda bi definitivno sloboda kreacije lika, odabir dijaloga i posljedice istih trebali bi biti na visokoj razini. Ako govorimo o H&S RPGu onda je tu prvenstveno naglasak na predefiniranom liku ili klasi gdje skill i gear jako utječu na konačni rezultat, dok su priča i dijalozi u drugom planu. Ako imamo neke hibride poput DSa onda je tu stvar devove percepcije što oni u konačnici žele dobit.
Meni nisu osobito smetala "streamline"-njana RPG mehanika nego pad njihove elementarne težine, izazova.
Jer slažem se sa svime i što Chono veli gore i što je Dobos još detaljnije elaborirao u temi o pojednostavljivanju - u konačnici razlog zašto jesam uživao u DA je jer kada sam u prvom prelasku mogao igrati na Nightmare bez ikakvih predznanja i iskustava od ranijeg prelaska to je bila BOGOVSKI izazovna igra, bar za mene.
U ME1 je bila već dosta jednostavna mehanika, ali ok, ona je dovoljno teška da ju je nemoguće (bar meni) preći na insanity bez ikakvog upgrejdanja likova... A ME2 je bila čista banana za preći sa likom lvl 1 (i pratiocima), ME3 mrvu teže - u kura* TO nije rpg kada igru na najtežini pređeš bez ikakvog RAZVOJA LIKOVA - to je smrt role playinga.
Isti kuki s Deus Exom - u jedinici bi to bilo NEMOGUĆE, a u DE čak i bez ubijanja ikog, i još povrh toga da se u svaki novi chapter ulazi totalno Nenaoružan.ž
TO je za mene vrhunac besmislenosti RPG u kojem niti jedan od abilitija i điđa miđa nije istinski krvavo neophodan za preživljavanje nego iskljućivo za zabavu i šminku.
TO nije to, dajte krvavi izazov (neka ne bude uvjet za trofeje nikome) i neka onda imaju smisla sve mogućnosti upgrejda i traitova, NUŽNOSTI.
Meni osobno ne smeta "poglupljivanje" RPG-ova iz jednostavnog razloga sto vise nemam slobodnog vremena kao prije.
Jedan od najdrazih mi je ostao u sjecanju Icewind Dale 2.
Dosao sam skoro do pola igre i skuzio (nisam mogao proci bitku) da sam pola grupe od 6 likova krivo razvijao. Otislo +30h u vjetar.
Bacio se na detaljnije proucavanje D&D (mislim da je 2.5 verzija) i tek sam tada skuzio cemu sta sluzi. Ne mogu se sjetiti tocno statsa, ali je kod njega bila poanta, da broj bude sto blizi nuli, a ja naivno mislio da je bolje sto je broj veci.
Nakon toga krenuo ispocetka i odigrao igru do kraja.
Da mi se to dogodi danas, vjerojatno bih odustao od igre.
Neverwinter Nights sam odigrao bez poteskoca osim jednog fighta gdje sam imao preslabo oruzje. Naime moglo ga je ostetiti oruzje s +5, a ja sam imao slabije. Pa sam taj podatak morao naci online, jer se ne bih sam toga sigurno sjetio.
ME mi je isto ostao u lijepom sjecanju, jer si prakticki mogao odigrati igru s pistoljem i skillovima prilagodenim njemu.
Dok u ostalim igrama je pistolj samo sluzio, dok ne nades neku vecu pusku.
Posto mi je masta slabija cak mi vise odgovara predefinirani lik (Witcher, Mass Effect), pa ja uskocim u njegove/njene cizme. Nego recimo na primjeru dragog IWD2 gdje sam kreirao lika iz nule kojeg se uopce ne sjecam, ali mi je ostala u sjecanju Vraedna Drow Sorceres predefinirani suputnik.
Bas sam nedavno krenuo s FFX na PS4 i kad sam vidio grid sphere odmah me "uhvatio" strah da cu nesto zeznuti i krivo odabrati, krenuti na krivu stranu. Odabrao expert sphere grid. Sad proucavam vec u par navrata na koju stranu krenuti s kojim likom, jer igram prvi puta i pojma nemam sto me ceka i sto ce mi trebati, te sto se da popraviti, ako zeznem. Prednost FFa je sto uvijek mogu grindati, ali to naravno podrazumijeva dodatno vrijeme.
Deadwalker
Na koje si RPGe mislio kao povod ove teme? Witcher, Fallout?
Neki ce misliti da sam lud, ali ja mrzim rpg-ove sa predefiniranim glavnim likovima poput Witchera, cak ak je I Geralt bolji lik od vecine genericnih protagonista, zbog toge takve igre izbjegavam u sirokom luku jer imam specifican ukus i znam da cu u 90% slucajeva mrzit protagonista. Kaj se tice akcijskih rpg-a, ako su u stilu souls igara onda mi ne smeta. Kustomizacija je prisutna, odlican world, lore, mracna atmosfera, jedino je taj njihov unikantan pristup prici i otkrivanju lore-e nesto kaj obicno odbija vecinu igraca, no meni ne smeta, stovise postala mi je neka norma i oslonac.
Bas sam neki dan downloadao Disgaea 5 na Ps4 i buduci da mi je to prvi susret sa tim naslovom doslovno sam se face-palmao koliko ta igra ima sadrzaja, ak cemo bas o pravim punkrvnim rpg-ovima.
Kaj se tice izazova, slazem se , vecina igara je prejednostavna i pojednostavljenja za mase casuala.
Znaci Disgaea 5 je pravi punokrvni RPG?
Da pravi takticki jrpg. Mozes levelat likove do 9999 levela Xd
Ali imas predefiniranog lika
Samo dva, ostale mozes rekrutat ( razlicite klase koje ima na tone )
Ja općenito preferiram zapadne RPGovem bez obzira na vrstu. Uživam u onima sa ne-predefiniranim likovima, sa predefiniranim, h&s, akcijskim, kombinacijama navedenih.. Gade mi se klasični JRPGovi zbog svega što sadrže u sebi. Cijeli taj setting mi je odbojan i blesav.
Meni isto. Od JRPG-ova sam jedino odigrao Ni No Kuni. Ostale JRPG-ove nemrem smislit,jednostavno to nije za mene.
Znaci, za vas dvojicu anime ne dolazi u obzir, jel?
Dijelom o ovoj problematici sam pisao u novoj kolumni koja stiže u četvrtak, pa slobodno provjerite.:
Gameinfomer i IGN nedavno odabrali 100 najboljih RPG igara.
Gameinformer -
100. Torment: Tides of Numenera
99. Dragon Quest III
98. Vampire: The Masquerade - Bloodlines
97. Dark Cloud 2
96. Lost Odyssey
95. The World Ends With You
94. Golden Sun
93. Pillars of Eternity
92. Tactics Ogre: Let Us Cling Together
91. Bastion
90. Panzer Dragoon Saga
89. Tales of Symphonia
88. Radiata Stories
87. Vagrant Story
86. Pools of Radiance
85. Might & Magic: World of Xeen
84. Horizon: Zero Dawn
83. Xenoblade Chronicles
82. South Park: The Stick of Truth
81. Destiny
80. Odin Sphere
79. Dragon's Dogma
78. Wasteland
77. Radiant Historia
76. Ultima IV: Quest of the Avatar
75. Shadow Hearts: Covenant
74. Monster Hunter Generations
73. Castlevania: Symphony of the Night
72. Paper Mario
71. Jade Empire
70. Undertale
69. Disgaea: Hour of Darkness
68. Divinity: Original Sin
67. Path of Exile
66. XCOM: Enemy Unknown
65. Mass Effect
64. Darkest Dungeon
63. Valkyria Chronicles
62. Baldur's Gate
61. The Witcher 2: Assassins of Kings
60. Icewind Dale II
59. Chrono Cross
58. Tales of the Unknown, Vol. 1: The Bard's Tale
57. Dragon Age: Inquisition
56. Fable II
55. Skies of Arcadia
54. Grandia II
53. Star Ocean: The Second Story
52. The Elder Scrolls IV: Oblivion
51. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King
50. Pokemon Gold & Silver
49. Xenogears
48. Persona 3
47. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
46. Demon's Souls
45. Mass Effect 3
44. Fire Emblem: Awakening
43. Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord
42. Shadowrun
41. Xenosaga: Episode I - Der Wille zur Macht
40. Neverwinter Nights
39. Fallout
38. System Shock 2
37. Diablo III
36. Fallout: New Vegas
35. Final Fantasy X
34. Phantasy Star IV: The End of the Millenium
33. Final Fantasy
32. Valkyrie Profile
31. Ultima VII: The Black Gate
30. Persona 4
29. Suikoden II
28. Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars
27. Earthbound
26. Dragon Age: Origins
25. Kingdom Hearts II
24. Dark Souls
23. Final Fantasy IV
22. EverQuest
21. The Elder Scrolls III: Morrowind
20. Diablo
19. Persona 5
18. Final Fantasy VII
17. Ultima Online
16. Secret of Mana
15. Pokemon Red & Blue
14. Deus Ex
13. Planescape: Torment
12. Fallout 3
11. Bloodborne
10. Final Fantasy Tactics
9. Baldur's Gate II: Shadows of Amn
8. Diablo II
7. Star Wars: Knights of the Old Republic
6. World of Warcraft
5. The Witcher 3: Wild Hunt
4. Mass Effect 2
3. Chrono Trigger
2. Final Fantasy VI
1. The Elder Scrolls V: Skyrim
IGN -
100 - EverQuest
99 - Wizardry 8
98 - Titan Quest
97 - Fable II
96 - Torchlight II
95 - Pillars of Eternity
94 - Front Mission 3
93 - The Bard's Tale
92 - Betrayal at Krondor
91 - Freedom Force
90 - Divinity: Original Sin
89 - Dragon Age: Inquisition
88 - Darkest Dungeon
87 - Ys Book I & II
86 - Kingdom Hearts II
85 - Chrono Cross
84 - Dragon Warrior VII
83 - Final Fantasy
82 - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
81 - EVE Online
80 - Mario & Luigi: Superstar Saga
79 - Star Ocean: The Second Story
78 - Illusion of Gaia
77 - Valkyria Chronicles
76 - Icewind Dale II
75 - The Legend of Dragoon
74 - Disgaea: Hour of Darkness
73 - The Witcher 2: Assassins of Kings
72 - Neverwinter Nights 2
71 - Jade Empire
70 - Fire Emblem Awakening
69 - Odin Sphere Leifthrasir
68 - Undertale
67 - Ni no Kuni: Wrath of the White Witch
66 - Pool of Radiance
65 - Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King
64 - Lunar: Eternal Blue
63 - Phantasy Star Online
62 - Breath of Fire III
61 - Lunar: Silver Star Story
60 - Shining Force II
59 - Golden Sun
58 - Lufia II: Rise of the Sinistrals
57 - Tales of Vesperia
56 - Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars
55 - Shadow Hearts: Covenant
54 - The World Ends With You
53 - Phantasy Star IV
52 - Final Fantasy VII
51 - Stardew Valley
50 - Persona 5
49 - Xenoblade Chronicles
48 - Dragon Age: Origins
47 - Shin Megami Tensei: Persona 3
46 - Grandia II
45 - Demon's Souls
44 - Xenogears
43 - Tales of Symphonia
42 - Vampire: The Masquerade – Bloodlines
41 - Skies of Arcadia
40 - Final Fantasy IX
39 - Ogre Battle: The March of the Black Queen
38 - Fallout
37 - Fire Emblem
36 - Neverwinter Nights
35 - Baldur's Gate
34 - Paper Mario: The Thousand-Year Door
33 - Dragon Quest V: Hand of the Heavenly Bride
32 - Ultima IV: Quest of the Avatar
31 - Final Fantasy XII
30 - Pokémon Sun and Moon
29 - Monster Hunter 4 Ultimate
28 - Fallout: New Vegas
27 - Bloodborne
26 - Mass Effect
25 - The Elder Scrolls V: Skyrim
24 - Ultima VII: The Black Gate
23 - System Shock 2
22 - Final Fantasy IV
21 - The Elder Scrolls III: Morrowind
20 - Tactics Ogre: Let Us Cling Together
19 - EarthBound
18 - Final Fantasy Tactics
17 - Suikoden II
16 - Deus Ex
15 - Fallout 2
14 - Star Wars: Knights of the Old Republic
13 - Persona 4: Golden
12 - Dark Souls
11 - Mass Effect 2
10 - The Witcher 3: Wild Hunt
9 - Vagrant Story
8 - Diablo II
7 - Secret of Mana
6 - Planescape: Torment
5 - World of Warcraft
4 - Pokémon Yellow
3 - Baldur's Gate II: Shadows of Amn
2 - Final Fantasy VI
1 - Chrono Trigge