Po meni će igraća industrija brzo preći na filmski model.
Postojeći model studija koji ima stalne zaposlenike i praktički se ponaša ko mini socijalizam gdje izdavač pokriva sve troškove do rezultata nakon pet i više godina nije održiv.
Studiji, ako žele imati kvalitetan proizvod, više neće moći imati više od jedne igre po generaciji, što je puno premalo za normalan cash flow i ulaganja.
Ne slažem se sa Laydenom jer smatram da kraće igre nisu opcija jer dužina igre nije presudan faktor dugotrajnosti produkcije, nego i stotinu drugih.
Smatram da je rješenje u shareanim resursima, a u istom smjeru razmišlja i Epic. Treba jako skratiti sve nepotrebne radnje, modeliranje i kodiranje onog što može riješiti middleware.
Što pod tim mislim? Danas nema smisla i potrebe modelirati Kalašnjikov, bačvu, stol, drvo, auto, Eiffelov toranj. Treba postojati marketplace gdje kupiš sve što ti je potrebno. Sve objekte, teksture i ostali materijal kojeg može napraviti profesionalni studio ili Pero iz Donje Bistre. Devovi biraju i kupuju što im treba, a ovisno o kompleksnosti, tolika je i cijena. Fino high poly model iz Blandera, učita se u engine i aj bok, imaš spremne assete. A kalaš je kalaš i što je bolja grafika, ne može biti puno drugačiji od igre do igre. Te stvari ne trebaju biti skupe jer se ide na masivnost prodaje, a ne ekskluzivnost. Isto vrijedi za svaki licencirani automobil. Ionako svi plaćaju licence proizvođačima automobila, koji već ionako imaju profi 3D rendere svakog i najsitnijeg dijela automobila, u takvim detaljima kakvim nijedna igra nikad neće rekreirati. A umjesto da se uspoređuje je li Lamba bolje modelirao Gran Turismo, Forza ili NFS je bespredmentno. Najbolje ga je modelirao proizvođač i nek uz licencu proda i model i aj bok. Isto vrijedi za pakete tekstura. Laminat je laminat, mramor je mramor.
Sljedeća stvar su modeli likova. Bilo je pokušaja renderiranja stvarnih glumaca i tu recimo Quantic Dreams radi genijalan posao, Kojima da ne pričam. Death Stranding je praktički uncanny valley. Po meni bi osim snimanja motion capturea trebalo raditi i 3D snimanja ljudi. Nikad dizajner neće toliko kvalitetno modelirati čovjeka kao što to radi priroda + ima nešto posebno kad igraš s glumačkom postavom. Odma je igra prirodnija i više next gen. To bi želio od AAA studija u sljedećoj generaciji. Full glumačku postavu. Hoću da Dave Bautista glumi Kratosa. I da zaposle Filliona ako misle raditi Uncharted 5. Priroda oko nas najbolje sharea resurse za gaming.
Što se tiče zvukova, Holywood već radi čuda u studiju i kupujte zvukove, nemojte ih sami snimati.
Što nas dovodi do zadnjeg dijela shareanih resursa, a to je reuseanje lokacija kroz više igara. Praktički cijelih gradova.
Npr. neki studio se bavi izradom New Yorka. Praktički uloži u to godine i godine i godine predanog rada stotine ljudi. Naprave 3D repliku cijelog grada, omjer 1:1, do razine svih interijera većih i poznatijih javnih građevina. I dev kupi cijeli grad i koristi kvartove i resurse koje želi. Ako treba apokalipsu, uništi pola grada. Sad je situacija da devovi Spidermana, GTA IV i Divisiona svaki radi svoju viziju New Yorka. Ne mora biti tako. Grad je isti, a po potrebi mijenjaj sadržaj. Seattle bi u Infamousu i TLOU 2 mogao biti potpuno jednak, samo je u jednom futuristički, u drugom razrušen, ali se radi po istim globalnim assetima.
Po meni, to je smjer u kojem razvoj igara treba krenuti. Spustio bi se development na dvije, max tri godine, a imali bi bolje assete nego ih ikad sami mogu proizvesti. Ne treba brinuti oko sličnosti igara. Tu je na devovima da usmjere kreativnost prema boljim pričama, boljoj gameplay mehanici i hrpi drugih stvari.