Developer: Collosal Order
Izdavač: Paradox Interactive
Žanr: City builder
Platforme: PC, PS4, Xone, Switch
Datum izlaska: 10.03.2015.
Nakon fijaska dugoočekivanog SimCitya, Paradox je 2013. odobrio razvoj igre, koja je stepenica više naspram igre Cities in Motion, koja je većinom bila orijentirana na hendlanje trasporta unutar grada. Dvije godine kasnije, na tržište dolazi (po)najbolji city builder trenutno na tržištu.
Prvenstveno izdan za PC, kroz godine je dobivao i konzolaške verzije. Iako su sve verzije uglavnom jednake, konzolaške varijante ipak u većim gradovima ne omogućavaju takvu fluidnost igranja te su štekanja moguća. Također, za razliku od PC verzija, koja omogućava otključavanje svih 25 polja pa čak i cijele mape od 81 polje, konzolaške verzije su ograničene na "samo" 9 igrivih polja što donekle ograničuje mogućnosti razvijanja većih gradova.
Iako grafikom izgleda kao da je pobjegao iz nekih davnih vremena, Cities: Skylines je lijepa igra. Igranjem sa pojedinim modovima, grafički se može dosta uljepšati igru, iako se njeno "pravo lice" pokazuje čim se zumira do same ulice ili uđe u first person view mod.
Na prvu, Cities: Skylines djeluje kao jednostavna igra, gdje se "igramo gradonačelnika". Međutim, igra je sve samo ne jednostavna ili arkadna. Popularni izraz bio bio simulacija građenja realističnog grada, što to uistinu i je. Neplanirani i brzopleti odabir autocesta i glavnih uličnih arterija na početku gradnje grada će dovesti do apsolutnog kaosa čim grad malo naraste. Igra je igra ogromna u opcijama i mogućnostima, nažalost igraču ne daje apsolutno nikakvu pomoć te je learning curve sastavljen od nebrojenih trial & error pokušaja, frustracija te započinjanja iz početka.
Bazna vanilla igra je odlična te igraču daje dovoljno asseta za ugodno igranje. Međutim, igra blista uz pomoć nebrojene količine dostupnih modova, koji igranje podižu na jedan posve drugačiji nivo. Iskreno, neki modovi su toliko kvalitetni i unaprijeđuju sam core gameplaya da mi zaista nije jasno zašto developeri nisu iste integrirali u izvorni kod igre. Makar naknadno. Neki bi (poput Move It!, Find It!, Traffic Manager, RICO, Plos the Growbles...) čak i na konzolama unaprijedili vanilla igru u daleko igriviju igru. No za korištenje većine potrebnih modova i ponešto dodatnih asseta (dekoracija, zgrada, ulica...) potrebno je vrlo dobro računalo, jer se vrlo brzo zahtjevi za ugodno igranje iznad 30 FPS dignu do neslučenih visina.
Kroz godine igra je dobila mnoštvo odličnih DLCova, koji nisu money grab, već uveliko oplemenjuju igru. Content Creator Packovi dodaju vrhunske dodatne assete, iako na PCu kroz Steam Workshop se može skinuti gotovo neograničeni broj jednako kvalitetnih. Nažalost, ukoliko se odlučite na kupovinu svih dodataka, očekujte da vam novčanih "oslabi" za nekoliko stotina jedinica strane valute, jer dodaci nisu jeftini i mnogobrojni su.
Posebno bih htio pohvaliti vrhunski OST, koji je napravljen u stilu radiostanica. Iste podsjećaju na GTA radiostanice te su kvalitetom reklama i đinglova vrlo blizu GTA serijalu.
Cities: Skylines nije za svakoga, jer je sve samo ne lagana igra. No tko dovoljno duboko zagrebe i ovlada mehanikama igre, očekuje ga stotine i stotine sati vrhunske zabave i kreativnosti. YouTube je prepun vrhunskih kreatora, čije su kreacije van svake pameti.