
Gotovo je!
Uživao sam u svakoj sekundi igre, čak i više no što sam očekivao.
FC je jako spora igra, u prvih 15 sati se ne događa ništa, svaki korak se čini kao korak u prazno. Sa tom mišlju sam krenuo u ovaj remake ali me igra dobrano razuvjerila. Dodavanje različitih QoL elemenata je od igre napravila čudo. Ništa nije pretjerano sporo, nema odugovlačenje sve nekako plovi prirodno i potpuno neopterećeno. U jednom sam se trenu zapitao, igram li uopće istu igru.
Ali da, bezvezno retoričko pitanje. Naravno da igram, svaki element u ovom Remakeu je definiran originalnom igrom, samo bolji, uzvišeniji i dorađeniji. Super brza borba je glavni zgoditak igre i razlog zašto je toliko dobra. Svaki lik se igra malko drugačije tako da svaki put kada zaigramo sa nekim novim imamo osjećaj kao da otkrivamo nešto potpuno novo. Borba je stilski dorađena, fluidna i zapravo ne postoji nikakva zapreka da napišem kako se ovdje radi o jednom od najboljih borbenih sustava u žanru. Iako kudikamo manje kompleksniji od Horizon borbenog sustava, ovaj pak sustav servira neprestan izvor zabave. Likovi su brzi, kontrole točne i responzivne, likovi naprosto plove dok trčkaraju svijetom i sve je povezano u jednu smislenu cjelinu.
Zatim je ovdje Command battle koji je naprosto savršen. Čudnovat spoj old school Trails borbe sa novom polu akcijskom borbom. Temelji turn based borbe su povučeni iz originala sa nekoliko dodanih mehanika iz novijih nastavaka. Taj spoj daje osjećaj nostalgije presvučene u neko novo ruho. Spoj akcijske i komandne borbe je izveden prvoklasno. Jedan element nadopunjuje drugi pa tako dobivamo jednu međusobno povezanu cjelinu. Slobodno kretanje u borbi, namještanje pozicije likova, planiranje poteza kako bismo ostvarili (ili bolje, ukrali) bonuse, odgađanje protivnikovih napada i produživanje njihovih krugova… sve je ovdje. Sve što je borbu činilo toliko dobrom je ovdje, bolje no ikada.
Orbment sustav je u potpunosti nalik na originalni i, moram priznati, za to mi je trebalo najviše vremena. Calvard igre pružaju pregršt opcija i customizacije quartzeva dok je ovdje taj isti postupak dosta ograničen. No međutim, slaganje kristala i otključavanje raznih artova me vratilo u neka prošla vremena, pa sam, naletom nostalgije, ubrzo prihvatio takav sustav i sve je jednostavno sjelo na svoje mjesto.
Animacije Craftova su nikad bolje. Ovoliku količinu detalja nisam očekivao i igra me naprosto oduševila. Od specijalnih efekata preko animacija pokreta pa sve do izuzetno stilski odrađenih UI gimmicka. Cut-in prilikom S-Crafta izgleda predivno i nadovezuje se na samu animaciju napada. Stilom su nalik na one iz originala ali dorađeniji, bolji i predivni.
Igru krasi pregršt animacija koje koriste motion capture, pa su tako borbene sekvence naprosto epske. Mislim da su devovi ovom igrom napokon dosegli razinu koju su oduvijek željeli jer sve što ova igra radi je odrađeno izuzetno detaljno i kvalitetno. Poučen ovim iskustvom očekujem divlje anime fightove u nekom novim nastavcima, jer su stvarno pokazali da su sposobni napraviti pravi spektakl.
E sad, nije neki spoiler, i tko god je igrao original može slobodno otvoriti. Stavljam u spoiler da slučajno nekome ne uništim iskustvo.
Priču znate, nema smisla pričati o tome, no međutim… kako su izveli neke story dionice. Čak i za nas stare fanove igra je prava poslastica, i to baš zbog foreshadowinga. To samo Falcom može napraviti na taj način. Iako znam cijelu priču do u detalje, uspjeli su postići to da me zaintrigiraju pa da se sam počnem pitati kako će nešto izvesti.
Prvenstveno, Weissmann. Dobri prof. Alba, koji mrava ne bi zgazio je prikazan toliko nevino, naivno i bezopasno. Uz prvoklasni voice acting. Znate da Alba uvijek ima zatvorene oči, no međutim, i to su iskoristili za foreshadowing. Neću navoditi sve, ali u sceni gdje prvi puta spominje Sept-Terriona, na njegov spomen otvori oči, i već u tom pogledu vidimo da se iza te dobrice skriva pravo zlo. Način na koji su, potpuno suptilno, dali naslutiti da se iza te maske skriva netko puno mračniji i uvrnutiji mi je možda i najdraži element pričanja priče. Možda ovako pišem zato što već znam priču, ali ipak mislim da su uspjeli u onome što su htjeli i čak i nama koji smo igrali igru, pružili mogućnost da još bolje povežemo tu priču u cjelinu. Ima još nekoliko sličnih elemenata ali neću o tome pisati.
Također, vidjeti Loewea u 3D… Uz Silver Will u pozadini… Magija, kažem vam.
Što se tiče voice actinga, ništa se nije promijenilo od onog mog posta gore. Igrao sam na japanskom, svi su zvučali super i, ono bitnije, nije ih bilo naporno slušati. Active voice sam morao pratiti na ekranu, no srećom, font je puno veći negoli onaj u Daybreaku pa mi nije bio nikakav problem.
Muzika je super, malo sam šaltao između arranged (EVO verzija) i standard (remake verzija). Arranged zvuči dobro ali standard je… malo dorađeniji original i nekako mi je draži. Silver Will i dalje zvuči odlično, i dalje je jedna od najboljih Falcomovih uradaka i drago mi je da su ga samo malko doradili i servirali u malo modernijem ruhu.
Glede prijevoda, opet ponvaljam iz prethodnog posta. Da nisam igrao OG, da nisam potpuno subjektivan i nostalgičan, uopće ne bih imao zamjerki. Prijevod kao takav nije onako… divlji, ali je dobro odrađen i likovima ne fali osebujnosti, Uspjeli su prenijeti Estelle kao Bestelle unatoč tim promjenama, i iako ne zvuči onako divlje, sve njezine odlike su i dalje tu.
Što se tiče nekih konkretnih mana prijevoda, primijetio sam nekoliko tipfelera i možda koji krivi rod. Ono što mi je upalo u oko je to da su archaismi prevedeni kao Orbal Golems… Golemi su kreacija Crossbellskih alkemičara pa mi je to bilo malko čudno vidjeti. To se lako popravi kroz kakav update, ali i ako ostane, neću roniti suze. Ostalo, sve pet. Ljudi su generalno stvorili narativ da se radi o nekom nečitljivom fanfictionu no prijevod kao takav je jako dobar. Ne XSeeds dobar, ali itekako dobar.
Trebalo mi je 65h da je završim, i ne žalim niti sekunde. Jako puno toga su upakirali u ovaj remake. Trud se vidi, talenta im ne fali i sve to što su stvorili je itekako hvale vrijedno. Drago mi je da serijal dobiva nove fanove i da su generalno svi uživali igrajući igru. Znam da ja svakako jesam.
Prolaze me trnci dok razmišljam o 2nd Remakeu i svim scenama koje želim vidjeti. Bio sam jako skeptičan prema remakeu jer nisam znao mogu li stvarno očekivati ovako visoku kvalitetu animacija od Falcoma. Potpuno su me oduševili i samo čekam vidjeti "THE SCENE" u nastavku (znate dobro na što mislim wink wink).
I tako, ponovo sam upao u Trails zamku, nema igranja ničega sljedećih tjedan dana jer ništa nije tako dobro kao Trailsi. Ali nije mi žao, jer teško se vratiti na mediokritete jednom kad se naviknete na (ovakvu) kvalitetu.
Hvala na čitanju! Najbolji ste! ♥️