• Gaming Vijesti
  • Analiza: Monstruozni SSD PlayStationa 5 će raditi razliku u odnosu na Xbox SEX

Al bolesno. Znači sa cca 100MB/s skok na 5500MB/s (otprilike jel). 50ak puta više podataka će cijedit. Pa da igre budu nekoliko puta zahtjevnije (a bit će) ima da lete.

    chono7
    prvo nauči razliku između humora i sarkazma pa komentiraj druge... ovaj ispadneš boy sa fenom...

      t_urok99 sarkazam je vrsta humora, kao i ironija ili groteska. Tako da nisi ni tu jak. Nazalost...

      yakuza_stinger Ne samo to. To je raw 5.5 GB, a compressed je 8-9 GB.

      S Krakenom može ići i do 22 gb.

      Ludara.

      Da, ludara. A što će biti bottleneck u dizajnu (namjerno kažem dizajnu jer ne pričamo više o vremenu učitavanja)? Ostale platforme (Xbox ponajprije), eto što. Ekskluzive su druga priča, jel.

      Ja i dalje ne kuzim ovu famu oko ssda.

      Jedan od razloga zašto su devovi uzbuđeni zbog PS5 SSD-a

      Ali ovo je sve samo teorija i zapravo poticaj 90% danasnjih studija da nastave s neoptimizacijom i day one pathcevima od par gb. Sta nije ssd star 3 godine radio na 3.5gb i 2.5gb? Radujte se ljudi pravom procesoru koji ce raditi razliku od jadnog Jaguara. I novoj generaciji gpua. Ssd je dodatni feature, a ne highlight konfiguracije

        chono7
        Pa i ne baš.

        Evo još malo citata koji govori koliko je baš taj SSD važan i koliko će značiti u developmentu:

        What John is saying sounds pretty right to me! I don't want to down play GPU power, but I promise everybody that you will be absolutely blown away by visuals on both consoles. However, the SSDs are the big difference when coming into this gen. We're not talking about "load times" in the classic sense. That's an antiquated way of thinking about data coming from your hard drive. For the last 10+ years we've been streaming worlds on the fly. The problem is that our assets are absolutely huge now, as are our draw distances, and our hard drives can't keep up. It means that as you move through the world we're trying to detect and even predict what assets need loading. Tons of constraints get put into place due to this streaming speed.

        An ultra fast drive like the one in PS5 means you could be load in the highest level LOD asset for your models way further than you could before and make worlds any way you want without worry of it streaming in fast enough. The PS5 drive is so fast I imagine you could load up entire neighborhoods in a city with all of their maps at super high resolution in a blink of an eye. It's exciting. People don't realize that this will also affect visuals in a big way. If we can stream in bigger worlds and stream in the highest detail texture maps available, it will just look so much better.

        I think the Xbox drive is also good! The PS5 drive is just "dream level" architecture though.

        https://www.resetera.com/threads/devs-react-to-ps5-specs-twitter-edition.175980/

        Nesto slicno sam slusao i citao za raytracing. Koliko vas je to "pogodilo" i koliko vam je to postao gamechanger?
        Je, sve to divno zvuci sa hrpom kvalitetnih asseta ucitanih odmah i bez degradacije, bez popupa i sa hrpom modela na ekranu u isto vrijeme. Lijepo bi bilo povuci lod na krajnu desnu stranu i ocekivati da ssd odradi sve to. Ali... Nesto se pita i cpu i grafu. Ne budite toliko naivni na promotivne izjave i marketing.

          Ne radi se tu o nikakvom marketingu kad su third party developeri oduševljeni. Vidjet ćemo sve za pola godine do godinu...

          Samo kazem, oprezno s odusevljenjem. Vecina ekipe ovdje ceka tu novu generaciju svakih par godina. Ovakve stvari u pc hardwareu se dogadaju na godisnjoj bazi i ima puno najava, divnih stvari, svi budu odusevljeni, a na kraju ne ispadne bas tako.

          Događaju se, ali tek od ove generacije SSD postaje stvarni standard. Da to nije samo slučaj "učitat će se brže igra i to je to" imaš već sad primjer kako to iskorištava nedovršeni Star Citizen kao PC ekskluziva koja zahtijeva SSD za neko normalno igranje bez poteškoća. O tome ima i više epizoda koje je pokrio DF i već smo to spominjali na forumu, ali evo, ova je fin primjer -

          Slazem se, ali to je samo primjer seamless world igre. Koridor shooter, platformer ili rpg poluotvorenog svijeta je drugi par cipela. Postoje odredeni elementi gdje ce ssd dobro doci i gdje cemo moci vidjeti beenfite, ali ne kao primjerice u tipu igre poput SCa.

          I to stoji, najviše će profilirati open world igre. Zajebancija je, ali sad bih stvarno očekivao da napokon i Bethesdine igre dobiju next gen tretman, pošto što se to ne događa već dvije generacije. 🤣

          Nakraju će ispast da je SSD najzaslužniji za posao koji će obaviti napokon jak procesor, a ne ono mobilno smeće Jaguar.

          chono7 Da, ali govorimo o teoretskoj razlici od 15% između GPU-a i Xboxu i PS5.
          To nije puno i ne vidim kako će GPU od 10+ TF-a gimpati nešto, jedino će spustiti rezoluciju koja se realno neće toliko primjetiti na današnjem broju piksela i rezolucijama kojima se igramo.

          Na CPU strani su jednaki tj. PS5 na 3.5 GHZ, a Box na 3.6, isti CPU, tu ne bi trebali vidjeti neku razliku.

          Zanimljivo je vidjeti Xbox koji skoro pa ima split RAM pool gdje je 10 GB na 560, ostalih 6 na 336 GB/s (s tim da je 3 rezervirano za OS), a PS5 ima 16gb i svi su na jednakih 448 gb/s + SSD rješenje koje će oslobađati više memorije u igrama i instant pristup OS-u kada bude trebalo, što oslobađa RAM prostor + imati će skoro 15.5 GB u upotrebi ukoliko treba u igrama.

          Svatko je radio neki manji kompromis, Sony je uzeo manji čip, ali više uložio i samu brzinu sustava i bolju iskoristivost, dok je MS išao na veći čip, ali s kompromisima na memoriji.

          Ovo gore što sam stavio nije marketing Sonya (trenutno je jako loš lol) već neovisni glasovi iz dev communitya.

          Meni je drago što su obje konzole posebne i nešto drugačije nude. Imaju hrpu custom rješenja, različiti pristup i to mi baš paše. Dugo je vremena prošlo od zadnjeg puta kada su to nudile.

          Da, samo sto je tih 10gb za grafu na puno vecoj propusnosti od PS5. Medutim, ps5 gpu ima veci takt, a moje iskustvo govori da je to bolje. Vidjet cemo u multiplatform naslovima.
          Sto se tice ssda, ne znam, meni to nije nesto posebno i nisam toliko nahajpan na taj dio.

            chono7

            A sta onda kad ce trebati vise od tih 10 GB i trebat ce koristit dodatnih sporijih 3.5 GB? Onda brzina propusnosti pada na ispod 500.