Ne znam sjećate li se tog perioda u dvijetisućitim. Orginalni Witcher je trebao biti mod za Neverwinter. Kad su skužili da tu neće biti zarade, htjeli su izdati samostalnu igru pod Biowareom, kao podstudio.
Witcher je orginalno trebao biti top down RPG na poteze sličan Neverwinteru, što u suštini i je. Ima pauzu, a top down kamera je ostala u izdanoj igre.
Međutim, Bioware je u međuvremenu narasao i modernizirao se, izdao KOTOR i Jade Empire i ovi su skužili da imaju zastarjelu igru, pa su počeli slagati third person RPG s malo dinačnijom borbom. Na kraju je u prvom Witcheru cijela borba ostala nekakav miks svega, bez pravog fokusa što i kako. Slično je zapravo zasrao i Bioware u prvom Dragon Ageu, ali to je bio taj tranzicijski period gdje su se puštali probni baloni kakav RPG prolazi kod publike.
Navodno su orginalno htjeli napraviti LOTR RPG, ali nakon početka dvijetisućitih i filmova, licenca za LOTR je od cijene žvakaćih skočila u jebeno nebo i to si poljaci nisu mogli priuštiti. EA je imao prava na licencu, ali budući da nije prošao dogovor s Biowareom, poljaci su bili nebitni anonimci koji nisu mogli tek tako do EA. A na kraju, te demonstracije igre bez prave podloge koje su prikazivali su bile žalosne, pa su ih svi bitni izdavači odjebali.
CD Projekt se snašao, te zakupio jeftini lokalni šund, smeće fantasy kakav se prodaje u bargain binovima po sajmovima knjiga za 10 kuna, u prijevodu, Witcher knjige. Dan danas to nitko normalan ne bi čitao, jer je po kvaliteti čak ispod onih vampirskih ljubića kakve dijele u OK-u, ali sve se kasnije odigralo više nego odlično. U međuvremenu su i kupili zastarjeli Biowareov engine za siću, jer ga ni Bioware više ne bi koristio, pa su to praktički bili besplatni novci.
Što se tiče izdavača, igru je izdao Atari, jer je ionako bio u hrpi problema i pred bankrotom, te nisu imali nikakav filter kvalitete kod izdavanja.
Ako se sjećate, kad je došao Witcher, nitko ga baš previše nije doživljavao. Među gamerima se pričalo o nekakvom europskom RPG-u koji nije skroz loš i ima kul glavnog lika. Geralta se puno uspoređivalo s Duke Nukemom, zapravo ga se u prvim mjesecima zvalo Fantasy Đuka. Jer je bio površan lik, kojem je jedina osobnost bila da ide okolo, kolje i jebe - isto kao i desetak godina ranije u nekoj kul pucačini - eto ti Đuka.
CD Projekt je onda izveo genijalnu stvar i zapravo su postali Bandić u gaming industriji. Čisti najjeftiniji populisti koji su na tome izgradili današnji ugled. Prvo su vlastiti PR počeli s pričom da su mali i jadni siromašni poljaci, te da se ne mogu boriti s velikim studijima i izdavačima, što im je povećavalo popularnost i prodaju. Onda su počeli priču s borbom protiv sustava - oni ne žele zaštite, igraču su dobri i cvijeće i oni ne bi piratizirali da ne trebalu, pa nisu stavljali zaštite i sranja i otvoreno srali prema onima koji su štitili svoje igre. To su im dodatni bodovi. A kasnije, kad je SJW zavladao internetom, oni su i dalje izdavali Witchera gdje bi se igrači na svakom koraku popikavali na sise i prostote u govoru, čak i kad nemaju smisla. Ok je da radiš mature igru i to je super, ali njihov pristup je ono, baš jebeno preforsiran kad i ne treba. Onda su oko izlaska Witchera 2 opet bili jadni i siromašni, ali su fino prešutili da ih je poljska vlada podupirala s nepovratnim sredstvima EU kod razvoja. Uvijek je CD Projekt imao genijalan PR. Prizemni, od gamera gamerima, podliježu svim trendovima borbe protiv sustava. To im donosi popularnost i zaradu. To rade godinama. To baš iskreno cijenim. Seru ista govna već preko deset godina, lijepo ih pakiraju i serviraju kao tortu. Takav bullshiting treba cijeniti jer nije lak i tu su u vrhu industrije. Igre su im tek usputne.