NVIDIA, AMD i INTEL grafičke kartice
To im je postala konstanta, marketing im je u težoj banani.
Pa da, past će kao što su napuhali cijene za 7900XT i XTX pa su brzo rušili tak će i ovo, skroz nepotrebno. Umjesto da odmah izbace po dobroj cijeni oni idu APP metodom.
RTX 4060 Ti nije vrijedna spomena, te performanse i po toj cijeni smo imali prije tri godine sa RTX 3060 Ti…praktički izbadali tri godine istu karticu po istoj cijeni…ali ljudi kupuju jer plaćaju za frejm generator
Meni AMD grafa ne dolazi u obzir. Pored svega ostalog nema ugrađeni NVENC enkoder za snimanje gameplaya. Bilo sa Shadowplay, bilo sa OBS. A to znači gubitak performansi bez potrebe i to je toliki minus uz DLSS i reflex da bez obzira na cijenu ne mogu to nadmašiti.
Vidim da je veselo ovdje pa se razbacuje tvrdnjama. Grafički zahtjevi igara nisu zapravo previše napredovali u zadnjih 10 godina, osim raytracinga. Sve ostale inovacije su zapravo usmjerene smanjivanju nativne rezolucije i response time na visokim postavkama. To sad imaju i konzole, uz prednost da su na konzolama igre zapravo optimizirane.
A najbolji primjer multiplatfirm igre mi je Cyberpunk koji po zadnjem testu na Digital foundry na PS5 drži stabilnih 60fps u performance mode (1440p upscale na 1800p) odnosno 30fps u quality mode sa raytracing(1800p upscale na 2160p).
A šta se tiče rezolucija, meni osobno nije jasno kako ekipa igra da ne može izvući više od 1440p na 4070ti, ja osobno igram vrlo ugodno i snimam gameplay na 3440x1440 sa 4060ti. U CP easy 60+fps na full Ultra u Quality ili DLAA sa modanim ray tracingom (3bounce24rays) u gameplayu i Path Tracingom u photo mode. Od drugih novijih igara tu je Finals koji mi easy ide na 144fps jer je bitno za MP fpsove. Starije igre poput Apexa i CS2 isto easy lock 144hz.
Možda se svi osvrću na lošije optimizirane portove na PC poput TLOU1 i slično koje imaju visike VRAM zahtjeve čak i za niže postavke jer su rađene za PS5 i preko 12GB VRAMa u vidu.
somethingwrong A šta se tiče rezolucija, meni osobno nije jasno kako ekipa igra da ne može izvući više od 1440p na 4070ti
Zato sto je ta kartica namjenjena za 1440p, uzmi u obzir da je ogranicena sa 192 bit sabirnicom i 12gb Vrama, u novim 3A igrama nativni 4K ne dolazi u obzir ispod 16gb Vrama, sreca pa Amd ima FG za sve igre pa to omogucava dobar fps u 4K mada upscaleri (FSR i Dlss) dosta dobro odrađuju posao za 4K ekrane.
Opet priča za pušače marketinga, ovaj put je 4070Ti žrtva. Podsjeća me na likove koji kupe procesor sa 16 jezgri za gaming jer će uskoro biti standard pa za godinu dana izađe šesterojezgreni koji razvali ovaj od 16 i tako već skoro 10 godina.
stitrek i u obzir da je ogranicena sa 192 bit sabirnicom i 12gb Vrama, u novim 3A igrama nativni 4K ne dolazi u obzir ispod 16gb Vrama, sreca pa Amd ima FG za sve igre pa to omogucava dobar f
uf, ne znam otkud bi poceo. ne znam otkud ti to da 4k igranje ne dolazi u obzir bez 16gb vrama??? Sabirnica kod modernih kartica nema ulogu kao prije i opcenito su manje. Pitanje je memory bandwidtha, ali i to je samo dio jednadzbe. Po tvome ja u trenutno najzahtjevnijoj igri na trzistu, a to je Cyberpunk sa svojom 4060ti s 8GB VRAMa i 128bit bus, na svojoj rezoluciji ne bi mogao uopce ni igrati, a kamoli igrati sa RTom na sve Ultra.
A tek 4070ti sa skoro 3x vecim bandwidthom i vecim VRAMom. BTW u svim novim tripleA naslovima ima DLSS tako da je i to jedan od mitova da AMD ima neku prednost, stvar je potpuno suprotna pogotovo ako se umijesa RT u pricu.
- Uređivano
Testovi novih 3A igara pokazuju da je 192 bit i 12 gb Vram cesto nedovoljno za nativni 4K 60fps 3A gaming. Nove 3A igre su cesto zahtjevne ili neoptimizirane i to je takva realnost.
- Uređivano
stitrek moj osobni test govori ovo
Memorijska sabirnica od recimo 128,256,384 bita u prošlim generacijama gdje GPU memory clockovi nisu prelazili 1,2 GHz nema isti bandwidth niti značenje kao današnji GPU sa 2,6 GHz clockom uz sva ostala poboljšanja
Da, ali gledaju se testovi i prosjek kod vise 3A igara koji potvrđuju da je 4070Ti vise nativna 1440p kartica nego nativna 4K, naravno moze se sve pokrenuti kako nekome odgovara, ali za PC je kvalitetno pokretanje igre minimum 60fps.
stitrek nemoj se ljutiti ali cini mi se da ne citas sta pisem. ukratko: ako 4060ti moze gurat full ultra CP na 3440x1440 u stabilnih preko 60, onda 4070ti moze sigurno gurati 4k
- Uređivano
Ma kakva ljutnja, volim konstruktivne i kulturne rasprave
Testovi u slucaju 4070Ti govore drugacije za nativnih 4K u CP.
- Uređivano
stitrek da, to je ako iz nekog razloga ideš ignorirati sve prednosti koje donosi RTX 4000 serija i ideš na silu gurati pixele u najintenzivnijim scenarijima za potrebe testa. U stvarnom svijetu te brojke nisu takve i DLSS i FG, Ray reconstruction i Reflex su tu da se koriste. I iz tog screenshota nije jasno o kojoj verziji CPa je riječ
Testovi snage kartica se uvijek rade u nativnim rezolucijama da se dobije realna slika te laksa usporedba sa drugim karticama. Koja god bila verzija CP-a, tesko je da ce ici preko 50-ak fps na Ultra native 4K, takvi rezultati su ocekivani od 192 bit 12gb kartice, sa 4070Ti Super ce biti druga prica.
- Uređivano
somethingwrong ti ak nemaš barem, barem 60 pravih fpsa minimalno FG je loše iskustvo igranja. FG ne može zamjeniti prave fpse ni pod razno nego služi za izglađivanje igre pr visokim fpsima na HRR monitorima, npr. da bi iskoristio 165 hz monitor u single player igrama. Ak ti imaš 30 pravih fpsa pa sa FG dobiješ 60 to je luk i voda
- Uređivano
Gleda se cijeli paket, zato su izdane takve grafe sa FGom, da uz sto manje troskove, zarade cim vise, uz odlicne performanse korisnika. Zato i imaju toliku trzisnu prednost.
Doba klasicne rasterizacije je proslost, doba AIa je sadasnjost i bliska buducnost
- Uređivano
chono Doba klasicne rasterizacije je proslost, doba AIa je sadasnjost i bliska buducnost
Slažem se, evo uz RT i FG meni tipa Hogwarts Legacy sa 1440p vrti 90+ FPS-a, bez RT mogu bez problema ići na 4K sa grafom od prije 2 godine sa sigurnih 60 sličica. Jednostavno je glupo zanemariti takve stvari kad u stvarnom životu i gameplayu daju toliko prednosti. Dobar primjer su konzole tipa Sony i njihovi zadnji PC portovi, pa čovječe njihove igre nisu vidjele nativnu rezoluciju još od PS4 a reklamira se kao 4K konzola, no uz upscale điđe miđe nitko nije zucnuo riječ jer ih boli uho za takve stvari. Eto sada PS5 Pro se isključivo vrti oko AI-a. Mislin jest da je NVIDIA slabija u nativnoj izvedbi ali trebaš biti lud ne upaliti sve te stvari što nude. Meni je jasno zašto se konstantno vrte svi ti isti slajdovi ali to je custo hvatanje za slamke, ništa drugo.