The EV battery shortage is about to hurt more than pinching your finger in a car door.

RJ Scaringe, CEO of EV startup Rivian, told reporters on a tour of the company’s Illinois plant last week that the recent semiconductor shortage hampering the auto industry is just a “small appetizer to what we are about to feel on battery cells over the next two decades.” And with EV manufacturers’ lofty production goals, every part of the supply chain is struggling to keep up.

The biggest hiccup starts at the very beginning
We’re talking raw materials. 80% of the cost of a lithium-ion battery comes from raw materials including lithium (duh), cobalt, and nickel. But as companies scramble to snag those supplies, prices have skyrocketed. The price of lithium alone has gone up over 480% in the last year, according to Benchmark Mineral Intelligence.

Tesla CEO Elon Musk said lithium battery prices were so “insane” he might just get into mining himself. You and us both, buddy.
And because lithium-ion batteries account for at least 30% of the cost of an EV, higher battery prices are translating to higher prices for consumers. Both Rivian and Tesla have hiked prices recently, saying expensive raw materials are partly to blame.
And those materials are not Made in the USA
In 2020, the US imported over half of its supply of 46 minerals and all its supply of 17, according to the US Geological Survey. One of the biggest suppliers is China—the world leader in lithium-ion battery manufacturing—which has a history of restricting trade for political reasons.

That’s enough to spook the White House, which considers the EV supply chain to be a national security issue. Last month, President Biden invoked the Defense Production Act, which gives the government access to $750 million to invest in domestic mining operations for critical raw materials needed by battery manufacturers. But it could take up to a decade to see new US mining projects or battery plants.

Zoom out: President Biden’s goal is for half of all new cars sold by 2030 to be electric. But given the shortage of materials, that’s like asking MasterChef contestants to make a meal with two footballs and a single noodle. According to Rivian’s Scaringe, “90% to 95% of the supply chain does not exist.”—MM
Lako moguce da cijene elektricnih automobila poskupe, i ti mnogo.

Električni auti će za 10 godina biti ilegalni. Ako želimo gorivo budućnosti, treba ulagati u vodik.

EV automobili trenutno služe samo za marketing luđaka. Još mogu razumijeti one koji imaju financijsku korist od toga, naravno da će trubiti o EV na sav glas.
S druge strane, vozači i zagovornici EV. To su baš nepodnošljivo naporni šupci od kojih bježim glavom bez obzira.

    weky Naravno da bjezis od vozaca EV jer imaju bolji carbon footprint od tebe, dakako.

    Ne bi si uzeo potpuno elektricni automobil ni da imam tu lovu ali frend mi ima plug in hibrid i bome to je po meni odlicna stvar (barem u teoriji). Auto ima tek kratko pa ce se vidjeti kroz buduce koristenje ali zasad je jako korisno pogotovo kod kracih gradskih voznji. Baterija ima doseg do 60km ako se ne varam.

    Čak i da se stavi na stranu upitnost kakti ekološke isplativosti električnih auta i dalje ne vidim nikakvu smisao biti vlasnik električnog vozila koje ima domet manje od normalnog vozila i kojem treba dulje vremena za punjenje od tankanja goriva, o (ne)dostupnosti punionica ne želim niti govoriti.

    Da se električar da kupiti za 7.000 € pa bih rekao, nemam ga gdje puniti, na izlet ne mogu dalje od Karlovca, do Dubrovnika moraš tri noći prespavati negdje, ali je barem duplo jeftiniji od normalnog auta pa hajde, neka mu.

    Električari nisu ništa drugo nego međuproizvod koji se forsira da istisne trenutnu tehnologiju, prije nego dođe nešto što dolazi, nešto kao štedne žarulje ili Windows Vista.

    weky jesi clan udruge Strujni Krug i Prpicev vazal?

    Btw, da. Vodika ima citav svemir za potrosit. Ja osobno navijam da Toyota isforsira hidrogen based motore

    moja beba, sad je vec 3 god star, kupio kad je bio 2, jedva 31k km

    Boze ovi dizajneri u BMW-a su pukli zadnji par godina UZAS!!

    Nisam ekspert za estetiku, al jebemu mater više s tim. Kako da se nosim sa privremenim sljepilom koje ovakve vizualne abominacije uzrokuju?

    6 dana kasnije

    Da se pohvalim zariba mi je motor na BMW640d nakon 120k km auto staro 6god 🙌🙌🙌 M Powaaa .
    Proklet bio ako dam jos kunu toj sugavoj kompaniji puuuu….

      Kako misliš zaribao, šta ti je otišlo na motoru tačno?
      Šta kažu u servisu?

        Raziel Kazu nema popravka triba novi motor koji se vrti oko 20k eura .
        A objasnjenja nema , poce mi pricat o nekoj regenarciji auta koja zna gusit motor ako se previse voza po gradu , mislim si ono koga jebes auto je kostalo prvog vlasnika od kojeg sam ga uze priko 120k eura . A nemoze prozivit 100 k km , stvarno u obitelji smo imali dosad sigurno 10tak BMWova svaki je ima neki veci kvar …
        Najgore mi je sta je prije par miseci izasa iz leasinga i planira sam ga prodat kroz godinu max 2

        Imao sam i ja takvu škodu koja je na 157 000km potrošila 42.000kn kvarova nakraju se ispostavilo da je mojih 157 zapravo 357 000km tako da sve je moguće osim ako čovjek kupi novi pa je siguran u km e onda je za popizditi.
        Probaj po BiH potražiti ima ozbiljnih dilera BMW dijelovima možda uspiješ naći nešto prihvatljivo.

        escoban da je to M powaaa, otišao bi i prije...

        ..jer bi ga s guštom gazio 😉

        Al da, zato je mene strah takvih auta, čast iznimkama, al to je sve tako upitne kvalitete da ono. Sad imaš omču oko vrata. Hoćeš li uopće htjet ulupat toliko eura u motor?

        Ma to je cijena za novi motor, vjerujem da se moze naci rabljeni to je 313ks ako se ne varam ugradjivao se u puno modela. Brat ima takvog u X3 270.000km jos ide...

          Užas jebote. Košto ko neki novi manji auto. Žao mi je.

          Laf i kod mene, samo sto sam ja presao 320k 😁 I ne kontam ga mijenjati nikako

          5 dana kasnije

          Gledam malo Hybrid modele i nemogu virovat kako BMWi lose drze cijene , 530e novi krece od 60k eura a mos ih naci vec za 30k eura u svabiji (godina2019), a jedan nor. arteon koji je oko 50k novi drzi priko 40k eura cijenu . Ispada da je skuplji rabljeni Golf GTE od BMW5ice 🤦‍♂️

          O tome sam baš pisao skuplja Škoda Superb od Passata kao rabljena, a ovo sa BMW om je nevjerojatno. Sad malo gledam taj 530 e je 4 cilindra vjerujem da je to u velikoj mjeri razlog zašto slabo drži cijenu.

          8 dana kasnije

          Imate li kakvi prijedloga za auta do 40k eura (cijena van hrvatske) , gledam novu Octaviu RS izgleda mi mocna i sve ali ih nema puno kao limuzina i drzu jebeno dobro cijenu . Trziste je polidilo skroz rabljena auta skoro jednako skupa kao nova -..- Samo da nije neki SUV ili karavan (ili BMW)😁

          Gleda sam i Arteona koji je po cijeni ok ali mi se nesvida kao Skoda