Look at you, hacker: a pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?

Tema će biti možda malo zbrzana, ali nadopunit ću ju "kako Bog zapovjeda" s vremenom. Watch this dabre lol

Mislim da je vrijeme za moje kolektivno davljenje sviju vas na forumu ovim serijalom. Iako postoje zasad samo 2 nastavka, prvi koji je u reboot/remake fazi i navodni dolazak trećeg nastavka, zaključih da je bolje strpati ih sve u jednu temu. Isto tako, stavih temu u multiplatform zato što će remake jedinice izać i za Playstation 4. Pa ajmo nekim redom:

Tabela sa šturim informacijama:








NastavakGodina izlaskaPlatformaInfo
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
System Shock1994.Windows, MAC, Steam, GOGTata mata imerzivnih simova
System Shock 21999.Windows, MAC, Steam, GOGNastavak, radio Ken Levine
System Shock remake2017.?Windows, Steam, GOG, PS4Radi Nightdive Studios
System Shock 3Tko zna - n/a - OtherSide entertainment / Warren Spector


U obje igre ste neimenovani hacker koji se odjednom nalazi usred kaosa na svemirskoj postaji/ brodu punom mutanata, robota i strojeva koji rade protiv vas u službi poludjelog AI zvanog SHODAN. Detaljnije o igrama će biti napisano zasebno u nastavku.



SYSTEM SHOCK



Enhanced Edition launch trailer
https://www.youtube.com/watch?v=QhRp4HT40PE

Tata mata imerzivnih simova, baš kao što sam u tablici naveo. Većina mehanika koja uzimamo zdravo za gotovo u igrama kao što su Bioshock, Dead Space, Deus Ex, Dishonored, Prey, Singularity.. (Lista može ići u vječnost), duguju sve upravo originalnom System shocku. Detaljniji moj opis igre i retrospektivnu recenziju možete pročitati u linku ispod ukoliko vas zanima.

Razvojni tim: Looking Glass Techologies
Izdavač: Origin Systems
Datum: 23.9.1994.
Producent: Warren Spector
Platforme: Windows, MS DOS, MAC, OS X, Linux

Prvotne verzije igre su izlazile na čak 9 disketa što je bilo brutalno, ali se radilo o inferiornoj verziji igre pošto je max rezolucija bila samo 320 x 240 i nije bilo audio voiceovera. CD verzija to ispravlja s podrškom za moćnih 640 x 480 pixela i dodanim vioceoverom. No čisto sumnjam da ima kondidata koji bi se u današnje doba bakćali sa onim monstruoznim kontrolama koje bi zauzele pola tipkovnice.

Srećom, nakon mnogo zavrzlame oko prava na IP koje je imao EA, pa zatim tko zna tko više, 2015. godine Nightdive Studios dobiva ta prava i izdaje Enhanced Edition. U suštini to je original obogaćen SSP modom kojeg je napravio neki fan na System Shock fan forumu prije jedno 5,6 godina. Dodane su rezolucije do 1024 x 768 pixela i mouselook mod čime igra postaje baš punopravni FPS a ne poput Ultime Underworld na čijem je engineu igra bazirana. Tako da se Enhanced Edition igra poput system Shock 2 sa prebacivanjem između FPS i Menu moda tipkom E. Time postaje puno lakša za igrati.

Inicijalno, ako je vjerovati podacima, System Shock se prodao u nekih 170000 primjeraka što je bilo dovoljno da Looking Glass preživi, ali ne i da ugrozi totalno dominaciju Doom-a. nije mi poznato u kolikoj mjeri se u 2 godine prodao Enhanced Edition, ali vjerojatno nije mnogo jer unatoč svemu System shock uglavnom uživa cult following, odnosno nije za svakoga.



SYSTEM SHOCK 2


https://www.youtube.com/watch?v=a3__6BknDHc

Razvojni tim: Looking Glass / Irrational Games
Izdavač: Electronic arts
Datum: 11.8.1999.
Producent: Josh Randall / Ken Levine
Platforme: Windows, OS X, Linux

Iako je prvotno ovo trebao biti standalone naslov, odlučeno je da bude nastavak čija radnja se nastavlja na prvijenac 42. godine kasnije. No igra je napravljena na takav način da ima malo poveznica i hintova s originalom tako da nije problem ako prvo igrate dvojku.

Ukoliko ste igrali prvi BioShock, a onda prešli na System Shock 2, primjetit ćete koliko je ideja iz dvojke Ken Levine "posudio", pojednostavio i prenio u BioShock. Imao sam već jednu takvu usporedbu u Metacritic temi pa ću zasad kasnije ubaciti paralelnu usporedbu i ovdje.

Navodno je Levine bio ogromni fan System shock jeidice te ga je ta igra "natjerala" da krene u gaming vode i pokuša se priključiti razvoju mogućeg nastavka. To se, naravno, dogodilo pa je već 1995. upao u redove i probio se do dizajnera igre. Not bad.

System shock 2 uvelike slijedi koncepte jedinice po pitanju naracije i ponekih mehanika igre. Opet se budimo iz komatoznog stanja, ali sada patimo od amnezije dok je brod Von Braun (prvi brod koji je sposoban putovati brzinom svjetlosti) u kaosu baš kao što se 6 mjeseci nakon oporavka budimo u kaosu u Citadel Station u jedinici. Priča se otkriva kroz audiologove na isti način.

Za današnje igrače navikle na BioShock će eventualni problem biti clunky kontrole, degradiranje oružja koje se prečesto događa i to u kritičnim situacijama, ogromni odabir razvoja lika - pogotovo psionics abilityja, generalno je igra teža i neopraštajuća, respawnanje protivnika kao i opasnost da lika totalno krivo razvijete i time si igru učinite nemogućom. Balans po tom pitanju nije baš bio najjača karika. Ali ako to pregrmite, čeka vas jedan od najboljih imerzivnih simova koje mnogi svrstavaju uz Deus Ex u najbolje igre ikada.

Komerciijalno je System Shock 2 svojevremeno, nažalost, jako podbacio pa do sredine 2000. godine je jedva prodan u nekih 60000 primjeraka što je praktički ništa. Osobno smatram da je igra bila previše ispred svog vremena te su se FPS igre koje nisu mindless shooteri svega što se kreće tek nekoliko godina poslije počele uživati popularnost. Sjetimo se kako su tada vladali Quake 3, Unreal Tournament i slični shooteri, iako je Half Life već godinu prije pokazao da FPS može imati odličnu priču i NPC-e.



SYSTEM SHOCK REMAKE

Razvojni tim:
Izdavač:
Datum:
Producent:
Platforme:



SYSTEM SHOCK 3


1 / 1


Razvojni tim: OtherSide Entertainment
Izdavač: StarBreeze
Datum: - n/a -
Producent: Paul Neurath / Warren Spector
Platforme: PC, a ostalo vjerojatno TBA


Nema baš puno informacija oko SS trojke osim eventualno kojeg screenshota. Zna se da OtherSide Entertainment sačinjavaju ljudi kao osnivač Looking Glass studija Paul Neurath, Nate Weils - senior artist SS dvojke i Waters koji je radio koncept art za oba nastavka. A kad se među njihove pridružio Warren Spector kao i Terri Brosius koja je posudila glas SHODAN, krug je ponovno zatvoren. Dakle, ako itko ima pravo raditi na nastavku igre, to su oni koji su začeli serijal. Scenarij ne može biti bolji. Sada samo neka ostvare igru i neka je gameri prepoznaju.

Inače OtherSide Entertainment je baš dignuo franšizu Untima Underworld iz mrtvih sa nastavcima Underworld Ascendant i Underworld Overlord, a spomenuli smo kako je prvi System shock 1 nastao na modificiranom engineu Ultime Underworld: The Stygian Abyss tako da i u tom kontekstu je krug zatvoren.


FFA recenzije

Retrospektiva System Shock 1 - http://www.ffa.hr/index.php/gaming-kultura/retro/item/307-system-shock

FFA news

Backer update 11/2017 - http://www.ffa.hr/index.php/vijesti/item/5636-nakon-dugo-vremena-tisine-stize-novi-system-shock-video-prikaz-nivoa-i-napucavanja-jadnih-mutanata

SS1 ima bolju atmosferu i strašniji je jer je stanica teža za shvatit i pohvatat sve konce. Brodovi u drugome su super, ali nekako znate šta vas čeka (med bay, cargo bay, most, itd.) Na stanici je šarolikije i više "divlje" jer je svaka razina pomalo labirintski suluda. Pa se onda ostalo nakupi, pogotovo audio zapisi i SHODAN...

Je, jedinica je (ako ne uključiš ono da ti se svaki element kojeg selektiraš pokzivačem miša objasni mini tekstom na ekranu) puno teža i zeznutija. E-mail audiologove se mora slušati inače u tim labirintskim nivoima se stvarno možemo izgubiti ako ne znamo što treba raditi. A da su nivoi zbilja labirinti, to jesu. tko god je bio level designer je bio na nekim žešćim tripovima. Meni je to fora, ali može biti vrlo frustrirajuće iskustvo. Gledanje po uključenoj mapi na HUD-u je must.

Citadel ti ima istu stvar, medical bay, R & D, maintenance, reactor, security, bridge itd itd kao i dvojka. Samo uz labirintske nivoe postoji jedno 4, 5 dizala razbacanih koji ne vode na sve te katove na stanici. I to je problem ponekada. Bježiš od navale sjebanih botova i uletiš u lift, da bi shvatio da ne vodi na kat koji trebaš nego trebaš negdje drugdje izać i ponovo preć dio nekog drugog kata i molit boga da se nije previše protivnika respawnalo na putu do odgovarajućeg lifta. Fun times.

Citadel ti ima istu stvar, medical bay, R & D, maintenance, reactor, security, bridge itd itd kao i dvojka. Samo uz labirintske nivoe postoji jedno 4, 5 dizala razbacanih koji ne vode na sve te katove na stanici.
Na to san i mislia, raspored prostorija je takav da ne znaš što očekivati. Von Braun možeš pretpostaviti što te čeka unaprijed što se prostora tiče.

Onaj video o rimejku na portalu je jako lijep. Vizualni dizajn je zasada na mjestu a čujem i da idu ponovno na synth elektroniku, fala isusu. Bit će zanimljivo vidit koliko će rimejk imat prostor sličniji SS2 upravo zbog tog naglaska na realizam i logičku smislenost. Mislim, Many ipak još nisu tu u igri...

3 mjeseci kasnije

Tu me na kompu jebe audio driver pa nisam mogao čut o čemu se priča..

https://www.youtube.com/watch?v=gt9I-NfH81M

Vizualno to lijepo izgleda, samo imam dojam da nemaju točnu predodžbu što žele od ovog svega. Kao da dosta odluka donose po inerciji on the fly. Ako se ne varam, igra je trebala bit remake jedinice sa ponešto izmjena prilagođenim modernom gamingu. Sad mi se čini da je sve, samo ne to. Ako sve dobro izvedu, neće mi smetat - ali pitaj boga kad će igra izaći. Već sad mogu reć da će to biti tamo negdje 2020.

9 mjeseci kasnije

https://www.youtube.com/watch?v=TvzXqhh_ktQ

To je to! To je pravi put. Opametili su se i igra polako liči na ono što je odavno trebala biti jedva čekam da je zgotove

2 godine kasnije
3 mjeseci kasnije
godina kasnije

Živ je remake (valjda):

6 mjeseci kasnije

Čini se da SS izlazi u ožujku ako je za vjerovati zadnjem infou.