#138 Ninja Gaiden 3

Tezina: 10/10
Vrijeme: 147 sati
Jucer je dosao taj dan, nakon 7 mjeseci i 520 sati dosao je dan kraja mog putovanja u ovom serijalu. Ovo je bilo one of a kind HC iskustvo u kojem sam krenuo naslijepo, prepuno uspona i padova uz debelu upornost. Lijepo ih je vidit ovako poredane u komadu i iskreno kad sam krenuo sa jedinicom mislio sam cak uzet predah od serijala, ali vuklo me dalje da ih odradim sve u komadu i nisam pozalio. Ovaj serijal je jedan od najtezih serijala uopce u gamingu za nauciti igrat upravo iz tog razloga sto dolazi od zanra koji nije sablonski i gdje sami muscle memory nije dovoljan da se ovlada igrom kao u 95% ostalih igara i zanrova. Stvar je da kod HnS i fightera je potrebna i dobra fighterska intuicija koja se stjece stotinama sati igranja, gdje protiv nekih neprijatelja/bossova nemozes samo spammat tipke kako bi pobjedio, nego ih moras doslovno uciti kako bi bio kompetentan post game sadrzaje rjesavati solo, a sam osjecaj kad vidis da u pocetku u jedinici nisi mogao ovladati igrom na easy modu dok sad rjesajes trojku na ultimate ninja bez koristenja 360 scythe je razlog zasto igram ovakve igre i zasto se trud uvijek nagradi na kraju ma koliko god nesto izgledalo nedostizno.
Ninja Gaiden 3 je nastavak na drugi dio koji u samu srz serijala uvodi neke promjene (vise HC na stetu igraca).
Prvo, igra je brza od dva prethodika, a prva dva dijela su brza dakle potrebna je adaptacija na jos brzi sustav borbe sto meni pase jer volim igre koje imaju jako brz i fluidan gameplay.
Drugo, combat je izmjenjen odnosno bolje receno produbljen i postoji mnostvo varijacija koje mozete izvest na jedan potez gdje neki izgledaju jako cool kad ih se savlada, tipa klasicna Izuna drop se moze izvest na klasican nacin, a moze se izvest ukomponiranjem nekih combo udaraca ranije gdje jedan od tih udaraca lansira neprijatelja u zrak pa ga dovrsite sa izunom, imate in air combo poteze za isti napad, on ground, while running, while sliding, while charging… stvarno puno varijacija.
Trece, neprijatelji ne droppaju health orbove kao u prva dva dijela, dakle ne postoji nikakva regeneracija izgubljenog zdravlja osim koristenje Ninpa za koji trebate napraviti refill ubijanjem i obezglavljivanjem odredenog broja neprijatelja i Steel on Bona. Prakticki steel on bone je tu lifesaver jer ukoliko mozete ga chainati (max 4 puta) moze povratiti odredeni dio zdravlja (ovisno o tezini). Steel on bone se triggera kada tajmirate trokut tocno onda kad se pojavi animacija za grab da one shotate neprijatelja, nmg se svi neprijatelji steel on bonat, neki se mogu one shotat pa nastavit dalje na nizim tezinama dok na visim tezinama jednostavno stanete na njima neovisno jeli vam bio prvi ili cetvrti steel on bone jer igra ne dozvoljava chainanje nekih neprijatelja na visim tezinama (Ninje sa beretkama gledam u vas). Neki neprijatelji se nemogu uopce steel on bonat kao Van Gelfovi i Alkemicari. Stvar kod Alkemicara je da ukoliko nema stit jedino se onda na grab moze izvest Steel on Bone, a u 95% slucajeva ga imaju jer se konstantno pune. Save pointi sluze za potpuno healanje i predah.
Cetvrto, postoji skill tree koji funkcionira na nacin da se skillovi prenose na novi prohod jedino onda ukoliko je novi prohod na istoj tezini. Startate li na većoj tezini gubite sve skillove i krecete od nule, a samim time skillovi su i poprilicno skuplji sto znaci da trebate dalji progress u igri napravit da bi ih kupili. Skillevi su jako bitni pogotovo na Ultimate Ninja tezini jer ako nemate plan i program kako ih iskoristit vrlo vjerojatno cete zapet u kampanji na granicu neprelaznosti jer UN tezina je brutalna i daleko najtezi prijelaz kampanje u zivotu sta sam igrao. Najvazniji upgradeovi daleko su health upgradeovi. Ima ih 5, i svaki od njih povecava zdravlje, ali jos vaznije od toga je da u tom trenutku vas heala kompletno, dakle dobijete second chance za neku borbu ili encounter koji se cini neprelazan na UN tezini. Nakon par prohoda znat ćete na koje dijelove ih koristiti da prodete bezbolnije. OSim health upgradea, treba upgreadeat scythe na level 3 sto prije i nauciti igrati sa njim te dobro je imati jos Ki meditation skill i flying swallow za razbijanje stitova Alkemicara.
Peto, dosta noviteta je uvedeno po pitanju grapplanja, izbjegavanja pa samim time malo odudara od formule prve dvije igre i bliza je cetvorki. Meni osobno to nije smetalo.
Ovo mi je najlosija Ninja u trilogiji jer Boss borbe su osrednje (izuzev Epigonosa, Regenta, Lovelace) i igra je kratka, dosta kraća od prva dva dijela. Grip of Murder sekvence nisu bile potrebne, ali eto tu su radi price i igra ponekad ima umjetni difficulty u vidu prevelikog broja rocket launcher spammera po encounteru. Da stvar bude jos gora ovdje su jos pametniji neprijatelji i u dosta slucajeva ako koristis steel on bone ili ultimate tehniku oni sacekaju tocno da ti animacija zavrsi kako bi te onaj moment kad zavrsi izkasapili raketama. Story-wise je najbolja u trilogiji, ali i dalje to nije neka kvaliteta price za pamcenje.
Sto se tice platine, u jednom trenutku sam je drzao da ce mi biti najteza platina ikad, ali obzirom da nisam morao sve UN trials rjesavat, nego samo 3 od 10 stavljam je na trece mjesto odma iza Street Fightera IV. Najteza je platina u serijalu definitivno i to zbog Ultimate Ninja playthrougha kampanje koji cini Master Ninju tezinu prva dva dijela walk in the park, a to je uvod samo u Ultimate Ninja trialse za koje jedini komentar imam da su esktremno bolesni i ne znam kako je ljudima palo na pamet da igraci igraju ovo solo bezobzira na sve nerfove jer u 90% slucajeva ovisis o cistoj sreci oce li proc ili nece jer normalnim igranjem je gotovo pa nemoguce. Krenuo sam igru igrat na Normal i odma sam vidio da je osjetno teza jer su neprijatelji brzi, agresivniji i jos pametniji nego u prva dva dijela. Normal mi se cinio u razini Mentor na NGS2, toliko veliki skok trojke je u odnosu na prva dva. Drugi prohod mi je bio na Hard pa treci na Master Ninja i predstavljali su skokove u tezini dok je i dalje bilo prihvatljivo kako sam se adaptirao na brzi i novi sustav. Nakon toga je dosao Ultimate Ninja difficulty koji predstavlja ogroman skok u tezini sa Mastera gdje umrete doslovno u tri sekunde ako ste staticni. Testirao sam na jednom encounteru u zadnjem chapteru gdje imas normalne neprijatelje (doduse normalni su ovdje advanced jer ti igra odma od pocetka daje najjace forme) i trebalo im je 3 sekunde da me ubiju u full healthu. Pretjerano su agresivni, ali bas pretjerano, svi su u najjacim formama, nanose veliki damage, imaju puno healtha, jos vise dodgaju i jos pametnije igraju. To je savrsena formula da ostanete na neprelaznosti igre ako neznante kalkulirat sa upgradeovima. Po meni je to bullshit tezina jer je skoro pa neigriva, ali eto prosao sam je cak bez spammanja poznatog 360 scythe movea nego sam koristio Scythe sa SSTTT combom uz jos FS, Izunu, Steel on Bone ovisno o vrsti neprijatelja koji su u encounteru. Chapter 2 sa avionom kao boss borbom i helikopterima po encounterima su na granici neprelaznosti jer previse ima letecih rocket launcher spammera i stvari koji te one shotaju u sekundi. Prvi health upgrade sam iskoristio na Epigonosu u ch 6. jer igra zongliranje sa vama dok ga ne naucite u srz. Predlazem i da se dva health upgradea ostave za zadnjeg bossa jer ne zelim znat bol kroz koju prolazis ako to igrate bez upgradeova. Po meni je Master Ninja difficulty najposteniji diff ove igre, Ultimate je stvarno too much.
Eh taj Ultimate Ninja diff u storyu je samo uvod u ono sto je preostalo, a to su trialsi. Trialsi su poznati post game challengi gdje je jedini cilj pobit sve na ekranu. Dijele se na 25 Acolyte, 25 Mentor, 20 Leader, 20 Master i 10 Ultimate Ninja trialsa. Za platinu je potrebno rjesit 2 puta svih 25 Acolyte i Mentor trialsa sa Momiji i Kasumi ( zbog otkljucavanja njihovih kostima ) te po 5 Leader trialsa, 5 Master Ninja i 3 Ultimate Ninja. Acolyte i Mentor su jos okej, Leader su vec malo zeznutiji jer uz bossa imate bar 3, 4 opasna miniona. Master Ninja je dosta teza od Leader jer sada imate lagano i double boss fighteve i vise alkemicara i advanced neprijatelja po waveovima i paralelno uz bossa. Ultimate Ninja je eksponencijalno teza od Master trialsa i Ultimate Ninja storya i tu vam mogu samo pozeliti srecu jer to je bolest. Sastoje se najcesce od 4, 5 waveova sastavljenih od double i triple boss fightova, dakle neigrivo, samljet ce vas u sekundi, jedini nacin je spammat pametno 360 scythe ili Momiji double jump. I jedna i druga metoda se oslanjaju na debelu srecu da se bossevi ponasaju tocno na odredeni nacin jer nakon tisuce i tisuce pokusaja prosao sam na isti nacin na koji sam uvijek igrao, samo eto tad je igra odlucila da prodem jer nisam nista bolje igrao nego prethodne puteve. UN 04 misiju sam igrao 25 sati i nisam bio ni blizu prelaska jer zadnji wave sa crnim alkemicarima, Dokuom i Almom je bio too much da se oslanjam na srecu da se njih troje ponasaju tocno po odredenom patternu kako bi dobio opening svako 5 minuti da im nanesem malo stete te tim igranjem bi trebala ura vrimena da se prode trial. Na kraju sam presao UN 02 (jedini bez 360 scythe movea i uvjerljivo najlaksi UN trial), UN 03 (UT tehnika sa Kusari-gama) i UN 05 (360 scythe move gdje prolazak ovisi puno o sreci). Jedan na jedan bosseve sve smazem, ali 1 vs 3 je jednostavno neigrivo. Daleko najteza stvar u cijeloj trilogiji, ali na neposten nacin jer je dizajnirana za dvoje ljudi, a ovdje se ocekuje da ti sam igras kao kad bi igrala dvojica.
Opisat cu ukratko i taktike protiv bosseva koji mogu posluziti na UN u storyu (ne nuzno i u trialsima iz gore navedenih razloga).
Regent of Mask - zanimljiv boss, misteriozan i kad se povata ne predstavlja problem. Javlja se par puta kroz story, ali onaj zadnji je kao najgori. On se moze kazniti sa SSTTT nakon njegovih crvenih napada ili sa 360 scythe (grab, krvave kugle). Morate se pazit i graba i krvavih kugla jer na UN rade ogroman damage, najbolje ga je namamit da dode put tebe pa pobjec od njega dok mlatara macem jer ako ste na dovoljnoj udaljenosti postoji sansa da napravi potez sa krvavim kuglama gdje ga se moze kaznit. Mana SSTTT kaznjavanja je sto nekad zna odlucit da napravi counter grab dok to radite pa vam skine puno healtha zato je mozda reducirana forma kao SS ili SST bolja ili cak opcija sa 360 scythe bolja, ali ne spammanje nego samo jednom i bjezi dalje od njega. Sto ima manje healtha vise kugli izbacuje, kad mu ostane 30% izbacuje 3 kugle koje mozete dodgat ili trecu preskocit, ako trecu preskocite nemojte odma radit 360 move jer tad Ryu zna napraviti on landing 360 sctyhe (kao varijaciju poteza koju sam opisivao u pocetku posta) a prilikom toga ste ranjivi u zraku i cesto iz jednog seta kugli ide odma u drugi da vas kazni brutalno, jer ne mozete se u zraku micat lijevo, desno ako radite taj move i padate tocno na to mjesto gdje ispaljuje kugle, pametan je to kompjuter, nedajte da vas supak izmanipulira tu.
Epigonos - ubjedljivo najagresivniji, najpametniji i najtezi boss u trojki i jedan od tezih u cijeloj trilogiji. On se vrti izmedu tri forme (dragon sword, falcon talons i scythe). U scythe formi je daleko najopasniji na UN i naravno da voli najvise vremena provodit u toj formi. Ukratko, izmasakrirat ce vas u bilo kojoj formi, ali u scythe formi je najopasniji jer vas moze kaznjavat jako dobro i na daljinu sa svojim bacanjem scythea koji ima odlican tracking te ultimate tehnikom. Ovo je po meni najdrazi boss trojke jer je najvise skill based i pokazuje kako bi vi trebali igrati sa oruzjima koje imate (nesto kao Ryu doppelgangeri iz jedinice) jer su to sve zapravo oruzja od Ryu, nekad sam samo pustio da stojim na mjestu i divio se tim combo potezima sta izvodi na meni, a ujedno i ucio kako i kada koristi odredene poteze. Iako je potpuno random lik trebate se pazit njegove izune koju voli dosta cesto koristit u dragon sword formi jer radi ogroman damage, ali nekad vas zna uvuc u combo pa onda izunat, ne radi nuzno cistu izunu kao Fiend Ryu. Protiv njega je najbolje koristit steel on bone (da to je jedan od rijetkih bosseva koji se moze SoB-at) ali to je dvosjekli mac jer je programiran da vas cita dobro i cim mu se priblizite za SoB postoji vjerojatnost da ispusti ultimate tehniku odma. Ja bi cekao da se prebaci u Scythe formu pa bi ga mamio ili na grab na mid rangeu ili cekao njegov charge UT tehnike, ali ga ne bih odma napao nego sam naucio tocan timing za izbjec je na blizinu i onda bi ga kaznio sa SoB. Stvar je da morate se ispraksirat i bit jako brzi jer nakon sta otpusti UT tehniku imate jako mali time frame za kaznit ga u SoB jer je ekstremno agilan. Mozete ga SoB-at i prije nego sta ispusti, ali kazem na vlastitu odgovornost jer je programiran da vas zajebe i ispusti onda tocno kad osjeti da vas moze kaznit. Nisam se samo oslanjao na cekanje njegovog ultimatea nego i na SS combo (SSTTT nema smisla jer ce vam to proc jednom od stotine puta, prebrz je i izbjec ce vam napade sa trokutom i kaznit vas u protu combo). Prakticki mozete SS koristit nakon 90% zavrsetaka njegovih napada i malo pomalo mu chippat health.
Lovelace - takoder ima 3 forme kao i Epigonos, ali srecom puno je vise predvidljivija i sporija, no netreba je nikako podjecnit jer vas u Brute formi moze ubit dok ste rekli keks. Ona ima 3 forme to su normalna, whip i brute forma. U normalnoj formi je mozete kaznit sa SST nakon onog napada gdje skoci i napravi neki potez nogama u zraku, nemojte bit pohlepni jer kaznjava kucka i vrlo cesto voli u grab ic kad vidi da forsirate duge combose. Ona je takoder ranjiva na SoB kao i Epigonos i sa tom tehnikom joj mozete skiniti poprilicno healtha dok SoB Epigonosu radi jako mali damage. U whip formi je dobro kaznjavanje dok ispusta kiselinu iz zmijskih biceva. U brute formi mozete napasti doslovno nakon svakog napada, ali kvaka je u tome da je najagresivnija tada i da svaki udarac sakom vam brejkne guard zato je najbolje da steknete praksu i feeling kako uci u pametni rage mode i malo pomalo je udarat izbjegavajuci njene sake dok se ne odluci u grab da je kaznite sa SoB. Brute forma je daleko najopasnija i treba prakse da steknete samouvjerenost u borbi na blizinu sa njom u toj formi, a voli cesto i u grab ici u toj formi.
Sto se tice legacy bosseva koji se javljaju samo u trialsima (to su bossevi iz prva dva dijela) izdvojio bi Alexeia jer sva pravila koja vrijede u NGS2 vamo padaju u vodu jer je gotovo nemoguce mu uputit udarac. U trialsima samo spammajte 360 scythe na njega, a sa Kasumi na Mentoru cete pisat krv jer ona radi najmanji danage, a on doslovno dodga udarce u 99% slucajeva tako da cete imati srecu ako mu uputite svako peti ili deseti udarac. Sa njom sam samo koristio ST combo i to nakon svakog njegovog izbjegnutog poteza jer nema pravila, dodgat ce vam 9/10 puta. Znam, minimalan damage radi, ali to je jedina taktika koja je moguca protiv njega. Ostatak legacy bosseva je cak i ok, Elizabeta iako ima sve isto kao u NGS2 ovdje je dosta laksa bas kao i Fiend Genshin, Zedonius, Alma i ostatak.
Kako privodim post kraju, zelim se zahvaliti Team Ninji na prekrasnim igrama, trojka je najlosija NG igra, ali kao HnS igra je skroz dobra. Zelim se zahvaliti Tuhyu i ostalim ljudima sa kojima sam razmjenjivao tips protiv odredenih bosseva i neprijatelja, neke stvari su dosta pomogle, a dosta toga sam i sam otkrivao uceci svakog bossa dugo i privikavao se na svoj gameplay. I dalje stojim da je NGS2 najbolji Ninja Gaiden u trilogiji i da su bossevi u njemu nesto najbolje sto je hack n slash svijet dozivio. Sveta Petorka kako ih volim nazvat (Alexei, Volf, Zedonius, Elizebet i Fiend Genshin) su remek djelo i vidi se koliko su truda ulozili u njih te bi trebali biti zasticeni pod UNESCO da svaki iduci developer vidi cemu treba stremiti kada radi igru u ovakvom zanru. Nemam rijeci, kapa do poda i volio bi da mogu nekako izbrisati sjecanje i igrati ih po prvi put ispocetka.
Vratit cu se NGS2 nekad, cisto iz gusta da pokusajem rjesit MN 03 bez pomoci i ozivljavanja AI, a sada dolazi uzivanje u Clair Obscur: Expedition 33.