somethingwrong iskreno, ne vidim odrzivost ovog modela da odigram ovakve dvije igre u koje je puno ulozeno za 1euro, odnosno 11eura ako ne uspijem u 14 dana.

ThomasAAnderson Model je mrtav, pokopan, zaboravljen, nisu ni cveće doneli

somethingwrong Ocito nije mrtav još i naravno drukčiji gamepass je na PC, nego na konzolama gdje je tih mjesec dana skuplje, ali nekako mi djeluje nelogično i neodrživo

Deadwalker Održivost bi trebala biti u brojkama igrača jer je 12 EUR mnogo pristupačnije kudikamo širem krugu igrača (i 400-ak drugih naslova koje možeš isprobati u paketu), nego li 70 EUR kroz klasični buy to play za jednu igru. Uz to možeš instalirati Stalker, zadnji CoD ili Forzu Motorsport pa MS računa da će igrači ostati duže na pretplati jer već u drugom mjesecu dolazi Avowed i ostalo što im je već u planu.

Dok pogledam koliko sam kroz jesen zdrobio novaca na nove igre u Steam libraryju koje ću odigrati jednom ili nikada, pitam se koliko meni kao kupcu ovaj klasični model ima smisla. Samo jbg, kolekcionarstvo i kvaliteta platforme presude na kraju (na štetu mojeg novčanika). A koliko će to biti sve skupa održivo za MS i samu industriju, vrijeme će pokazati.

somethingwrong Upravo tu nije odrzivo. Čak i izlazak CODa day 1 je boostao pretplate za samo 8%, što su katastrofalne brojke , pogotovo računajući na uloženih 70 milijardi. Samo je znatnije narasla prodaja mikrotransakcija u samom CODu.
U međuvremenu , čista prodaja tog istog CODa je narasla za oko 20% na PS5 oborivši dosadašnji rekord.

Uzeo sam tih 14 dana za 1 euro da odigram indianu i Stalkera. Ostatak ponude sam pregledao i doslovce je ponuda toliko siromašna u odnosu na PS Extra da se ne može niti raspravljati, standardna Ubisoft, EA, yakuza i indie ponuda koja je dostupna vec godinama svugdje plus tih par ekskluziva, tako da ne vidim neku veliku mogućnost konvertiranja igrača ili zadržavanje na pretplati. Plus, nije integriran u steam.

Za igrace dobro, u svakom slučaju , izađe igra i uzmeš tih 14 dana za 11 eura i odigraš igru, ali garantiram da će poskupiti jer nema nikakvog smisla. Kad uračunam MSov katastrofalan marketing nije ni čudo da sve odsad ide na PS5.


@Deadwalker ne bih da dalje ovdje pisemo o ovome, ali ne znam koji topic bi bio prikladan.
uglavnom, iz usta Matt Piscattele iz Circane koja sluzbeno radi tracking prodaje

> PlayStation platforms accounted for 82% of Call of Duty: Black Ops 6 total console full-game dollar sales volume during the October tracking period.
->Call of Duty: Black Ops 6 was October's best-selling video game, debuting as the #3 best-selling game of 2024 YTD.
->Full game dollar sales of Call of Duty: Black Ops 6 were 23% higher than Call of Duty: Modern Warfare III a year ago.
->Non-mobile video game subscription spending increased by 16% when compared to a year ago. The release of Call of Duty: Black Ops 6 as part of Xbox Game Pass was the primary growth driver.

Mat's Opinion -

Call of Duty: Black Ops 6 to Game Pass did a few things in the US... it resulted in a subscription spending boost, shifted share of full game sales to PlayStation, did not appear to result in massive cannibalization of sales, and did not appear to provide a significant boost to Xbox Series hardware.
So, all the open questions regarding the impact of subscriptions are still pretty open imo, and whatever one believes currently, well, not sure this biggest of tests is changing anyone's mind either way. Yet.

Uk -

COD BO6 is -15% compared to MW3 and -46% compares to MW2

Compared to MW3
PS5 (+30%)
PC (-18%)
Xbox (-67%)
PS4 (-59%)

PS 74% of sales, Xbox 10%, PC 16%

EU -

->Black Ops 6's opening two weeks are up 5% in unit sales compared with last year's Modern Warfare 3.
->With 2022's Modern Warfare 2, launch sales are down 28%.
->PlayStation versions , Black Ops 6's sales are up 26% over Modern Warfare 3 and up 2% over Modern Warfare 2

> PlayStation platforms accounted for 82% of Call of Duty: Black Ops 6 total console full-game dollar sales volume during the October tracking period.
->Call of Duty: Black Ops 6 was October's best-selling video game, debuting as the #3 best-selling game of 2024 YTD.
->Full game dollar sales of Call of Duty: Black Ops 6 were 23% higher than Call of Duty: Modern Warfare III a year ago.
->Non-mobile video game subscription spending increased by 16% when compared to a year ago. The release of Call of Duty: Black Ops 6 as part of Xbox Game Pass was the primary growth driver.

Mat's Opinion -

Call of Duty: Black Ops 6 to Game Pass did a few things in the US... it resulted in a subscription spending boost, shifted share of full game sales to PlayStation, did not appear to result in massive cannibalization of sales, and did not appear to provide a significant boost to Xbox Series hardware.
So, all the open questions regarding the impact of subscriptions are still pretty open imo, and whatever one believes currently, well, not sure this biggest of tests is changing anyone's mind either way. Yet.

Uk -

COD BO6 is -15% compared to MW3 and -46% compares to MW2

Compared to MW3
PS5 (+30%)
PC (-18%)
Xbox (-67%)
PS4 (-59%)

PS 74% of sales, Xbox 10%, PC 16%

EU -

->Black Ops 6's opening two weeks are up 5% in unit sales compared with last year's Modern Warfare 3.
->With 2022's Modern Warfare 2, launch sales are down 28%.
->PlayStation versions , Black Ops 6's sales are up 26% over Modern Warfare 3 and up 2% over Modern Warfare 2

Zakljucak je jasan, kao sto rekoh. Sve sto se zapravo dogodilo sa day one izlaskom je masivni shift sa xbox na ps5. to se vidi po rastu odnosa prodaje na PS5, velikom padu prodaje na xboxu i samog xboxa i nesto manjem padu na pc.
Vjerojatno, vrlo vjerojatno ce poskupiti GP uz portanje svih igara na PS5. ovakve high quality igre su preskupe da bi ih mogla pokriti neznatna pretplata.

* Izdvojeno iz Indiana Jones teme

    Izdvojio u novu temu iz Indiana Jones teme

    Jasno je od prvog dana da ovaj model nema smisla ako nisi jebeni juggernaut koji nema konkurencije i prije ABK deala je izaslo da MS ocekiva 110milj preplatnika do 2030e, nakon ABK je ta brojka vjerovatno jos veca. Kroz 5 godina vjerovatno nece doci ni do brojke 50milj.

    Mozda bi bolji efekt dobili da su lockali COD sa PS konzola, ali ocito je i MSu to trenutno prevelik rizik i Santeli je pun k njihovi sranja zato se sve vise misa u posa, i zapravo daje izjave koje ruse sve sta je Phil govorio

    somethingwrong So, all the open questions regarding the impact of subscriptions are still pretty open imo, and whatever one believes currently, well, not sure this biggest of tests is changing anyone's mind either way. Yet.

    Više-manje ovo, treba pričekati zapravo idući kvartalni izvještaj od MS-a pa ćemo vidjeti stvarnu sliku.

    Prodaja logično da je pala drastično na Xboxu i PC-u jer čemu kupovati igru kada ti je dostupna day one u sklopu pretplate. Ne kužim tu logiku "shifta" s xboxa na PS - nije da su ljudi mijenjali konzolu da kupe igru lol, postoci rasta na PS5 vjerojatno bi se prelelili na PC-u i Xboxu da je jedini način igranja igre kupovina iste. Na PC-u je prodaja manje pala jer ogromna masa igrača ne želi igrati igre van Steama, dok na Xboxu veći postotak igrača plaća samu pretplatu gdje im je igra dostupna + manje je novih vlasnika Xboxa u odnosu na PS5 pa se i to reflektira u prodaji samih igara.

    No u konačnici, MS kao i svaku drugu korporaciju u gaming segmentu najviše zanima MAU metrika (monthly active users) - tu je zadnji CoD probio sve moguće rekorde jer ga je isprobala masa ljudi koji inače nema šanse da bi platili premium cijenu za igru.

    Dio će se navuci pa dalje igrati igru, kupovati in-game iteme i nastaviti plaćati pretplatu. Vidjet će se efekt toga kroz koji kvartal tek.

    Uglavnom, sve ovo s Kodarom je veliki test pretplatičkog modela pristupa najnovijim igrama gdje još čekamo rezultate istog. Iz perspektive igrača je odličan deal jer dok pogledaš, samo te Stalker 2, CoD i Indiana Jones ako želiš igrati ne releaseu dođu de facto 250 EUR. Ovo što si komentirao oko ponude igara je izrazito subjektivno 🙂

      Deadwalker Prodaja logično da je pala drastično na Xboxu i PC-u jer čemu kupovati igru kada ti je dostupna day one u sklopu pretplate. Ne kužim tu logiku "shifta" s xboxa na PS - nije da su ljudi mijenjali konzolu da kupe igru lol, postoci rasta na PS5 vjerojatno bi se prelelili na PC-u i Xboxu da je jedini način igranja igre kupovina iste.

      Upravo to i jest poanta. Prodaja Xbox hardwares je praktički mrtva, a to je najveći izvor GP pretplatnika.
      Već su tri puta poskupili GP na konzoli zar ne?
      A teško da će zadržati pretplatnike sa par novih igara kad se odigraju. Usto, i MS i Sony imaju najveći prihod od xbox igara na PS5. Sonyju ide 30%, nit kopali nit orali. Ovi puše cijeli development cost i gube 95% prodaje na PC i xbox.
      Koliko dugo misliš da će to opstati?

      Ono što će se vjerojatno dogoditi je da još više 3rd party publishera prestane izdavati na sadašnjem Xboxu i GP na PC će poskupiti, ili će ukinuti mjesečnu pretplatu i staviti tromjesečnu.

      Možda ti to gledaš drukčije, ali kad još dođu tarife na hardware i novi switch, vidim još veći shift xbox igrača na PS5 i Nintendo, do eventualnog izlaska novog Xboxa, kakav god bio.
      Sa Steamom će se isti teško boriti kao i sa PSom. Radi se tu o dugogodišnjim libraryjima sa stotinama naslova. A ako odu na streaming to je kraj, još je pre rano za to.

      I da, taj COD MAU, sa 80% prodanih na PS5 i rekordnom zaradom na PS5 , samo znači da kad oduzmeš tu brojku , da ostali nisu platili igru i od tog broja MS praktički nema ništa, možda tih 1-20 eura za taj mjesec GPa i eventualno koju mikro transakciju.

      O čemu pričamo. Evo ja sam platio 1 euro da odigram Indianu i Stalkera, vjerojatno i većina ljudi ovdje.

        Neko si je zabrijal da ce ljudi radi 80 eura kupovat drugu konzolu i uzimat mjesecnu pretplatu

        Ja uzeo GP i odigrao Indianu. Probao i Stalkera al mi djeluje govnavo pa ga obrisao. Odem da prekinem automatsku obnovu usluge i nekako otkazem a oni mi refundaju. 🤭

        Povezano s diskusijom: [unknown discussion]

        somethingwrong mislim da je sada najveći izvor novih GP pretplatnika PC, zato su prije godinu-dvije išli u veliku ekspanziju na nova tržišta (uključujući naše). MS ne bježi od toga da su izgubili "konzolaški rat", zato transformiraju "Xbox" u softversku platformu kroz koju će pokušati distribuirati svoju ponudu igara, idealno kroz pretplatu na što široj lepezi različitih uređaja. To je long-term bet i nema naravno garancija da će tržište to prihvatiti, zato kažem, treba još pričekati koji kvartal dok se sve ne prevede u financijsku matematiku. Jedno je što ti ili ja mislimo i zaključimo temeljem medijskih navoda, a drugo je što se u prodaji stvarno realiziralo. Bit će sve mnogo jasnije na njihovom idućem kvartalnom izvještaju.

        Realno, konzole kao format ostale su ispod install basea koje je uspio ostvariti PS2 i to je za korporacije problem jer oni traže neprestani rast, pogotovo korporacije na skali MS-a i pogotovo nakon akvizicija koje su napravili u pogledu Bethesde i AB-a. Zato s druge strane i Sony širi svoju ponudu igara na PC, vjerojatno će s vremenom ići i prema mobilnim igrama koje su produkcijski mnogo manje zahtjevne i imaju kudikamo bolje profitne marže (posebice ako će izbaciti novi PSP pa će igre za isti onda još dodatno portati na same mobitele, kao što sada naknadno izbacuju PC verzije SP ekskluziva).

        Realno, današnji klinci se većinom igraju na prenosivim formatima, veliku većinu vremena provode u online service igrama i ovaj poslovni model koji je do sada bio na konzolama i PC-u je teško održiv (produkcija igara sve skuplja, bazen hardwarea kojem to pokušavaš prodati u najboljem slučaju raste puževim korakom ili stagnira). Mi ovdje smo već "starija publika" koja će s vremenom biti sve manje zanimljivima platform holderima, a kada radiš long-term strategiju, pokušavaš predvidjeti što će današnji tinejdžeri preferirati kroz 5-10 godina kada počnu zarađivati svoje novce. Mislim da će prenosive konzole dobiti opet na velikoj popularnosti - Switch je to pokrenuo, sada imamo Steam Deck, a uskoro stiže novi Switch te je u najavi novi PSP i nešto od MS-a. I mislim da je streaming defitivno budućnost, treba samo infrastruktura napredovati da to može postati realnost (iako kako kaže Fenix, Nvidia streaming radi perfektno već sada). Ne bi me čudilo da se industrija orijentira na način da ćemo se doma igrati putem streaminga, a u pokretu putem handheld konzola.

        Imao je nedavno NY Times zgodnu analizu problematike neodrživosti AAA biznisa u kontekstu visoke produkcije za konzole i PC pa kome se da, neka baci oko: Video Games Can’t Afford to Look This Good

          Deadwalker upravo opipljivi prodajni rezultati za valjda 10 kvartala zaredom govore da ljudi ne idu na streaming modele. PS obara već drugu godinu zaredom vlastiti rekord zarade od softwarea. Mislim da je ljudima još bitno imati igru, pa makar i digitalnu, nego je samo odigrati na servisu.

          Drugo, marketing za GF Now i xboxov marketing ne dopire do masovnog tržišta. To je očito. Čak bih rekao da nema gaming portala da niti 1% igrača ne bi znali da je izašla Indiana i gdje se može igrati.

          Ako se GP ne integrira bar u Steam nekako, ima malo šanse za borbu. Jednostavno, nemaju long term library da mogu konkurirati PSu i Steamu.

          Što se tiče mlade publike, iz praktičnih i generacijskih razloga, ja se nikako ne slažem da su oni nositelji potrošnje u mobilnoj industriji koja se oslanja na f2p i microtransakcije. Ja bih rekao da su to sve, ili bar većinom, stariji od 25.
          Recimo, moj klinac sa gnušanjem gleda na igre tipa Honkai, Genshin, Fortnite i praktički sve slično. Ne isključujem da je to možda u Americi ili Kini drukčije. U Japanu i dalje caruju mobilne igre, ali na konzoli. Znači čista prodaja igara.