Počevši od ovog petka, Amazon Games je pokrenuo otvoreni beta test za ponovno lansiranje igre New World pod nazivom Aeternum. Radi se zapravo o istoj ali poboljšanoj verziji core igre koja je ovog puta otvorila vrata i PS5/XBOX konzolama.
Igru bi najsličnije opisao kao Dragon age serijal sa MMO konceptom. Dakle ne očekujte wow killer niti guild wars 2 kopiju jer to ova igra nije.
Iako je igra u svojoj osnovi ostala ista, primijetio sam nekoliko poboljšanja. Ipak, bojim se da to možda neće biti dovoljno da zadovolji PC igrače nakon toliko mjeseci zanemarivanja. Za one koji nisu upoznati, veliki problem PC verzije je end game te iako su igrači od samog lansiranja igre stalno iznosili svoje stavove što treba mijenjati, developeri kao da nisu imali sluha.
Beta verzija nije ponudila likove viših levela već je cap postavljen na level 30, pa je moje iskustvo bilo fokusirano na početničke faze igre. Kao što je ranije najavljeno, novi igrači sada biraju jedan od nekoliko arhetipova koji određuju njihovo početno oružje i oklop. Mislim da je ovo dobar potez prema pristupačnosti, jer igrači i dalje mogu slobodno eksperimentirati s gradnjom likova nakon kreiranja.
Nakon toga slijedi novi tutorial, uključujući novu kinematografsku uvodnu scenu. Malo mi nedostaje mračnija atmosfera starog uvoda, ali ovaj bolje objašnjava priču. Zanimljivo, također se po prvi put otkriva konkretna godina u kojoj se radnja igre odvija: 1609 godina.
Tutorial uglavnom prati iste ključne događaje kao original, ali su kinematografija i okolina dorađeni za impresivnije iskustvo. Iako nisam imao problema sa starim tutorialom, ovaj bolje nagovještava kasnija događanja u priči i izgleda vrlo lijepo što je zapravo pozitivno za sve nove igrače.
Kad uđete u glavni svijet igre, brzo se vraćate na staro iskustvo leveliranja (koje je prilagođeno nakon lansiranja), sada poboljšano novom kamerom za razgovore koja zamjenjuje staru tekstualnu kutiju za zadatke. Kao i mnogi, isprva sam mislio da je ova promjena nepotrebna, ali izgleda mnogo bolje nego kad je prvi put prikazana, i iako ne doseže razinu kvalitete animacije kao u igri The Secret World, brzo mi je prirasla srcu. Najveće iznenađenje je bilo što je lice Grace O'Malley preoblikovano da izgleda privlačnije, što je, pa... u redu. Ne brinite, njezina iritantna osobnost ostala je nepromijenjena. Nisam stigao dovoljno daleko da vidim jesu li i drugi važni NPC-ovi doživjeli slične preinake, ali mogu potvrditi da modeli igrača, koji su često kritizirani, nisu promijenjeni.
Ne bi to bila beta verzija (posebno za New World) bez nekih bugova. Najčešći problem su dugi vremena učitavanja, uključujući čekanje dodatnih minuta nakon prvog zaslona dok se objekti i teksture svijeta u potpunosti ne učitaju. Nadam se da će to biti popravljeno do početka javne otvorene bete, jer iako nije kritično definitivno ima mjesta za napredak.
Pozitivna strana je što je igra radila bolje jednom kad sam konačno ušao. Zapravo, radila je bolje nego u trenutnoj PC live verziji. Ne mogu točno reći što je promijenjeno, ali pokreti i animacije igrača sada djeluju glađe i responzivnije.
Intenzivno sam testirao nove promjene u sistemu staggera neprijatelja kako bih vidio je li ovo prava mehanička promjena ili samo kozmetička. Bilo je iznenađujuće teško donijeti konačan zaključak, ali čini mi se da je uglavnom kozmetički. Snažniji neprijatelji očito nisu pogođeni staggerom od osnovnih napada, dok kod slabijih neprijatelja ponekad izgleda kao da prekidam njihove napade, a ponekad ne, pa je možda to bila samo moja mašta. Sveukupno, mislim da ovo neće značajno utjecati na ravnotežu sadržaja otvorenog svijeta, što je dobro jer stvarno nema potrebe za daljnjim smanjenjem težine. Po svemu viđenome težina je pogođena idealno.
Primijetio sam i neke manje promjene u borbi. Sada se povremeno pojavljuje suptilno svjetlo oko neprijatelja koje, čini se, označava nadolazeći napad, a kao što je obećano prije nekoliko mjeseci, sposobnost mača Reverse Stab zamijenjena je novom sposobnošću pod nazivom Upheaval. Ima sličan učinak, ali izgleda mnogo impresivnije. Whirling Blade također sada ima dramatičnije vizualne efekte. Nekoliko drugih oružja dobilo je manje prilagodbe, uglavnom u smislu redoslijeda otključavanja aktivnih vještina. Čini se da je logika bila dati svakom stablu vještina snažnu napadačku vještinu odmah na početku, dok su se vještine usmjerene na korisnost, poput Javelina i Calamity Countera, premjestile niže u stablu. To je mala promjena, ali neki će igrači možda trebati prilagoditi svoje buildove. Za nove igrače problema nema, jer se otključavanje vještina može resetirati u bilo kojem trenu kako bi isprobali sve skillove i ostavili aktivne one koji im se najviše sviđaju.
Također je uveden novi HUD za igrače. Trebalo mi je malo vremena da se naviknem, ali kao i s novom kamerom za dijaloge, brzo mi se svidio. Čišći je. Općenito, čini se da je Aeternum usmjeren na poboljšanje većine dijelova igre, makar i za nijansu. Iaoko treba napomenuti kako se radi o MMO igri i postoji mnoštvo menija i opcija, stoga odmag napominjem nemojte odmah odustati od igre, jer učenje ima svoj put. Sve će s vremenom sjesti na svoje mjesto.
I da, sada možemo plivati. Čini se da možete plivati samo po površini, bez ronjenja pod vodom, ali i to je bolje od hoda po dnu, kao ranije. Jedan mali element koji je nedostajao u core igri, a veseli.
Nisam imao vremena dosegnuti dovoljno visoku razinu da pravilno istražim ažuriranu verziju Cutlass Keysa, ali sam svog "siromašnog lika" niske razine proveo na dug i opasan put do tamo kako bih barem malo istražio zonu.
Promjene nisu tako ambiciozne kao transformacija First Lighta u Elysian Wilds, ali i dalje postoje značajni dodaci. Na karti se pojavilo nekoliko novih utvrda kojima upravljaju pirati "Lost". Najznačajnija promjena je ogromni drevni toranj u središtu zone, koji je sada dom naselja Lost, slično Spire of Melpomene u Reekwateru.
Nema znakova da ovo ima veze s gotičkim hororom koji je bio nagoviješten krajem 2023. i početkom 2024., što samo jača moje sumnje da je preusmjeravanje prema Aeternumu bila odluka u posljednjem trenutku ili samo odluka da se igra isforsira na konzole a dorade također lako implementiraju na PC verziju. Nisam uspio dovoljno dugo preživjeti u zoni da to vidim osobno, ali svjetska karta pokazuje novu kopnenu masu na zapadnom rubu zone, obojenu drugačijom bojom. To mora biti nova otvorena PvP zona. Izgleda prilično velika (otprilike polovina veličine postojeće zone), a kako je riječ o novom teritoriju, cijelo izvorno područje Cutlass Keysa i dalje je dostupno za PvE, što mi daje nadu da će zona ponuditi dovoljno novog sadržaja za igrače poput mene.
Naselje Cutlass Keysa nije se puno promijenilo, ali postoji nova radionica pod nazivom "Zdenac sreće", gdje možete nabaviti predmete u zamjenu za novu valutu Mystic Dubloon. Ovo je vjerojatno nagrada za novu PvP zonu. Sveukupni dojam o beti Aeternuma je pozitivan. Problem je višemjesečna suša sadržaja koju su PC igrači morali izdržati dok su čekali. Da je ovo ažuriranje izašlo u lipnju ili srpnju, mislim da bi bilo dobro prihvaćeno, ali nisam siguran hoće li biti dovoljno da umiri nezadovoljne PC igrače u ovom trenutku. Nadam se da će konzolni igrači biti dovoljna podrška da igra ostane zdrava, jer će im sigurno trebati.
Dok sam igrao, primijetio sam nešto: zabavljao sam se. Iako sam već prošao početničko iskustvo u New Worldu nekoliko puta, krenuo sam u ovo igranje s osjećajem da je to obaveza, ali igra me gotovo odmah ponovno privukla. Opet su me oduševili prekrasni vizuali i glazba, besprijekoran zvuk i vrhunski borbeni sustav. Toliko je toga dobrog u ovoj igri; stvarno se nadam da će prebroditi trenutnu oluju i da će launch konzolaške verzije donijeti samo dobre stvari, kako za igru tako i za igrače.
Grafika nije ni približno na razini AAA PS5 igara, ali radi se o MMO igri gdje to nije prioritet a finalna verzija igre će zapravo pokazati što smo to točno dobili. Ono što me zbunilo u ovoj beta verziji su grafičke opcije gdje postoji performance, quality i 4K mode. Performance mode radi naravno najbolje ali je dosta pristupan blur odnosno zamučenje. Na quality i 4k modu nisam skužio razliku no najviše me razveselila činjenica da se u konzolaškoj verziji može mijenjati fov i daljina igrača što kod nekih popularnih igara nije omogućeno (diablo 4).
Ukoliko Vam kao i meni fali MMO igranja na konzolama, svakako još stignete isprobati beta verziju koja traje do sutra. S cijenom od 60e bez mjesečnih pretplata, a obzirom na po meni katastrofalno stanje sa MMO igrama na konzolama moram priznati da se veselim ovoj igri i vjerujem da nas očekuje mnoštvo sati zabavnog igranja.
Eto moj kratki overview beta verzije igre. Da li je već netko probao igru, razmišljate li o kupnji? Jeste li već igrali pc verziju?