DEVELOPER: SEGA WOW
IZDAVAČ: SEGA
DIRECTOR: Shuntaro Tanaka, Takaharu Terada
DIZAJN: Takeshi Ozawa
ART: Raita Honjou. Hirotaka Kanazawa
GLAZBA: Hitoshi Sakimoto
ŽANR: Taktički RPG
PLATFORME: PlayStation 3, PlayStation 4, PC
GODINA IZLASKA: 2008, PS4 (2016)
                                                             
https://www.youtube.com/watch?v=9w-fhC9XZAc
                                                             

http://valkyria.sega.com/vcr/survey/

Valkyria Chronicles je taktički RPG od SAGE. Igra je na tržište izašla 2008 godine kao PlayStation 3 ekskluziva, Sve do 2014
igru je bilo moguće igrati samo na PS3 kada dolazi na PC. Remaster izdanje dolazi na PS4 ovog proljeća. Valkyria Chronicles
na prvu se ističe posebnim vizualnim stilom i prekrasnom grafikom. Igra na zanimljiv način kombina strateške,
TPS i RPG elemente. Radnja igre se odvija na kontinentu Europa koji je na pragu velikog rata između dvije velike sile.
Očito je da su prava Europa i drugi svjetski rat poslužili kao inspiracija za okruženje same igre. Na igri je radilo nekoliko
različitih dizajnera koji prije Valkyrie nisu imali zapaženije naslove na tržištu uz iznimku Shuntara Tanake koji je radio
na hvaljenom RPG-u Skies of Arcadia. Kritika je jako dobro prihvatila Valkyriu Chronicles, prosjek ocjena je oko 87%.
Po mnogima jedan od najboljih naslova tog žanra. Nažalost igra se na samom početku nije dobro prodavala.
Razlog relativno loše prodaje je ponajprije loš marketing, do izlaska igre malo toga je prikazano. Mediji su tada bili
zaokupljeni razvikanim naslovima. Danas je situacija povoljnija što se toga tiče, pa igre ovoga tipa budu bolje
popraćene po izlasku. Odluka da igru izbace na kraju godine koja je bila pretrpana hitovima isto tako nije pomogla.
Prodaja se kasnije popravila pa se igra na kraju prodala u oko 1.3 mil primjeraka. To očito nije zadovoljilo SAGA-u koja je
odlučila da se nastavci rade za PSP konzolu. Vjerojatno zbog manjih troškove i veće baze igrača u Japanu.
Nastavci su također odlično primljeni kod kritike, bez obzira na višestruko lošiji hardver mehanika prve igre je
odlično prenesena u nastavke. Nažalost treći dio  zbog loše prodaje prethodnika nikad nije došao na zapad.
Sve je upućivalo da je SAGA završila sa serijalom a onda je  sve iznenadilo nedavno prebacivanje igre na PC i
skori izlazak Remaster izdanja za PS4. SEGA je pred kraj 2015 godine najavila Valkyria: Azure Revolution
novi spin-off nastavak Valkyria serijala za PlayStation 4.

                                                             

                                                             

Izgled igre je prvo što primijetimo, a Valkyria Chronicles u tom segmentu blista i osam godina nakon izlaska.
Kombinacija cel-shaded grafike, fenomenalnog dizajna likova i vodenih boja savršeno je prenesena na ekran.
Pri samom igranju ili gledanju animacija imamo osjećaj kao da gledamo slikovnicu u pokretu. Gotovo cijela igra je tako dizajnirana.
Pa kada na ekranu vidimo eksploziju ili pucanj vidimo onu stripovsku zamjenu za zvukove u obliku riječi.
Nešto slično je imala igra XIII na PS2. Cjelokupna prezentacija igre je na visokoj razini. Od savršeno pogođenog HUD-a
do izbornika koji je prezentiran u obliku knjige. Pa tako kroz poglavlja napredujemo u igri te na taj način biramo animacije i misije.
Dizajn opreme i oružja je baziran prema onoj iz prva dva svjetska rata. Za glazbu je zaslužan Hitoshi Sakimoto ranije poznat
po radu na Final Fantasy Tactics, Vagrant Story, Final Fantasy XII. Glazba je odlično pogođena, lijepo ukomponirane
ratne melodijama pridonose atmosferi i tonu igre. Sinkronizacija likova na engleski jezik je također vrlo dobro odrađena
a ljubitelji japanskog jezika mogu prebaciti glasove po želji.

                                                             

                                                             

Europa i drugi svjetski rat su podosta utjecali na izgled i okruženje same igre pa su i
suprotstavljene strane inspirirane onima iz WW2. Empire podsjeća na Sile Osovine a Atlantic Federation na saveznike.
Između dvije sile je smještena Principality of Gallia. Neutralna država bogata veoma važnim resursom Ragnite.
Gallia također reprezentira neke države iz WW2. Alicia i Welikin kao glavni likovi su jako dobro okarakterizirani.
Walkin zaljubljenik u prirodu inače sin slavnog generala odmah po povratku u svoj rodni grad Bruhl susreće Aliciu,
zapovjednicu straže grada. Grad ubrzo napadaju snage Empirea. Alicia i Welikin pružaju otpor, ali bezuspješno.
Snage Emirea su prejake i prisiljeni su napustiti grad skupa sa Welkinovom sestrom Isarom.
Walkin ubro postaje zapovjednik postrojbe Squad 7. Ostatak družine kojom zapovijeda Welkin je također na visokoj razini.
Velik je naglasak na odnosima između likove, utjecaju rata na njih. Priča obuhvaća problematiku iskorištavanja resursa,
rasizma, logora. Negativci su odrađeni vrlo dobro, nisu svi zli do kraja, izdvojio bi Selvariu. Veoma važan liku igri koja je
uz glavne likove zaštitni znak same igre. Kombinacija realistične borbe i fantasy elemenata je odlično spojena. Svijet igre je detaljno razrađen.
Pa tako kroz neobvezne animacije i tekstove koje možete pročitati između misija imate priliku saznati nešto više likovima,
opremi i povijesti sukoba.

                                                             

                                                             

Iako se radi o taktičkom RPG-u gameplay je dosta drugačiji u odnosu na druge igre iz žanra.
Igrač na početku borbe postavlja likova na predodređenim dijelovima mape, u svakoj rundi ima određeni broj
poteza/Command Points(CP) koji može iskoristit. Ono po čemu se Valkyria Chronicles najviše ističe je što igrač
kada odabere potez preuzima kontrolu nad likom te se u trećem licu u realnom vremenu kreće po mapi.
Borba podsjeća na igru Hogs of War s PS1. U žanru je kretanje većinom ograničeno vremenski ili brojem polja
po kojima se možete kretati. U Valkyriei je nešto drugačija, kako imate slobodu kretanja 
ispod lika je prikazana crta koja određuje broj koraka tj. daljinu koju možete prijeći. Za razliku od igara u žanru
potezi/CP se mogu koristiti na istog lika više puta uz određene penale a neprijatelji pucaju po vama sve dok se
ne zaustavite tj. prebacite na ciljanje. Likovi su podijeljeni na klase poput skauta, snajpera itd.
Svaka od klasa ima svoje prednosti i mane tako da treba paziti pri odabiru za vrijeme borbe.
Welikin u borbama koristi tenk Edelweiss a može davati i naredbe (razni bonusi u borbi) koji koštaju određen broj CP.
Levele dižemo klasama a ne pojedinačno likovima. Osim experience bodova kroz borbe dobivate
novac koji možete trošiti na poboljšavanje oružja, opremu, tenkove. Možete kupovati i neke side misije.

                                                             

                                                             

Dizajn same igre nije baš tipičan. Nema lokacija ili mape po kojima se šećete. Nešto u stilu Front Missiona ili XCOM-a.
Borbe su podijeljene na glavne koje morate odraditi da bi napredovali i SKIRMISH misije u kojima možete trenirati i
skupljati experience bodove i novac. Nakon svake misije ocjenjuje se vaš stil igre ovisno o kvaliteti i brzini.
Igrač kroz igru mora birati koji će vojnici biti u njegovoj grupi. Svaki od njih ima svoje ime, povijest,
karakteristike, prednosti i mane. Svi se razlikuju po dizajnu. Neki se dobro slažu s kolegama, neki imaju problem kada ostanu
sami na bojištu dok je drugima to prednost. Fanovi Skies of Arcadie će susresti neka poznata lica.
Igrač se s vremenom poveže s svojim likovima. Kada padnu u borbi morate ih spasiti u nekoliko poteza
inače ih gubite zauvijek. Tako je na neki način prenesena ozbiljnost ratovanja.
Težina igra je dobro pogođena. Po završetku igre otključavate veću težinu a tu je i ekstra težina koja je došla su DLC-om.
Za normalan prelazak glavne priče potrebno je oko tridesetak sati, plus side questovi i DLC misije.

                                                             

                                                             

PC i PS4 Remaster verzije igre se vrte u 60FPS uz veću rezoluciju u odnosu na PS3 verziju,
jedino su animacije i dalje 720p/30FPS. Također sav DLC sadržaj je u sklopu PC/PS4 verzija za razliku od PS3 verzije.
DLC sadrži; Hard EX Mode, Edy’s Mission, Selvaria’s Mission, Challenge of the Edy Detachmen.



Valkyria Chronicles je posebna igra koja je zbog svoje kvalitete dobila drugu šansu.
Rijetko viđeni vizuali i prezentacija, odlična igrivost i dobra priča su savršeno ukomponirani u cjelinu koja daje ovu prekrasnu igru.
Velika preporuka svima.



                                                             
https://youtu.be/MHk8VY45kEs

Pohvala na tekst.
Jedino, ako uhvatis vremena, ne bi bilo zgorega, da malo popravis pravopisne greske.

5 dana kasnije

Za početak dajem veliku pohvalu Dormin na otvaranju teme i na vrhunskom te iscrpnom uvodnom postu.



Automatski je ugodnije pisat u nekom topicu koji je dobro složen i odrađen.  :

___________________________________________________

Također, ostavljam VELIKU preporuku za ovaj dragulj od igre koji je neshvatljivo lako uspio proći ispod radara velikom broju igrača, i naslovu koji je prodan u otužno mali broj primjeraka.
Pohvala i Segi koja je usprkos svemu odlučila dati drugu šansu igri i igračima. Podržite ovaj Remaster, jer postoji velika šansa da vam se Valkyria Chronicles pretvori u jednu od najdražih igara.

Za kraj slijedi najimpozantnija igrina kompozicija:

https://www.youtube.com/watch?v=watch?v=Q7BclNjzy6k

(prvih 20 sekunda neodoljivo podsjeća na Shawshank Redemption Main Theme)

ja sam je odlučio probati na trojci i bila mi je najugodnije i najzabavnije iskusto općenito na prošloj generaciji!
fantastična igra!  : : :

Odlična je, da. Nadam se da će nastavak na PS4 biti isto tako dobar. Najavili su neka unapređenja gameplaya, a to možda bude i pun pogodak, makar nije da je nešto posebno nedostajalo i u postojećem sistemu.

Odlična je, da. Nadam se da će nastavak na PS4 biti isto tako dobar. Najavili su neka unapređenja gameplaya, a to možda bude i pun pogodak, makar nije da je nešto posebno nedostajalo i u postojećem sistemu.
nisi vidil gameplay?
izbacili su preko 40min ali nemrem nac opet jer nemam japansku tipkovnicu i definitivno neznam prevest

ugl
igra uopce vise nema taktickog gameplaya i nije turn based
igras sa 3 lika kolko sam skuzio od cega su 2 lika AI
igrac ispod hp bara ima neki mana/ragnite bar kojim moze castat 4 razlicita spella po onome kaj se da vidit
cura s plavom kosom ima sniper
cura u bijeloj haljini preferira combat sa macem
dok muski lead ima onaj over dizajnani mac i oruzje po izboru ili assault rifle nekakav
posto je real time combat vise nema pauzi i protivnici ce pucat po nama kad nas vise
postoji cover sistem koji nema neke koristi ak se igra macevima itd? i granate su idalje u igri
postoji par tipova granati, dimne, explozivne itd

ugl igra je sad vise kao neki jrpg bez imalo taktike
not selvaria i ostale totalno kawaii desu zenske su isto not weeb pandering

par stvari kj sam zaboravil
enemy uniti imaju jako mali range gdje ce vas napast i spawnaju se kao grupe koje stoje, tipicno za jrpg igre ali prije su imali neke formacije i cim bi vas jedan vidio ostali bi reagirali
toga nema
bosovi su tipicni overdesign isto, neznas di je kaj i bazira se na principu neizgleda opasno? dodaj vise kuteva, oruzja i ako nije dosta povecaj oruzje

Odličan uvodni post! ;) Kupujem ovog tjedna, i vjerujem da ću je uskoro zaigrati. :)

gibanica  - damn, to zvuči očajno. Budem pogledao, vidio sam samo onaj uvodni dio.

Odlična je, da. Nadam se da će nastavak na PS4 biti isto tako dobar. Najavili su neka unapređenja gameplaya, a to možda bude i pun pogodak, makar nije da je nešto posebno nedostajalo i u postojećem sistemu.
Planiraju li taj nastavak proširiti u budućnosti na više platforma? Nisam ništa našao o tome, pa me zanima.

Da Azura više podsjeća na Tales of igru nego na Valkyria Chronicles. Akcijski RPG s dosta manje strateških elemenata. 
Ni ja nisam nešto pretjerano oduševljen prikazanim iako treba uzest u obzir da je izrada u ranoj fazi.
Mislin da su šanse da Valkyria: Azure dođe na PC velike. Pogotovo nakon vrlo dobre prodaje VC na Steamu.
Serijal definitivno ima potencijala da se proširi na nekoliko žanrova pa mogu shvatit igru tipa Azure.
Ali san mišljenja da glavne igre u serijalu trebaju biti u stili prvog nastavka.
nadam se da će pravi Valkyria Chronicles nastavak jednog dana doći na velike konzole.

Planiraju li taj nastavak proširiti u budućnosti na više platforma? Nisam ništa našao o tome, pa me zanima.
Zasad samo PS4.: )

Odličan uvodni post! ;) Kupujem ovog tjedna, i vjerujem da ću je uskoro zaigrati. :)
i fakin vrijeme

Da Azura više podsjeća na Tales of igru nego na Valkyria Chronicles. Akcijski RPG s dosta manje strateških elemenata. 
Ni ja nisam nešto pretjerano oduševljen prikazanim iako treba uzest u obzir da je izrada u ranoj fazi.
Mislin da su šanse da Valkyria: Azure dođe na PC velike. Pogotovo nakon vrlo dobre prodaje VC na Steamu.
Serijal definitivno ima potencijala da se proširi na nekoliko žanrova pa mogu shvatit igru tipa Azure.
Ali san mišljenja da glavne igre u serijalu trebaju biti u stili prvog nastavka.
nadam se da će pravi Valkyria Chronicles nastavak jednog dana doći na velike konzole.
negdje sam i procital da je ps4 i pc ali opet nikad neznas sa japanom

definitivno bi htio vidit nastavak sa puno velim bitkama i evolucijom strateskog gameplaya

a za azure bas je nekak ni sim ni mimo sa gameplayem jer ai ni opcenito taj japanski rpg sustav grupiranja spawnoma enemy unita nije prilagoden tome a kamoli jednoj igri koja bi trebala bit vezana za bitke
ja pucam po njima oni stoje jer im nisam uso u battle range

3 mjeseci kasnije

https://youtu.be/l8KlNhp6ko8

Valkyria Chronicles Remaster je na PS Storeu (150 kn). 

Vrlo povoljna cijena. Dobije se remasterirana odlična igra sa svim DLC-ovima + nekoliko themea i hrpa avatara za PS4.

https://youtu.be/Q-oxfyOeR8w

http://valkyria.sega.com/vcr/survey/

20 dana kasnije
godina kasnije

Sega radi na novoj Valkria igri. Nadam se da ce dizajnom biti slicna Valkria Chronicles.
Valjda su shvatli da ljudi zele pravi nastavak a ne neki akcijski spin off.

https://gematsu.com/2017/11/new-valkyria-project-announced-november-20-planned-worldwide-release

S obzirom da taj spin off Valkyria Revolution nisu mogli više srozati (što se sigurno odrazilo i na prodaju), jasno je da se trebaju vratiti korijenima. Znači naglasak na taktičko/strateške elemente s dobrom primjesom RPG-a i dužom kampanjom.

2 godine kasnije