Kad malo bolje razmislim ovo je nešto slično temi koju je sandidam otvorio odnosno da napišemo i opišemo radnju igre o kojoj ništa ne znamo.
U ovom slučaju se radi da igru zaista poznajemo i upoznati njenom radnjom. Dajemo si u oba slučaja mašti na volju i stvaramo svoju priču.
U ovoj temi ja sam baš zapeo za The Last of Us, a šta mogu kad mi je to najdraža igra. Napisao sam scenarij koji bi mogao biti vrlo moguć ali to nije ni bit nit važno jer sam sve izmislio ali je djelom povezan sa stvarnim događajima.
Pozivam vas da i vi napišete kratku priču kako je došlo da nastanka neke vama igre koju poznate i za koju imate mašte.
Sinoć sam ovo osmislio i napisao a danas samo copy paste sa nekim malim izmjenama i editom.
Ja sam malo detaljnije opisao kako su se stvari odvijale na dan kada je Neil Druckmann dobio da tako velim zadatak za novi posao. Ako vam se ne čita sav taj tekst imate i kraću verziju pri kraju.
"Za vikend malo zone sumraka"
Priča o tome kako je nastala igra a ovo je kratki moj scenarij za recimo film o ND-u, TLoU i Druckmannu, hehe!
Kako je nastala videoigra The Last of Us?
-Godina je 2010. kraj 10 mjeseca i srijeda.
-Rano ujutro u Naughty Dog studiju, Evan šef ND-a je pozvao Neil Druckmanna u svoj ured.
Evan: Stari, znaš šta? Radio si već dizajne za Uncharted, programirao Jaka sa ekipom i asistirao oko drugih stvari koje su nam se svima svidjele jer imaš potencijala i vjerujemo u tebe.
E' sad da se dokažeš na svom polju kao pisac i autor, dajem ti priliku da sad osmisliš neki scenarij za našu novu igru jer između ostalog ne možemo dovjeka samo na Crashu i Unchartedu egzistirat, treba nam nešto drugo i novo razumiješ?
N. Druckmann: Misliš da je to lako? Imamo starog Crasha i onog lakrdijaša Drakea iz Uncharteda i to možemo reciklirati do mile volje uz malene izmjene te dodamo samo nove mape i napravimo malo drugačije level dizajne tek toliko da se ne kuži da je repriza.
Evan: Ajd Neil nemoj me zajebavat, ozbiljno ti govorim i poslušaj me, želim novi IP i da ga baš ti osmisliš a imat ćeš i Bruceovu pomoć!
N. Druckmann: Kud baš njega? Sa Bruceom se ne slažem nikako jer smo k'o nebo i zemlja, ja jedno a on drugo ali ajd' dobro ak tak želiš i šef si na kraju krajeva.
Meni ionako za dan, dva počinje vikend a preko vikenda se baš dosađujem pa ću imat vremena osmišljavat "kako ti kažeš scenarij" za novu igru.
Moram zbilja biti u super moodu i neki poticaj izvana mi treba kužiš? Da nešto osmislim i napišem, trebam gorivo Ali........... ne garantiram ti ništa!
Evan: Ponavljam, vjerujem u tebe! Osmislit ćeš ti već nešto.
-N. Druckmann vrativši se sa posla, uobičajen ostatak dana sa obitelji. Zajednički obrok, malo obiteljske spike i telka. Na telki se premijerno prikazivala ko za vraga baš prva epizoda The Walking Deada. Neil je ostao to gledati i već su mu se počele palit male lampice u glavi. Govoreći sam sebi.
(Neil: Hmm…., ne znam baš, ovo su zombiji, radnja jest dobra i totalno sjebana to treba ND-u ali zombiji me jebu, previše je to ipak za Naughty Dog, neće im se svidjeti iako su već imali malen izlet sa takvim glupostima u Unchartedu 1 i znam da je Evan gunđao oko toga. Nešto drugo mi treba).
-Ode Druckmann na spavanac i dođe drugi dan na poslu.
-Evan zovne opet Neila kod sebe u ured.
Evan: I imaš li šta, makar ugrubo smjernice kako i što da mi rekneš?
N. Druckmann: Bojim se da ne ali ajd' da te nešto pitam, šta bi rekao kad bi ti novi IP bio sa zombijima, mislim to je sad IN žišku?
Evan: Mislio si na prvi Uncharted haaa?! Onu glupost šta su mi podvalili ali ajde kad je već tako pa se desilo i to. Rekao sam novi IP da osmisliš a ti bi opet gluposti iz prve igre duplicirao i da to ukomponiramo u svoj opus? Naše igre su oduvijek zabavne doduše poneke nerealne a sad želim neku novu realniju ozbiljniju igru a opet da bude zabavna i igriva, razumiješ?
Druckmann u svojim mislima: (Znao sam da mu se neće svidjeti ideja ali ona radnja i taj postapokaliptični pristup iz TWD-a mi je predobar i prvo što mi pada na pamet za novu igru je takav univerzum. Nekako mu moram uvalit takve stvari kao predložak).
Druckmann: Ok, samo sam pitao! Uvalio si me u nevolju sa tom idejom o potpuno novoj igri.
-Tako prođe još jedan radni dan a Druckmannu se vrte još uvijek scene iz prve epizode TWD-a. Pokušava zombije zamjenit nečim drugim a opet da bude zanimljivo, onako prijeteće i da bude prisutan onaj filing da ne znaš ko pije a tko plaća.
-Dođe petak, radni dan uobičajen ali ovoga puta Evan nije pozvao Druckmanna da porazgovara sa njim već ga je pustio da bez presinga razmišlja i osmišlja scenarij.
-Radni dan je gotov, Druckmannu je taman po zalasku sunca počeo šabat i dosada na vrhuncu. Obitelj i međusobna spika te telka na kraju dana. Prije toga žena ga upita da šta je tako zamišljen i turoban a on joj odgovara da ga boli glava i da ima još zadatak da ND-u osmisli novu igru a nastavak razgovora ide ovako.
N. Druckmann: Imam neku ideju za novu igru ali trebaju mi glavni pokretači u igri, nešto što će gurati cijelu priču u nekom sjebanom postapoklaliptičnom svijetu a htio sam da negativci budu zombiji i mi ljudi u borbi za opstanak a šef zombije ne želi.
Maya Druckmann: Pa imaš puno stvari koje mogu zamjenit zombije, npr. serijski ubojice, teški lopovi, psihopate, droga, neka bolest koja bi pokosila svijet, možda pak nešto nadnaravno poput nevidljivih sila i tako nešto.
N. Druckmann: Da znam i hvala što mi daješ ideje. Neki dan sam pogledao novu seriju o zombijima i svidjelo mi se to, ta napetost i onaj beznadni osjećaj kad si stjeran u kut a to je pogonjeno strahom od nepoznatog. Želim takvu igru donjet ND-u.
Maya Druckmann: Šta da ti kažem, gledaj tv, čitaj nešto i možda ti dođe neka nova ideja.
-Tako Druckmann uzme strip Sin City da čita dok mu televizor u pozadini prikazuje BBC-jev dokumentarac koji je pri kraju ali sa smanjenim zvukom.
-Povremeno bacivši oko na ekran ugledao je nešto zanimljivo, kukce kako se bore. Odložio je svoj strip, pojačao zvuk tv-a i gledao emisiju o kukcima do kraja ne misleći pritom kako mu takva jedna emisija može donjeti ideju za novu igru.
-Pri kraju emisije stigli su na red i mravi i njihovo neko čudno ponašanje, onako statični kao da čekaju smrt, Druckmann se upita koji im je kurac, kakvi su to mravi, zar su oboljeli?
-Tada je čuo od naratora i razloge njihova takvog ponašanja.
N. Druckmann: Ovo nije bez vraga, ovi kukci su baš poput zombija, živi su i nemaju kontrolu nad sobom već čisti instikt i njihov novi udomljen parazit koji upravlja njima poput marionete. Ovo je ful interesantno.
-Još mu se nisu upalile lampice sasvim do kraja da si kaže to je to. Ali tada je Druckmann prvi puta čuo za Cordyceps parazitnu gljivu koja se udomačila makar virtualno i u njegovu psihu.
N. Druckmann: Jebeš mi sve ali ovo neće ići tak lagano. Imam totalnu zbrku u glavi. Idem spavati pa ću sutra bit bolje volje i možda mi već nešto sine.
Tako dođe sljedeći dan subota a Druckmanna rano jutro još uvijek kopka TWD i zombiji a sad su mu još misli zaposjele i parazitne gljive. Kako to sve skupa ukomponirati u smislenu cjelinu. Malo mu je sve to skupa "too much".
N. Druckmann misleći: (Parazitne gljive napadaju kukce, pa zar će kukci bit glavni protagonisti u igri, ne, ne, ne. To neće ići, čisti "bullshit" i najrađe bih ljudske zombije ali kako?!)
-Prođe i subota i Druckmannov vikend. Nedjelja je a Druckmann je u sve većoj konfuziji, dilemi, ma trilemi, koncetracija i ideje su mu na nuli i još ga više glava boli. Misli pritom kako će ga Evan vjerojatno pitati ima li što god novoga, a šta će mu reći kad mu je mozak poput šampanjca koji kipi i samo što ne eksplodira. Treba mu nešto što će ga posložiti i umiriti misli.
N. Druckmann: Nema mi druge, moj stari rad prstiju a nakon toga samo nebo mi je granica.
-Otišao Druckmann u svoju sobu uzeo bunt papira i olovku te se uputio prema starom unikatnom ormaru kojeg je nasljedio od bake a na kojem drži metalnu kutijicu u kojoj se nalazi prvoklasna roba sa pripadajućim pomoćnim alatom tj. papirići te zelena mara sa ormara. Čuvao je to samo za specijalne prilike uživanja a i onda kada nema nikakvog smisla razbijat glavu a treba mu rješenje za nešto i vrlo brzo.
-Upalivši tv na kojem se reprizirao opet BBC-jev dokumentarac o insektima od petka ali ovoga puta počeo ga je pratiti nešto ranije.
-Sjeo je u fotelju, zapalio prvi joint a na rukodržaču fotelje čeka ga bijeli prazan papir i olovka. Već vidno u ekstazi, BBC-jev dokumentarac kao da prvi puta gleda i prvi puta opet spozna kordiceps gljivu i uzvikne.
N. Druckmann: Toooooo.... imam ga!!! (Povikavši na sav glas suznih očiju od sreće. Dotrči žena i zabrinutim glasom ga upita)
Maya Druckmann: Šta ti je ljubavi, jel ti dobro?
N. Druckmann: Imam ga!!!
Maya Druckmann: Koga?
N. Druckmann: K…a moga, pa sinopsis scenarija "ženo božja"!
Maya Druckmann: Bravo! Jesam ti lijepo rekla da će ti gledanje televizije i čitanje knjiga donjeti ideju.
N. Druckmann: Ma k…c mi je to pomoglo, samo me još više zbunilo i izludilo!!!
Maya Druckmann: Kako? Šta te je onda dovelo do rješenja?
N. Druckmann: Ovo tu (pokazavši joj maleni smotuljak)
Maya Druckmann: A šta ti je to, cigareta?
N. Druckmann: To je moja "zelena mara sa ormara".
Maya Druckmann: Ne razumijem!
N. Druckmann: I bolje da ne razumiješ. Sada me lijepo ostavi samog da napišem svoje remek djelo!!!
-Neil Druckmann dok je još bio pod utjecajem opojnih duhova ispunio je onaj bunt praznog bijelog papira do kasno navečer i veselo je otišao na počinak.
-Dođe i taj dan ponedjeljak, prvi radni tjedan je počeo. Neil je odmah ravno otišao do Evanovog ureda noseći podeblji fascikl.
Evan: Šta ćeš ti ovako rano u mom uredu, nisam te zvao, šta trebaš?
N. Druckmann: Ja ništa, ti si trebao. (Bacivši mu na stol fascikl i reče mu)
N. Druckmann: Evo ti ga naaa…!
Evan: Šta ti je to?……… Čekaj...... nemoj me jebat, …….. zar već?!
N. Druckmann: Šta već, pa htio si ga odmah ali nisam bio spreman da ti ga dam. Eto ti i čitaj i nemoj me jebat posle da ti se ne sviđa tekst.
Imaš unutra ne samo tekst već i grube skice stvari koje će se odvijat u igri. Sve sam ti pripremio. Čitava igra ti je u tim papirima.
Evan: Ne mogu vjerovat da si uspio u tako kratkom vremenu, e svaka ti čast a sad me ostavi da vidim šta si izmislio!
N. Druckmann: Samo ti čitaj, imaš cijeli dan za to i poslije ćeš mi zahvaliti.
-N. Druckmann potiho izlazeći iz ureda potiho govoreći
N. Druckmann: E' kad bi samo znao koje Danteove krugove pakla sam prolazio da ti mogu bacit te ispunjene papire pred tu tvoju blentavu facu?!
Evan: Nešto si rekao?
N. Drucmann: Ma ništa, pričam sam sa sobom.
-Tako je Neil Druckmann napisao najljepšu priču u svojoj autorskoj karijeri. Taj radni dan je protekao kao svaki ali sutradan Evan ga je pozvao u svoj ured da mu stisne ruku i zagrli ga kazavši mu kako je to nešto najljepše što je pročitao u svom životu.
Evan: Ova igra će biti hit. Druckmanne…. ako se ovo bude prodavalo i svidjelo mnogima, imaš povišicu i ako tako nastaviš biti kreativan biti će i neko promaknuće!
KRAJ.......
A sada kraća verzija scenarija.
-Kada je Neil gledao ovo:
-tada je zapalio joint
i napisao scenarij za igru.
Sljedeće:
O ovome u spoilru sam već nakratko pisao u mojim odgovorima na vrućih 25.
Sve što ovdje pišemo je naše viđenje stvari a razlika je jedino što se nešto poklapa a nešto ne sa stvarnošću.
Ovo u spoileru je originalni moj tekst objavljen 25.10.2020. na ovom portalu. Nisam siguran dal je potpuno prvi moj komentar ili među prvima s obzirom da je tada prošlo 3 mj. od moje registracije i nije vrag da sam šutio ta 3 mj. ali moguće je i to.
Također slične tematike i moja priča o nastanku igre.
Još da napomenem da pišući ovaj tekst koji slijedi obraćao sam jednom našem članu kao komentar na njegov.
Sad slijedi opširnije objašnjenje. Mislim da su za to krivi sami igrači fanovi. Krenimo redom.
Kao prvo Naughty dog nije očekivao toliki uspjeh sa TLOU-om. Ta igra trebala je biti kao aperitiv prije glavnog jela.
U iščekivanju Uncharteda 3 napravili su TLOU i pritom testirali svoj novi engine.
TLOU je sljedećih godina doživio veliki uspjeh, pogotovo kad je stigla remasterizirana verzija za PS4.
I sam znaš da je priča iz igre bila glavni adut igre. Počevši od samog početka igre priča se uvukla pod kožu mnogim igračima.
Pritom kao drugo Joel je trebao biti i ostati glavni protagonist u sljedećim nastavcima za slučaj da igra doživi uspjeh.
Ellie je bila sporedni lik i tako trebala i ostati kao dio prolazne priče.
U međuvremenu Naughty dog ispituje tržište i odnos igrača prema igri i likovima.
Kao treće i glavni razlog nastavak priče u TLOU2 Ellie je postala toliko omiljena među fanovima, posebno među tinejđerima ženskog pa i muškog roda da je Naughty Dog odlučio da Ellie postane glavni lik što je bio povod izrade DLC-a The left behind.
Sad već Naughty dog ima u planu izradu nastavka po uspjehu TLOU1. Nastavak priče sa Ellie u glavnoj ulozi.
Joel je sada postao suvišan okorjeli starac kojega treba maknuti iz serijala. Naughty dog nije razmišljao o tome da je i Joel postao omiljen kao i Ellie i tako su činili savršen dvojac u jednoj igri. Razlog zbog kojeg je Joel ubijen zbog neke osvete super ultra nebitnih npc-ova je toliko apsurdan.
Ta scena iz bolnice bila je važan dio priče za Joela i Ellie a ostalo je sve bilo inventar pa i sporedni likovi i zbog toga nađe se poslije u krupnom planu kćer od doktora koji je bio u toj bolnici a Joel ga ubije. To čak nije bila ni skriptirana scena koliko se sjećam.
Mogao si odlučiti želiš li ubiti ili ne ubiti te likove u bolničkoj sali. Dakle nastavak priče za TLOU2 je sulud, odnosno zbog nebitnih likova u jednoj igri zbog kojeg je Joel kasnije postao meta osvete. Kao da prljavog Harryja netko ubije iz osvete jer nehotice je ubio i nekog nedužnog i zbog toga ga se ubije kao glavnog lika.
Nije sulud razlog osvete jer svatko bi htio osvetit ubijenog oca ali u igri je to bilo nebitno da bi se iz toga stvorila i nastavila priča. To mnogi igrači nisu primjetili kako je taj dio iz bolnice bio nebitan i da je Joel ustvari zaslužio takvu sudbinu.
Bilo bi većeg efekta da su izmisli jedan dio koji nije viđen u TLOU1 i da je Joel nešto učinio gadno u prošlosti pa da zbog toga mu se želi netko osvetiti.
Znam da je developerima bilo teško osmisliti neki nastavak priče ali ovakav nastavak je bezvezan i apsurdan.
TLOU 2 i opčenito serijal pokupio je neke nove fanove a preostali fanovi Joela i Ellie ostali su zakinuti za još jedan nastavak predivne priče.
Poanta svega ovoga je da su fanovi od Ellie stvorili ikonu i idol mladih što je Naughty Dog naravno iskoristio za stvaranje nove vojske fanova.
A to sam na početku napisao da su fanovi krivi za to samo što sam htio potanko objasniti od početka zašto se nastavila takva priča sa Joelom. A što se tiče nove nadogradnje, odlično. Budi pozdravljen!