Tema za ljubitelje western filmova, serija, stripova, muzike....

Da krenem od nekih mojih favorita.

Purgatory

Ovaj film je za mene bio potpuno iznenađenje. Video sam ga slučajno na tv-u, nisam gledao ni najavu ni trejler, znači ništa.
Izuzetno neobična tematika, neočekivana priča i nesto van svih western šablona.
Preporuka, ne gledajte trejler, nego jednostavno pustite film.
Ne mogu reci da je najbolji, ali je definitivno vrlo unikatan.

Još jedan koji je bio neočekivan s obzirom na tematiku, ali je glavni glumac naprosto morao da bude ispoštovan.
Najbolje bih ga opisao kao varijantu horor westerna, ne u klasičnom smislu ali pojedine scene su u tom maniru.
Iznenađujuće dobar.

Bone Tomahawk

Misteriozni stranac koji dolazi niotkuda i šalje čitavo razbojničko leglo pravo u pakao, usput demolira čitav grad i na podjednako kul način odlazi kao što i dolazi u uvodnoj sceni.
Ko drugi nego Clint Eastwood

High Plains Drifter

Ok, sada jedna muzička numera, ujedno preporuka i za film

Na redu je jedan legendarni film, ko zbog ove scene nije hteo kao klinac da svira usnu harmoniku taj nije imao maštu
Nema šta da se više kaže, jednostavno klasik

Poseban omaž za prvu veliku legendu westerna, od njega je sve počelo

Rio Bravo

Još jedan JV. film rađen na osnovu istinite priče o koja je pratila pokolj ranča Parkerovih od strane Komanča i otmicu jedne curice.
O tome mozete čitati u knjizi koju sam preporucio pre neki dan "Carstvo letnjeg Meseca"
Prilično mračan film za tadasnje standarde i dosta se dobro drzi.

Još malo muzike i još jedan klasik

Kakav biser i kakva epska scena, a mnogo ih je u ovom filmu

Pravim pauzu pa ostavljam i drugima da se upišu, mnoge sam preskočio da bi diskutovali o njima iz nekog drugog ugla.

Najveći, odnosno GOAT Kauboj

Danas se zaboravlja na prvi veliki hit koji je sve popularizirao...

tu su klasici



Moja zen meditacija

Rekao bih da postoje tri filma koja su odredila smjer vesterna. Prvi je High Noon, koji je pokrenuo fordovsku eru. Wild Bunch koji je napravio jedan zaokret prema ozbiljnijem tonu Zapada koji pomalo gubi svoju tradiciju. I treći je Unforgiven koji je vestern podigao na posve novu razinu, rame uz rame s ostalim žanrovima po pitanju modernizacije. Zapravo, dodao bih i četvrti, Ples s vukovima, Costner je napravio čisti klasik.

    Fico Ja bi prije Plesa s vukovima stavio Dobar, Loš, Zao kao film koji je utjecao na žanr.

      Kao klincu kaubojski filmovi i uz svemirske kao žanr su mi bili najbolji. Odgledao toliko tih starih klasika a i novijih western filmova baš puno. Wayne mi je bil najdraži kauboj. Onaj njegov jebački hod je bil nenadmašiv. Od svih kaj ste naveli, skoro sam ih sve gledal a niko nije spomenul pa ću ja a to su filmovi o Winnetou, znaju i "švabeki" uz našu malu pomoć napravit dobre kaubojske a ne samo "digići".

      Torgue Znaš kaj, uvijek sam imao određenih problema s idejom utjecaja špageti vesterna na ostatak žanra. Više sam dobio dojam da je riječ o filmovima koji su na jako kul način predstavljali određene situacije pa smo iz toga dobili fora set-pieces koji se znaju koristiti i u drugim filmovima. Daleko od toga da nema dobrih filmova, ima apsolutnih klasika, no niti jedan koji bi usmjerio čitav žanr u nekom novom, potencijalno modernijem pristupu. Osim toga, činilo mi se da je riječ o vrlo izoliranom podžanru koji se odrazio većinom na talijansko govorno područje.

      Primjerice, baš mislim da je RDR2 dobar primjer. U njemu mogu vidjeti određene segmente uzete iz špageti vesterna, recimo jedan stand-off u četvrtom ili petom poglavlju, no temelji same igre građeni su na onome što je postavila Divlja horda.

        Fico Disclaimer: nisam općenito gledao puno vesterna.

        Za taj stilistički prikaz se slažem, ali mislim da su uz Divlju hordu pomogli u demistificiranju Divljeg Zapada te utrli put za prizemniji prikaz (barem oni s Clint Eastwoodom).

          Ples sa Vukovima je remek delo.
          Moj najdrazi film, kao klinac sam ga gledao i zaljubio se u momentu.
          One scene sa Ciskom i 2 Čarape su veca trauma nego smrt Bambijeve mame.
          Svaka scena je savrsena, posebno taj odnos koji glavni lik gradi sa Indijancima. Od straha i nepovrenja do zaintrigiranosti, pa zelje za upoznavanjem i onda obostranog povrenja i privrzenosti na kraju.
          Mnogo emocija.

          Ono sto izdvaja ovaj film jeste i razbijanje tog stereotipa o losim domorocima, u kojima su indijanci uvek bili divljaci i negativci.
          Zapravo tek je ovde obradjena ta tematika.
          Tek ovde je na adekvatan nacin prikazano ljudsko lice druge strane, a takodje je u suprotnom pravcu prikazano ono negativno sto je pratilo osvajace i kolonizaciju, odnosno tzv. civilizaciju.

          Jedini minus ponovicu sto je u filmu fokus na Lakotama, a ne Komancima kao u knjizi.
          Komanci su na kraju i ziveli na tom prostoru.

          Torgue Stilistički je puno došlo iz špageti vesterna, to se svakako slažem. Pončo. 😄

          Divlja horda je baš bila prekretnica nakon vladavine Johna Forda i Johna Waynea. Općenito je Peckinpah bio nevjerojatan vizionar. Pat Garrett & Billy the Kid ima jednu od ključnih scena popraćenu Dylanovom Knockin' on Heavens Door (napisanu za taj film) i čitava scena je toliko ispred svog vremena. Velika šteta što je otišao s nepunih 60.

          8 dana kasnije