Sada sam fino pročitao što se sve pisalo i mislim da je Nexus fulao ceo fudbal.
Nexus Ono, korektne su, ali nije to fluidno i nemaju inerciju ni težinu. Meni je to očito, neovisno o fpsu.
Osvrnut ću se malo detaljnije, ali odmah bih htio ovo naglasiti da zbog ovoga čitava teza pada u vodu. Ovo je u potpunosti ovisno o tome kakvo kretanje preferira igrač te je svjesna dizajnerska odluka od strane developera kada se razvija igra. S razlogom postoji određen način kretanja. S razlogom u Dark Soulsu nemaš kretanje kao u RDR2. S razlogom u TLOU nemaš kretanje kao što je u Niohu. Tim više što Assassin's Creed spominješ kao primjer, igra koja svoje različite stilove borbe temelji upravo na responzivnosti protagonista. I tu pretpostavljam da misliš na antičku trilogiju, s obzirom da su ranije igre itekako imale osjećaj inercije i težine, pogotovo Unity i Syndicate.
Igra je odlično prihvaćena od fanova i kritike 6 godina zaredom, ne zato što ima dobar gameplay, combat i animacije, već zbog atmosfere, lorea i priče. To je jasno.
Mislim da imaš krivu predodžbu toga što je gameplay. To nije samo kretanje ili borba. To je istraživanje, dizajn questova kada igrač konkretno igra, to je način na koji imaš interakciju u dijalozima, to su dodatne aktivnosti, to uključuje i onaj famozni gameplay loop. To je inventory, to je jahanje, plovidba... Gameplay je najkompleksniji dio svake igre i svesti ga na kretanje u RPG-u s toliko mehanika je vrlo površna definicija.
Također, atmosferu, lore i priču etiketirati kao nešto što "izvlači" igru je pak smanjivanje vrijednosti istih koji su toliko bitni u ne samo RPG-u, već u mnogim žanrovima. Upravo oni i pridodaju gameplayu.
Ne, The Witcher 3 nema najbolju borbu na svijetu, ali stvarno me zanima što je to toliko loše odrađeno kada je u pitanju borba. Ima dva različita mača, ima oružje za daljinu, ima različite napade, ima posebne napade, ima magiju od kojih je svaki od pet znakova posve drukčiji, imaš hrpetinu različitih napitaka, crafting, posebna oružja i oklope... Daleko je to od lošega ili ispod prosječnog.
Na kraju krajeva, kako pobogu reći da igra nema dobar gameplay kada ju ljudi igraju na stotine sati. Pa ne možeš RPG s lošim gameplayem nikako izvući.
Dođeš iz snježnih proplanaka Ard Skelligea u kavanu u kojoj se na vatrici vrti odojak, dok u kutu svira bend, a pijani kvazi-vikinzi udaraju ogromnim drvenim kriglama i vesele se što su živi. Na drugoj strani sjedi samotnjak i čeka da mu netko priđe i da zaigraju Gwent. Sjedaš, odigraš par rundi, osvojiš njegove karte i uputiš se riješiti quest na drugoj strani otoka. Prije toga, odlučiš zastati i pripremiti par napitaka kako bi se mogao nositi s onime što donosi sam put. Popneš se na konja, kreneš i nakon 2-3km skreneš s puta jer vidiš polusrušeni toranj. U njemu vidiš da se nalazi škrinja, no oko tornja lete harpije. One te primijete i krenu napadati. Kruže te, a ti stojiš u gardu, čekajući prvi napad. Nakon uspješnog kontriranja prvog napada, istu harpiju napadaš Aardom koji ju baca na pod i pritom razbija bačve i daske na tisuće komadića svojom silinom udara. U isto vrijeme uzimaš gutljaj napitka da se brže regeneriraš te uzimaš svoj samostrel, gađaš harpiju koja se zaletjela prema tebi, pogađaš ju i ona pada na drugu stranu. Prvu harpiju, koja se još diže, ubijaš dok je na podu te brzom piruetom i bezbrojnim valovima udaraca sprječavaš drugu da ustane.
Naravno da može biti i bolje, ali stari moj, to je sve samo ne ispod prosječno.