foggy Black Desert je bio klasični korejski mmo. Gdje je Gear bio važniji od svega. Npr. Ako si u endgameu i netko ima PEN opremu (max level tog geara) a ti imas jedan nivo ispod, makar bio 2-3 character levela veći (u to vrijeme kad sam ja igrao se leveliralo sporo u pm) taj sa boljim tierom iste opreme bi sabio ovog drugog. Imao si soft cap level igrača i nakon toga je XP išao na kapaljku. Sad je malo lakše kako vidim opremu nabaviti. Isto tako na bossevima je vladao lag fest, gdje bi 200 ljudi išlo na bossa a igra bi postala slideshow zbog lošeg netcodea. Teški server lagovi. Onda konstantno bi te netko farmao jači ako bi došao tamo gdje su gusari farmati. levelirao si konja tako što si ga stavio da trči u krug oko grada i išao spavati. To si radio i sa pecanjem. Mogao si kupovati skinove sa statistikama. Npr sexy tangice čipkaste sa +luckom. Isto tako si imao skinove za konja sa statistikama. Bilo je tu još puno debilana koje su nama debilane jer nismo koreanci.
Sad vrlo vjerojatno sve ovo se popravilo kasnije jer su ovi koji rade za nas eu verziju skužili da nismo retardirani.
Ali dat ću ti jedan quick info zašto su korejski mmoevi nama ultra retardirani. Zbog njihovog načina života. Pogotovo ovima koji su u uredima i koji rade po čitave dane. Staviš da farma dok radiš onda kad ne radiš preuzmeš. I tako. Samo si malo guglaj kakav je korejski studentski život, kako je uredskim radnicima, overtime work itd. Tako da mmoevi u koreji imaju powerboostanje, i takve AFK farming metode jer doslovno nemaju vremena za sve. Zato to i prolazi.
Zato je Lost Ark bio takav kakav je. Iako je malo drugačije jer u Lost Ark trebaš masovno puno skilla za igranje, ali i dalje postoji način kako ubrzati igranje. Koreja je takva, igre za njih su takve i developeri mogu razvijati igre baš zato što imaju financijsku pomoć.
mala digresija: recimo Genshin Impact (kineska gacha igra od MiHoYo) isto tako ima mogućnost whaleanja. I sad netko bi rekao PayToWin, ali nije. Neću ulazit u tehničke zavrzlame Genshin Impacta, ali samo ću reći da su whaleri koji su trošili pare ingame jedini razlog zašto je genshin zapravo dobar. To je igra u kojoj je do danas uloženo najviše para ikad. Gacha je, ali taj model funkcionira.
Genshin Impact je trenutno najskuplja igra na svijetu jer u nju ulažu masu para. Mislim dobro oni žive, ali masu developera ne ulaže ni približno koliko ulaže Genshin. I da sad kreneš igrati Genshin kao free to play igrač imaš brat bratu za igranje koliko jebeno hoćeš. Nemaš lockanog sadržaja i sav sadržaj možeš otključati bez ikakvog whaleanja i završiti ga. I čak iako je monetizacija teška, prihvatljivo je ako je dobar dio tog novca otišao u development. isto tako community je jako aktivan, imaju brutalno aktivne forume. Mislim svakih 6 tjedana izlazi nešto novo. Za event s jebenim lanternama (kineska sranja jel) imali su full fledged animaciju od 4 i pol minuta. To je btw side event doslovno.
Zato me recimo genshin koji je isto "heavy" monetized manje odbija od BDOa. U BDO ekipa whaleala pa me farmala. U genshinu me boli kurac. Praktički je SP game.
Sad da se vratimo na black desert, ne znam kakvo je stanje sad trenutno. Znam da ima npc koji diže te neke boss weapone ali realno smorila me igra toliko dok sam igrao da sam odustao. Tad kasnije sam čuo za Rdeču Pustinju, i kak će biti Single Player coop s nešto sitno mmoanja, sličnom borbom kao black desert i privuklo me.
Ako budu imali ikakve šeme sa afk farmanjem, jahanjem ili nekom vrstom monetizacije, b j e ž i.