Nisu lootboxevi toliko loši, koliko je njihova "zlouporaba" od strane izdavača.
Dat ću primjer na CoD WWII. Dođe novi event, a s njim i nove uniforme i oružja. Ako se stave uniforme i oružja free i available odmah po startu, igrače će se malo igrati s time i vrlo brzo zasitit. Ako se pak stave challenge-i za njih, igrači će pak njurgati da su devovi napravili grindfest i da ne valja. Ako se stavi ili challenge ili plati €5 za novo oružje/uniformu, onda se napada devove za pohlepu i p2w. Ako se pak stavi kroz lootbox, dakle čista sreća, optužuje ih se za kockarstvo i opasnost od ovisnosti. Što se tiče dodataka u igrama, kako god da se okrene, ukoliko se ne dobije odmah i besplatno, igračima neće valjati, nikako. Kroz lootboxove, devovi drže igrače duže involvane uz samu igru. Čista psihologija; treba mi xyz novaca da skupim za loot da bi možda dobio novo bijesno oružje. Ajde, to mi je dva tri sata igranja. Možda dobijem, možda ne. Ako dobijem, srećica, idem dalje po novo oruje, ako ne dobijem ajmo igrati za novi loot pa više sreće drugi put.
Lootbox općenito sam po sebi nije loš, ako sav sadržaj koji se može s njim dobiti se može dobiti i kroz samo igranje igre, normalnim putem, normalnim tijekom, kroz normalno vrijeme.
Nažalost, cijena razvoja igara naspram PS2 ere kada nije bilo ovakvih stvari se višestruko povećala, dok su cijene novih igara ostale negdje na istoj cijeni od £40/€60. Devovi/izdavači nemaju druge opcije nego razmatrati druge opcije kako povećati zaradu svojih igara i samim time i njihovu isplativost. Od tuda DLCovi, mikrotransakcije i sva ostala pošast današnjeg gaminga. Iako sam za vrijeme PS3 ere bio odlučno protiv DLCova, smatrajući ih porezom na budale, danas sve više i više igara opravdava value for money što se tiče DLCova te svako malo i kupim neki dodatni DLC. Season passovi možda i ne toliko, ali pojedinačni DLCovi svakako vrijede. Doduše, još uvijek previše izdavača nabije £35 za Season Pass, a ponudi skroman sadržaj u istome. Prečesto očigledno izrezan sadržaj iz same igre s namjerom zarade nabrzaka.
Raznorazni boosteri su OK, za ljude s manjkom vremena, volje, želje i/ili skilla. Primjer je Miro i Rainbow Skies. Miro ne želi grindati bzvz 20h da izlevelira likove koliko je potrebno ili možda nema vremena da potroši 20h na takvo nešto. Miro će rado platiti £5 za boostere koji će mu dignuti EXP/coins/što već da može završiti i platinirati igru. Ili netko kome je Battlefield fora igra, ali nema skilla ili vremena da igra 50h+ MP dio da bi otključao finalni tier oružja i s njime nafarmao 14,000 killova za brončani trofej (mislim da su PS3 MoH, BF2 i FC2 imali takve redikulne trofeje). Zašto ne bi takvoj osobi bili ponuđeni shortcut boosteri kao što je Battlefield i imao, uz fer cijenu? Raznorazni auti u Test Drive Unlimited 2 ili DriveClubu, koji se otključavaju tek kad je igrač na vrlo visokom levelu, najčešće pred sam kraj igranja...zašto se ne bi ponudili da ih se može pojedinačno kupiti u bilo kojem trenutku? Netko želi to sam otključati, vlastitim igranjem i trudom, netko možda si želi malo skratiti grindanje i neke stvari imati odmah/ranije. Zašto ne? Ponudi svakome mogućnost.
Međutim, jedini i glavni problem u cijeloj ovoj priči je očigledna pohlepa izdavača, koji su u mikrotransakcijama i lootboxevima vidjeli očiglednu i doikazanu brzu zaradu. Za svaku igru će uvijek biti budala koje će platiti dodatke, čineći njihovu implementaciju isplativom. GTA je u Online svijetu ponudio svakom igraču da svojim trudom i igranjem zaradi dovoljno novaca da si priušti što god želi unutar igre. No za one lijene, s manjkom vremena i volje te one koji imaju par kuna viška, njima je ponudio Shark kartice kojima si boostaju virtualne novce pravim novcem. Ponavljam...zašto ne, zašto ne ponuditi svakome što želi? To je po meni posve fer. Međutim, da je R* bezobrazno podigao cijene kuća/autiju da je gotovo nemoguće nešto kupiti bez da se moraju stotine sati potrošiti na farmanje, čime bi isforsirali kupovanje Shark kartica, e to je već ogavna pohlepa i to nije fer. Toga ne bi smjelo biti u gamingu. To je EA pokušao napraviti sa SWB2 i ljudi su se pobunili.
Poanta svega je umjerenost i korektnost. Ponudi svim igračima jednake šanse i opcije; za one koje sve žele svojim trudom osvojiti, fer šansu da bez ekstremnom i namjerno pretjeranog farmanja to i dobiju. Za one koji to ne žele, ponudi im to kroz mikrotransakcije, po fer cijeni. Jer netko možda želi imati najboljeg lika u igri ili najbolji auto u igri, ali jednostavno nema ili skilla za to ili najčešće, nema vremena da to osvoji. Zašto bi se takvi igrači zakinuli? Ako nemaju skilla, neka plate. U današnjem kapitalističkom svijetu, to je normalno. Ono što nije normalno je rezanje 30% igre te nuđenje izrezanog sadržaja kroz overpaid DLC ili Season Pass. Ono što nije normalno je namjerno smanjivanje dobivanja EXPa kroz igranje kako bi farmanje nečega trajalo doslovce vječnost, forsirajući igraće da kupuju razne boostere. Nije normalno kada se umjetno diže težina i trajnost igre s jedinim ciljem forsiranje igrača na dodatno plaćanje, kako bi mogao nešto osvojiti. Nažalost, neki su se izdavači tome okrenuli i pokušavaju dodatno zaraditi kroz te odvratne pokušaje.